"אדיסון אחת הבנות הכי חמודות שפגשתי". קרדיט: Cris.fragkou

"אדיסון אחת הבנות הכי חמודות שפגשתי"

עם למעלה ממיליון וחצי עוקבים בטיקטוק דנה חסון היא ללא ספק כאן כדי להישאר. תפסנו את הכוכבת לראיון מיוחד על ההצלחה בטיקטוק, הפגישה עם אדיסון ריי והחשש שהיה לה מהחסימה של טיקטוק בארצות הברית

את הסרטונים של דנה חסון אתם בטוח מכירים הרי היא מוכרת עם המשפט "Should look like this", עם למעלה ממיליון וחצי עוקבים וכמעט 60 מיליון לייקים בחשבון הטיקטוק שלה. חסון היא אחת מיוצרות התוכן המבטיחות ברשת החברתית. שוחחנו איתה על המשפט המפורסם שלה, איך היא חושבת על מתכונים לטיקטוקים שלה, על הפגישה שלה עם אדיסון ריי, מה היא הייתה עושה אם טיקטוק היה נחסם בארצות הברית ועוד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מתי התחלת לעסוק ברשתות החברתיות?

"התחלתי באינסטגרם לפני בערך ארבע שנים. הייתי בקולג׳ והיה לי ממש משעמם ואמרתי לעצמי מה אני יכולה לעשות שבסופו של דבר יעזור לי לקריירה בעתיד? באותו זמן בלוגריות זה היה ה-דבר. והחלטתי להיכנס לזה ונראה מה קורה. כאמור, הייתי בקולג' ולא יכולתי לעבוד בעבודה רגילה, אז התחלתי וזה היה 'על הפנים'. לקח לזה שנה עד שהתחלתי לעשות דברים שהם באמת מגניבים וגם בחינם, לא שילמו לי אגורה וזה היה לא משהו. ההורים שלי ממש תמכו בי ואמרו לי לתת לזה עוד שנה ואם זה לא עובד - אז לחפש עבודה. בזמן שעשיתי הכל אז גם עשיתי התמחות במותגים ״אליס אנד אוליביה״ ו״ג׳ימי צ׳ו״ ובמקביל גם חשבתי שאני אעבוד באחת מהחברות האלה שאני אסיים ללמוד.

באותה התקופה יצא לי לסיים שנה מוקדם את הלימודים ובשנה הזאת הייתי באיטליה, למדתי ארבעה חודשים, באתי לישראל. הייתי מבולבלת ולא ידעתי מה אני רוצה לעשות. התחלתי להתמקד ממש ברשתות החברתיות ובאינסטגרם שלי. הגעתי לניו יורק וחברות התחילו לשלם לי, סכומים קטנים אבל זה היה 'וואו! אנשים מוכנים לשלם לי על מה שאני עושה'. כשהיה לי זמן לעשות את זה כל היום אז ראיתי איך דברים משתנים לעומת כשעשיתי את זה כשעוד הייתי בלימודים. בשנה הזו הכל השתנה, הגעתי ל-30 אלף עוקבים באינסטגרם ואז נתקעתי".

ומתי התמקדת בטיקטוק?

"כשהעוקבים באינסטגרם שלי נתקעו, שמעתי את אח שלי הקטן כל היום מדבר על הטיקטוק. אמא שלי שמה לב לזה ואמרה לי שאולי כדאי לי לנסות לראות מה זה הטיקטוק הזה. הורדתי את הטיקטוק ביולי 2019 ונהייתי ממש פעילה בדצמבר של אותה השנה. כולם צחקו עליי, אני אשכרה הייתי מובכת לעלות סרטונים אבל לא היה אכפת לי, אמרתי לעצמי שאני אנסה כמה שאני יכולה ומה שיצא מזה יצא ומגניב. הזוי לחשוב שהבן אדם הראשון שעקבתי אחריו בטיקטוק זו אדיסון ריי כשהיו לה 300 אלף עוקבים ואני זוכרת שלי היו 50 אלף עוקבים. אמרתי אוומייגד איך יש לה 300 אלף והיום היא עם 60 מיליון?!"

מה היה הסרטון הראשון שלך שהפך לויראלי?

"העלתי את הסרטון הראשון שלי שהיה מאק אנד צ׳יז ואז קמתי בבוקר והיו לי 50 אלף עוקבים. הייתי בהלם ולא האמנתי שזה יכול לקרות בכלל. אשכרה תוך לילה זה קרה. אמרתי לעצמי שזהו אני אמשיך לעשות ניסויים כי אני ממש אוהבת להיות במטבח וכל השטויות האלה והשאר זה היסטוריה".

כשהתחלת לעלות סרטונים לטיקטוק, ציפית להצלחה הזו?

