"אהלן, רדיו חארטא!": הרדיו האינסטגרמי שסוחף את הנוער. צילום פרטי

"אהלן, רדיו חארטא!": הרדיו האינסטגרמי שסוחף את הנוער

הוא מעלה על הקו את הגולשים, ממציא דמויות, מארח חברים להגשה וזוכה למאות צפיות ותגובות בזמן אמת בשידור "לייב" - וכל זה באינסטגרם. הגיע הזמן שתכירו את "רדיו חרטא" של רז ספני

בכל ימות השבוע הוא די מצליח למשוך אליו לא מעט בני נוער שישמחו לעשות לו לייק, להגיב ואפילו לשלוח לו הודעות פרטיות אם צריך, אך בימי רביעי ושישי האינסטגרם של רז ספני (s.a.p.a.n.i@) גועש והופך לדבר הכי חם שיש, כי גם הנוער כבר יודע - "רדיו חארטא" מתחיל את שידוריו. אך מה זה בעצם?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

השם "רדיו חארטא", נקבע כי לדברי ספני לא מדובר ברדיו אמיתי וממסדי, אלא רדיו בכאילו, מעין פארודיה אפילו - משהו פרטי משלו כדי ליצור גיוון וסוג של שימוש "פורץ דרך" או ראשוני בשידורי הלייב שמציעה אפליקציית האינסטגרם לכל משתמש. ספני החליט לנתב את כמות העוקבים שלו לשידורי לייב מיוחדים תחת מעטפת קבועה - מה שהקנה לו מקום של כבוד וז'אנר מקומי משלו.

© צילום מסך

אין באמת חוקים לתכנית, התכנית מצולמת מחדר ביתי עם רקע שהכין במיוחד לתכנית. ה"רדיו" מכיל בתוכו לא מעט שטויות שכולם אוהבים לצפות בהן, משחקונים ומשימות, דיבור ישיר עם הגולשים, הקראת התגובות, הם אלו שלרוב יבחרו את השירים שיושמעו ברקע ואף יצחקו לא מעט ממיטב הפרצופים שרז עושה. אלו כנראה עושים את העבודה כיוון שכמות הצפיות בכל פעם רק עולה ועולה ונעות בין מאות לבין אלף+ צפיות בשידור. כמות היסטרית בהתחשב בקהל המקומי ובחשבון אינסטגרם פרטי.

בין כל רגעי השידור, החל ספני להכניס לאחרונה כמה דמויות פקטיביות שמזוהות עם התכנית. בראש ובראשונה עומדת "מאיה מאיה" - ילדה מתלהבת ודרמטית בת 11 ושליש שפשוט נהנת מרגעי הפרסום ומהקולות של האנשים ברקע. ויש גם את "נרקו" שאולי הוא לא הבן אדם הכי ייצוגי, אך הוא דווקא דמות חינוכית שמסבירה ומדגישה למה לא לעשן. את שתי הדמויות משחק ספני בעצמו, ואל שתי הדמויות נקשרו הגולשים ואלו דורשים אותם בכל פעם. 

מאיה מאיה. מתוך רדיו "חארטא" באדיבות רז ספני
 

דבר נוסף (שגם נותן תחושה של רדיו), הוא העלאת גולשים על הקו. אלא שפה בא לידי ביטוי גם השם של התכנית. הגולשים דורשים בתגובות לחייג אליהם וספני בוחר באקראי בכל פעם את מי לעלות על הקו. אבל לרדיו חוקים משלו. אם מי שמחייגים אליו לא עונה במילים: "אהלן, רדיו חרטא" - הוא זוכה לניתוק והמגיש המוטרף יעבור למרואיין הבא. אחלה דרך לחיזוק המותג שהוא יצר בעצמו. הגולשים שענו בצורה הנכונה זוכים לשיחה כייפית והזויה ולעיתים אף לוקחים חלק במשימות שקובעים רז או הגולשים. כמו כן יש את פינת "אני אוהב אותך" - בו רז פשוט אומר לכל גולש שמגיב שהוא אוהב אותו. 

"אהלן רדיו חארטא". באדיבות רז ספני
 

את הרדיו האינסטגרמי ספני מגיש בדרך כלל לבד, אבל נוטה לארח כמה חברים קבועים שמצטרפים מדי כמה תכניות להנחיית התכנית שהם גם כוכבי אינסטגרם לא קטנים וביניהם: קווין רובין, לי סובר, בן זיני ועידן טלמור שמוסיפים לאווירה השטותניקית ואף חולקים עם רז משימות ולעיתים אף סופגים כמה מהשטויות שהוא מכין להם בהפתעה.

עם המנחים האורחים © צילום מסך

אנחנו לא רגילים לראות את זה בנוף המקומי ואת איך שזה תופס, המקסימום שהתרגלנו אליו הוא שידורי הלייב ביוטיוב ובפייסבוק שגם הם קצת מדשדשים אצל הקהל הישראלי. לא מעט אנשים פרטיים ואפילו כוכבי רשת ואינסטגרם עושים לייבים ומצליחים להחזיק בדרך כלל שידורים באורך קצר, אך עד כה לא נראה שהם הצליחו להסב לעצמם משהו בולט ואינסטיבי - אלא יותר משהו מזדמן על הדרך. האינסטגרם רק הולך וצובר תאוצה בנושא הלייבים וספני הצליח ליצור מסביבו קהילה פעילה, נאמנה ושחוזרת באופן קבוע לשידור הבא.

תגובות