למעריצים בלבד: הסלבס מוכרים את גופם ברשת חברתית. צילום מתוך האינסטגרם של טיילר

למעריצים בלבד: הסלבס מוכרים את גופם ברשת חברתית

זהירות: אם חשבתם שהקשר היום בין הכוכבים הגדולים למעריצים הוא ממש גדול ועמוק בזכות הרשתות, מסתבר שהוא אפילו יותר אינטימי ממה שחשבתם, והכל בזכות רשת חברתית בה מעריצים משלמים כדי לצפות בתמונות חושפניות, אינטימיות ומיוחדות של הכוכבים האהובים עליהם

מאז עלייתן של האינסטגרם, פייסבוק, טיקטוק וכמובן הטוויטר, התקשור והמעקב אחר מושאי ההערצה שלנו והסלבס האהובים עלינו - קל וקרוב יותר מאי פעם. אך מתברר שבתקופה האחרונה הוא קרוב אף יותר, והכוכבים - משתפים פעולה ואפילו יוזמים את העניין. במה מדובר? הם פשוט משתמשים בגופם כדי למכור מנויים לחשבון שלהם ברשת חברתית המוגדרת "למעריצים בלבד".

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אתר שירות המנויים הזה נקרא "OnlyFans" והוא הוקם לפני ארבע שנים, בשנת 2016, על מנת שיוצרי תוכן וכוכבים יוכלו להרוויח כסף ממעקב ויצירת תוכן ייעודי עבור מעריצים בלבד המנויים לאתר. כל יוצר תוכן או כוכב מנהל למעשה עמוד משלו, וכדי להירשם לעמוד ולקבל עדכונים ושיתופים בלעדיים - על המעריצים לשלם סכום מינימלי מסויים (משתנה מעמוד לעמוד), כאשר 80% מההכנסות בעמוד הולך למי שמנהל אותו בעוד 20% לחברה עצמה. הרשמה לאתר מהווה אישור לכך שאתם מעל גיל 18 ומוכנים להיחשף גם לתכנים המיניים.

אך בתקופה האחרונה ישנם סלבריטאים וכוכבי רשת המנצלים את הפלטפורמה הייעודית כדי להרוויח כסף (או אולי פרסום) דרך מכירת גופם. כלומר, הם מציעים תמונות אינטימיות (הכוללות עירום מהסוג הנחשב כפורנוגרפיה, לצד תוכן בוטה ופורנוגרפי באופן חד משמעי), שלהם בבלעדיות באתר ובכך מגדילים הכנסות ומנויים רשומים. "OnlyFans" בהגדרתו מאפשר העלאה וצפייה בתכנים מיניים - כל עוד אתם מסכימים לכך בתנאי השירות. בעל העמוד יכול לדרוש תשלום נוסף, על פי סכום שיקבע בעצמו, עבור תוכן ספציפי שהוא מעוניין להציע למעריציו.

חשבונן של בלה ת'ורן ואילנוש
חשבונן של בלה ת'ורן ואילנוש © מתוך onlyfans

בין המפורסמים ה"מככבים" לאחרונה ברשת החברתית אפשר למצוא שמות גדולים כמו טיילר פוזי ("זאב צעיר", "מת או חובה"), קארדי בי, השחקנית וכוכבת דיסני לשעבר - בלה ת'ורן ואפילו את כוכבת הרשת הישראלית - "אילנוש". פוזי העלה לאחרונה לא מעט תמונות שלו מבשל ללא בגדים או מנגן כשהוא עירום לגמרי (בקידומים ברשתות אחרות שוחרר טיזר אשר ממליץ למעריצים לצפות בסרטון המלא), בלה ת'ורן פרסמה תמונות אינטימיות בביקיני והפכה לאחת מהכוכבות המרוויחות ביותר באתר.

 

© מתוך ה-ONLYFANS של טיילר פוזי

לאחרונה קם אתר ישראלי בהשראת האתר הבינלאומי הנקרא "Onlyisraelis", אשר נועד מלכתחילה לתוכן מיני בלבד (בתנאי שאתם מאשרים שאתם מעל לגיל 18). השיטה עובדת די דומה - כל משתמש קובע לעצמו תמחור כספי עבור אופציות לרכישת הקהל - החל משיחת וידיאו/קולית מינית, מנוי חודשי לסרטונים ותמונות, סרטון עירום בהזמנה אישית ועוד.

נכון לרגע זה, באתר הישראלי לא חברים סלבריטאים מקומיים, אך משיטוט קל ניתן להבחין בבחור המקורב לכמה מכוכבי הרשת ואף מופיע לא מעט בסטוריז שלהם. בנוסף, לא פעם נשאלו כמה כוכבי רשת ישראלים בלייב שלהם באינסטגרם אם הם יפתחו חשבון באתר - ולא כולם שללו זאת על הסף.

© מתוך הגרסה הישראלית

האם האתרים וה"שירות" הללו לגיטימיים? על פניו "עירום" היא לא מילה גסה. גוף האדם הוא אכן דבר טבעי ואילו המוסכמות החברתיות היו קצת שונות, יכול להיות שלגיטימי היה לפרסם תמונות אינטימיות או חושפניות יותר גם בשאר הרשתות החברתיות.

אך כאן זה לגמרי לא המצב. הדברים הללו בעיתיים כי לא מדובר בסתם עירום "תמים", אלא בתוכן מיני מפורש, ולעיתים אפילו פורנוגרפי. יתרה מכך - העובדה שנדרש תשלום על מנת לראות את אותן התמונות - מעבירה מסר של אקט המזיל את הגוף וכי זה בסדר למכור את עצמך ואת גופך תמורת רווח כספי. כאן גם עולות השאלות: האם זה שונה מתעשיית הפורנו? האם זה שונה מזנות? תוסיפו לכך שמדובר במסר אותו מעבירים מובילי דעת קהל, סלבריטאים שמגייסים בדרך כלל לקמפיינים עם מסרים חשובים וטובים, כאלו שהעיניים נישאות אליהם - כל אלו הופכים את העניין ה"משעשע", "הבוסט לפרסום" לנקודה בעייתית במסר שלה לקהל, הצעיר בעיקרו, שלא תמיד יודע לעשות הפרדה בין טוב לרע. 

לא ברור אם זאת שיטה של הסלבס להוריד מעליהם את הלחץ שיום אחד יפרצו להם לנייד ויחשפו תמונות השמורות שם (כמו שקורה הרבה מעבר לים), או סתם רגעי שעשוע ושעמום מול המעריצים - בכל מקרה נראה ששום דבר לא באמת יכול להצדיק את זה וכי שום דבר טוב לא יצמח מהרשת החברתית החדשה הזו.  

אורנה היילינגר, מנהלת 'נטיקה' מבית איגוד האינטרנט הישראלי: "כאשר ה'רשת החברתית' ONLYFANS  מחפיצה את הגוף האנושי תמורת כסף, היא הופכת לחלק מתעשיית המין המאפשרת החפצה זו. הגם שפורנוגרפיה במדינות שונות, ובכלל זה ישראל, איננה עבירה, היא אינה מקטינה את המסר הבעייתי שהרשת מעבירה. לאור זאת, יש להתייחס אל הרשת הזו כמו לכל אתר פורנוגרפי או אתר המציע שירותי מין, להבין את המשמעויות, ולהתייחס אליה בהתאם - ולהפעיל את אותם שיקולים בכניסה לאתר פורנו כמשתתף פעיל או אוהד".

 

תגובות