"בהתחלה לא. ממש העלתי את זה סתם כדי לראות מה קורה ומה זו האפליקציה. כשהתחלתי להבין מה קורה, התחלתי גם להבין שאתה יכול לקבל הצלחה מטורפת שבחיים לא קיבלתי באינסטגרם, הגעתי למסקנה על אילו דברים אני אפרסם ומה הסגנון שלי. אני זוכרת שהסרטון השני שהעלתי היה על דונאטס שהגיע ל-4 מיליון צפיות ואז הגעתי ל-100 אלף עוקבים וזה היה הזוי! זה היה בטווח של חודשיים אני חושבת, מטורף!".

את מעלה סרטוני אפייה, לייף סטייל ואופנה. מה את הכי אוהבת מהשלושה?

"זה ממש מצחיק, כי אוכל זה תמיד היה משהו שאני עושה בסתר, תמיד הייתי מבשלת למשפחה שלי כי אני חולה על לארח. תמיד הייתי אומרת לאמא שלי 'בואי נארח אנשים' ואז הייתי מבשלת דברים. אני באמת אוהבת את שלושתם שווה בשווה. אני חושבת שלכל אחד יש מטרה אחרת. איפור בשבילי זה ממש תרפיה, זה מרגיע אותי ועכשיו אני מצלמת כל פעם שאני מתאפרת אז זה ווין-ווין כזה. אופנה - אני חולה על האדרנלין שיש בזה, לא יודעת להסביר משהו שבחיים לא חוויתי עד שהלכתי לשבועות אופנה במילאנו ופריז. לא האמנתי שזה בכלל הגיוני ואז אמרתי לעצמי שאני חייבת להישאר בתחום הזה. אני אוהבת את שלושתם מאוד בדרכים שונות".

"הסרטון השני שהעלתי היה על דונאטס שהגיע ל4 מיליון צפיות" © צילום: אמה אביטל

משפט ההיכר שלך בטיקטוק זה "Should look like this", מאיפה זה הגיע?

"זה מצחיק. עשיתי את הסרטון של הדונאטס ומסתבר שבכל חלק בסרטון סיימתי אותו במשפט Should look like this ואז אנשים התחילו להיות מגעילים אליי בתגובות בגלל המשפט הזה שתמיד אמרתי. ההורים שלי אמרו לי שזה שזה מציק להם זה טוב, כי זה יכול להתחיל משהו. הם אמרו לי להתחיל לעשות את זה בכל סרטון ואז התחלתי ובהתחלה הייתי ממש מובכת כי חברות שלי צחקו עליי, אבל אז זה נקלט. מישהו הגיב לי על אחד הסרטונים ורשם לי שכדאי לי לעשות CEO of should look like this בביו. אני חושבת שאני בין האנשים הראשונים שהתחילו עם הCEO of... כי זה היה ממש לפני מלא זמן לפני שאנשים יצטרפו לטיקטוק בגלל ההסגרים. אני עכשיו עובדת על כל מיני דברים שקשורים למשפט הזה מרצ׳נדייס וכאלה".

מאיפה את מביאה את המתכונים לטיקטוקים שלך?

"זה הולך להישמע הזוי בטירוף אבל אני אשכרה ממציאה 90% מהמתכונים שלי. קודם כל כשהייתי קטנה תמיד הייתי מבשלת אז יש לי את השגרה, הרי כל בצק הוא בצק ובסופו של דבר זה אותו דבר. אני ממש מאלתרת את המתכונים שלי, אני מסתכלת ב״פיינטריסט״ ואז רואה רעיונות של דברים שאני אוהבת ואז פתאום נהיה לי טעם בפה. אז אני פשוט הולכת למטבח ומוסיפה את כל הדברים שנראים לי הגיוניים ומקווה. קורה לי הרבה פעמים שזה לא מצליח וזה על הפנים אבל 85 אחוז מהפעמים זה מצליח וזה יוצא מגניב בטירוף ומקווה שאני אוציא ספר בקרוב".

יצא לך פעם שהתחלת להכין משהו וצילמת הכל ובסוף לא העלת לטיקטוק?

"הרבה מאוד פעמים, אני חושבת שבסוף כן, העלתי את זה כי אנשים אמרו לי שהם רוצים גם לראות את הלא מושלם. שזה משהו שאני עובדת עליו עם עצמי כי אני מאוד פרפקציוניסטית אז אני צריכה שהכל יהיה מושלם. הכנתי פסטה עם הידיים ולא הצליח לי, זה נהייה עיסה כזאת ולא נהייה בצק ואז לא העלתי את זה ועשיתי חדש במיקסר ואז זה עבד לי. קרה לי פעם אחת שהכנתי אוריאו מצופה בשוקולד ואז גיליתי שהשוקולד היה מקולקל".

"מקווה שאני אוציא ספר בקרוב" © צילום: אמה אביטל

מה המשפחה והחברים אומרים על ההצלחה שלך באפליקציה?

