ילד בן 10 פרץ לאינסטגרם של ג'סטין ביבר וקיבל פרס כספי. צילום מסך מהאינסטגרם של ג'סטין

ילד בן 10 פרץ לאינסטגרם של ג'סטין ביבר וקיבל פרס כספי

הוא עדיין לא הגיע לגיל שמותר לפתוח חשבון אינסטגרם בכלל, אבל יאני (Jani), ילד בן 10 מפינלנד מצא פרצה באינסטגרם שעוזרת לו לעשות פעולות גם דרך החשבון של ג'סטין ביבר

כחלק מהתכנית של פייסבוק, כל מי שמוצא פרצה או באג בתכניות של פייסבוק ושאר האפליקציות שלהם, מקבל פרס כספי. ילד בן 10 מפינלנד הצליח למצוא פרצה מהותית באינסטגרם ובכך גרף לכיסו 10 אלף דולר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז מה בעצם יאני הצליח לעשות? הוא הצליח למצוא דרך להיכנס לשרתים של אינסטגרם ובכך למחוק טקסט שמשתמשים אחרים מעלים לחשבון האישי שלהם, כך פרסם האתר הפיני, Iltalehti. בשל מציאת הפרצה הזאת, יאני קיבל מפייסבוק פרס כספי העומד על 10 אלף דולר, שהוצע לו כחלק מתכנית מציאת הבאגים של פייסבוק וליקויים בתשתיות הדיגיטל של השרתים שלהם.

© פייסבוק

הילד מספר לאתר הפיני כי הצליח למחוק מה שאנשים כתבו בחשבונות האישיים שלהם ואף אינטסגרם העמידו את זה למבחן ורצו שהילד יצליח למחוק תגובה שהם העלו דרך חשבון שנפתח לבדיקה הזאת. יאני סיפר כי עם הפרצה הזאת הוא מסוגל אפילו למחוק תגובות וטקסט שג'סטין ביבר בעצמו כתב ופרסם.

לפי אביו של הילד, יאני ואחיו התאום מצליחים למצוא את הפרצות האלו בכל מיני אתרים ברשת, אבל הם לא היו אתרים כה גדולים, עד עכשיו. לפי אביהם, זאת הייתה הפרצה הזאת המשמעותית ביותר בהיסטוריה שלהם.  

© פייסבוק

התכנית הזאת של פייסבוק מציעה את הכסף תגמול לאנשים שמוצאים פרצות שכאלו אך ורק אם הן משמעותיות מספיק. לפי פייסבוק, בשנת 2015 קיבלה החברה מעל 13 אלף דיווחים עם "פרצות" שנמצאו, אך רק 526 מתוכם היו תקפים. בשנה הזאת החברה שילמה סכום של 936 אלף דולר ל-210 החוקרים כשבממוצע, כל אחד בערך קיבל 1780 דולר.

על פניו, זה נשמע סכום גבוה ונחמד, אך יש הטוענים שעל החברה לשלם סכומים גבוהים יותר ומשתלמים יותר להאקרים האלו. אמיר כרמי, מנהל טכנולוגיות בחברת ESET ישראל אומר: "כיום מרבית מחברות התוכנה והשירותים הדיגיטליים משלמות עבור פרצות חדשות שמגלים חוקרי אבטחה והאקרים בקוד שלהן. מדובר בסכומים שנעים בין 2,000$-15,000$, וזה טרנד טוב ונכון עבורן.

אבל כאשר משפחות פשע רוכשות את אותן הפרצות בשוק השחור בסכומים שיכולים להגיע גם ל-100,000$ ועבור פרצות באייפון ובמאק הסכומים יכולים גם להגיע ל 250,000$, המצב מאתגר מוסרית גם עבור חוקרי אבטחה ובעיקר עבור האקרים. חשוב שהחברות הגדולות ידעו לתגמל את העבודה החשובה של מציאת פרצות בקוד שלהן בצורה יותר הולמת, 10 אלף דולר הם 'דמי כיס' בשביל חברות אלה".

תגובות