ראיון מיוחד עם שחר סויקיס: "כילד היו לי פחות חברים". יוטיוב

ראיון מיוחד עם שחר סויקיס: "כילד היו לי פחות חברים"

ראיון מיוחד עם היוטיובר הוויראלי שחר סויקיס בו הוא מספר על איך הכל התחיל, קצת על הדמות החדשה שלו - מני, וכמובן, איך זה להיות יוטיובר

בעולם כמו שלנו, לפרסם סרטונים ברשת זה לא כזה קשה. כל מה שצריך זה שיהיה לכם מצלמה, תכנה לעריכת סרטונים ואתר שיאפשר לכם לשתף את זה. שחר סויקיס מספר לנו למה מה שהוא עושה יותר מיוחד ולמה הוא התחיל לשים פאה ולהתנהג כאילו יש לו פיצול אישיות.

עוד בערוץ דיגיטל של פרוגי:

דבר ראשון שהיינו חייבים לשאול אותו זה איך זה מרגיש להיות יוטיובר. הוא ענה לנו: "מוזר... להיות יוטיובר זה... תלוי מאיזו נקודת זמן אתם מגדירים את זה. זאת אומרת, בהתחלה שממה. מדבר שאתה יוצק לתוכו חומר ומקווה שמישהו יצפה ומישהו יראה ומישהו יגיב. אם וכאשר קורה משהו, זה מתחיל לבנות לפעמים קהילה כזאת שהופכת להיות כמו בית נוסף בשבילך, כמה פואטי".

למה התחלת לעסוק בזה בכלל?

"כילד... היו לי פחות חברים. חיפשתי איפה להתבטא, וכשנכנסתי ליוטיוב ראיתי שזה באמת מקום טוב, מקום טוב להוציא את המחשבות שלי בו". שאלנו אותו גם מתי הוא הבין שהוא טוב בזה, הוא סיפר לנו ש"אני חושב שזה עניין של תהליך. כאילו זה לא שאני באמת הגעתי, אפילו היום, להבנה שזה באמת מצליח. זה המון עניין של תהליך, זה גדל".

כל כמה זמן אתה מעלה סרטון?

"כל שבוע - יום שלישי". הוספנו ושאלנו אותו מהם הצדדים השליליים במה שהוא עושה והוא ענה כי "צדדים שליליים... הסיכון שיום אחד זה ייגמר, מה עושים משם בעצם. וזהו פחות או יותר, הכל טוב".

בגרסת מיילי סיירוס
בגרסת מיילי סיירוס © יוטיוב

מה קורה אם אתה לא מעלה סרטון בטעות?

"קורה, קורה אחת ל... כשאני עובר דירה, או שסבתא שלי נפטרת, שאני לא יכול להעלות בעצם לתקופה של יותר משבועיים סרטון. ואז עולות שאלות, ואנשים כועסים, אבל זה עובר ואני חוזר תמיד, כמו חתול נופל על הרגליים". שאלנו אותו אם הוא מקבל תגובות שליליות על סרטונים אז הוא ענה לנו ש"כל הזמן, אבל אני עושה מזה סרטון, מהתגובות השליליות".

 

מאיפה הרעיון לסרטונים?

"הכל מתחיל באסלה. סתם. רעיון יכול לבוא מכל מקום, זאת אומרת בין אם זה איזושהי חוויה נוראית שאני עובר בישיבה באוטובוס, או בין אם זה העובדה שאני נמוך, והיחס של העולם כלפי גברים נמוכים או אנשים נמוכים בכלל, וזה יכול גם קטעים פשוט שמצחיקים אותי, פאשלות שאני עושה בדייט ראשון, כאלה דברים".

אז בעצם הכל מהחיים האמיתיים שלך?

"לא כולם, חלק מהם זה יותר קונספט מאשר חוויות אישיות אבל הרבה מאוד מהסרטונים באמת מגיעים מתוך נקודות מאוד אישיות."

ובגרסה קצת יותר ישנה
ובגרסה קצת יותר ישנה © יוטיוב

הכירו את מני רלחה!

לאחרונה יצרת לעצמך דמות חדשה, אז דבר ראשון בוא ותסביר לכל מי שעוד לא הבין את המשחק מילים בשם שלה, מה בעצם קורה שם?

"כל קודם, קוראים לי מני, מה נראה לך יש לי חבר. מני רלחה זה הקיצור של המשפט 'מה נראה לך יש לי חבר'".

 

#itgirls זה אומר באנגלית "בנות וזה" יאללה סוף שבוע מבורךךךך 👊👊

A photo posted by Mani Ralha (@mani_ralha) on

מה הרעיון ביצירת דמות הזאת?

"אם נהיה כנים, הקונספט של מני הוא להציב מראה מול בני הנוער בארץ, להעביר ביקורת סאטירית על כל תרבות האינסטגרם, והסנפוש ותעשיית האופנה שמורידה ומורידה בגילאים. מני היא דוגמנית מותגים מקצועית. זאת אומרת, כל מוצר שלא יעוף לעברה היא תעשה לו פרסומת והיא תנשוך אותו בשיניים".

שאלנו אותו עד מתי הדמות תהיה קיימת. הוא ענה תשובה חד משמעית והיא: "תראו, אני לא אעשה מופעים בעירום. אני לא יודע להגיד לכם, זה משהו שהוא עוד בחיתוליו. אני לא רואה לזה גבול. לא מבחינת משך הזמן, לא מבחינת התוכן שאני יכול להביא לזה כי מני מתפתחת ביחד עם התרבות הזאת, זאת אומרת כל עוד יש את התרבות, יש את מני, ויש כלפי מה להגיב".

הוא גם הוסיף שעצם זה שמני קיימת לא אומר ששחר יפסיק או יוריד את כמות הסרטונים שלו. הוא אומר "אלו שני גופים שונים".

מה אתה אומר על זה שבתוך שבוע יש לה כבר מעל 1000 עוקבים?

"את האמת זה כבר 2000, האמת שזה די הפתיע אותי המהירות צמיחה שלה, היא צומחת יותר מהר ממני, כאילו בקטע מטריד קצת אפילו אפשר להגיד, מבורך. כאילו, כמה שיותר – יותר טוב. כמה שיותר חשיפה, הן מבחינת המסר שהיא מעבירה בסופו של דבר והן מבחינת ה- תשמעו יש לי יותר עוקבים... כזה".

שאלנו אותו האם הדמות הזאת באה ממקום של רצון להיות אישה. הוא ענה ש"לא. לא, לא. זה לא מגיע מהמקום הזה. עם כמה שאני אוהב בנות, ואני באמת אוהב בנות, אין לי שום רצון ולא היה לי שום רצון להפוך להיות אחת".

מהו בסופו של דבר ערך המוסף שאתה מנסה להעביר?

"כן, ברור שיש. הערך המוסף הוא שבואו תסתכלו רגע מעבר למה שהיא אומרת, תראו רגע איך היא מתנהגת, תראו איך אתם יכולים, אם אתם יכולים למצוא נקודות דמיון בין הצורה שבה אתם עובדים, החברים שלכם פועלים לבין הצורה שהיא עושה. וההשוואה הזאת יכולה להיות מאוד מעניינת, פתאום תראה "היי רגע, אני צוחק ממש כי היא עושה דברים מוחצנים ומטומטמים אבל אני בעצמי עושה דברים כאלה" כאילו, איפה זה שם אותי".

לסיום, יש לך מסר לקוראי פרוגי?

"אני אוהב אתכם מאוד, חולה לכם על התחת, ונתראה ביום שלישי הבא!"

תגובות