"המשפחה הכי תומכת בעולם, הם היו המעריצים הכי גדולים שלי אפילו מהאינסטגרם כשלא היו לי עוקבים. החברים נראב לי רק עכשיו מעכלים את הרעיון כי גם אני לא מבינה. המספרים שיש לי זה מספרים שלא נתפשים, זה לא משהו שקל להבין. אבל חברים שלי גם הכי תומכים בעולם והכי מפרגנים הם מדברים עליי כל היום עם חברים שלהם ואז אני פוגשת את חברים שלהם והם אומרים לי: 'סיפרו לי מלא עלייך'. אין לי מה להגיד אפילו, זכיתי".

היית גם בשבוע האופנה של ניו יורק רגע לפני הקורונה, שם פגשת את כוכבת הטיקטוק אדיסון ריי, ספרי לנו על הפגישה?

"הייתי בשבוע האופנה ואחת מהבנות שעבדה באליס ואוליביה, שזה איפה שהייתה התצוגה שהיינו אמרה לי בואי תכירי את אדיסון ריי. פגשתי את אדיסון האמת לילה לפני בתצוגה של "דה בלונדס" והיא הייתה מה זה חמודה, באמת מלאך והיא גם אמרה לנו: 'בדיוק הגעתי ל-15 מיליון עוקבים'. ואנחנו כזה OMG מה 15 מיליון איזה מספר הזוי! אני זוכרת שלי היה 200 אלף באותו הזמן ואז נפגשנו בתצוגה של אליס ואוליביה וצילמו אותנו, וזה היה ממש מגניב. היא אחת הבנות הכי נחמדות שיש. מגיע לה את כל הפרגון שיש אני שמחה בשבילה, ממש כואב לי שאנשים שונאים עליה כי התגובות שהיא מקבלת לפעמים. זה נורא אני לא מאחלת את זה לאף אחד. זה היה ממש מגניב כי באותו הזמן לא ממש הבנתי מה הטיקטוק יכול לשנות לאנשים את החיים עד שפגשתי אותה וראיתי איך החיים שלה השתנו בלילה. היא חתומה עם החברה הכי גדולה בעולם והולכת להיות בסרט. והכל מהטיקטוק".

יש לך הצלחה מטאורית בטיקטוק עם למעלה ממיליון וחצי עוקבים, מה השאיפות שלך בתחום?

"התכנית הגדולה שלי זה שתהיה לי תכנית בישול, אני גם רוצה להיות אורחת בתכניות בישול גדולות באמריקה, אבל אני גם אוהבת את עולם האופנה ועולם הביוטי. אולי אפילו להיות שחקנית אני לא שוללת כלום, אבל ממש חשוב לי גם לעשות דברים בישראל. בעקבות הקורונה ממש חשוב לי לעשות קשר טוב יותר עם הארץ ולבנות קריירה בישראל. זה גם כבוד שאני גם מייצגת אותנו מאמריקה כי אני גרה בניו יורק. החלום הכי גדול זה להיות בשער של המגזין ווג, יש לי גם מחשבה להוציא ליין שלי של משהו אני עוד לא יודעת זה בתהליכים של מחשבה. ולהיות חתומה עם חברות מרשימות פה בניו יורק או באל איי".

את רואה את עצמך עוברת ללוס אנג'לס בשביל הקריירה?

"אני חושבת שאם תהיה לי הזדמנות למשהו שבאמת שווה אז כן אבל אני כל כך אוהבת את ניו יורק שאני לא יודעת אם אני יכולה לעזוב. אולי לא בזמן הקרוב, אבל אל איי ולונדון זה חלומות שלי של לגור לתקופה מסוימת אבל ניו יורק וישראל בלב תמיד".

בחודשים האחרונים אנו שומעים את הרצונות של הנשיא טראמפ לחסום את טיקטוק מארצות הברית, מה את חושבת על הנושא?

"נתחיל מהחדשות הטובות! קנו את טיקטוק. הלחץ שעבר לי בגוף כל יום, זה הרגיש לי בזבוז של זמן אם זה היה קורה. שמתי כל כך הרבה זמן ואנרגיה במשהו שכל כך האמנתי בו והאמין בי בחזרה כי גדלתי כל כך הרבה ופתאום ביום אחד זה ייגמר? זה פשוט לא היה נראה לי הגיוני. תמיד אמרתי לעצמי בראש שזה לא יכול להיות ושזה לא הגיוני. זה מטורף, אני וחברה שלי היינו על סף בכי. הקטע הוא שהכמות הכי גדולה של יוצרים בטיקטוק היא מאמריקה אז זה לא היה הגיוני שיחסמו את טיקטוק מפה".

מה היית עושה אם טיקטוק כן הייתה נחסמת מארצות הברית?

"הייתה לי תכנית במגירה במקרה וזה כן היה קורה. הייתי פשוט מעבירה את כל התוכן ליוטיוב ומתחילה לעשות יוטיוב כל יום. גרסאות יותר ארוכות כמובן שזה קצת מבאס כי כל הקטע של הטיקטוק זה המהירות. והייתי גם מנסה להוסיף לאינסטגרם למרות שאינסטגרם זה כבר משמעמם. אבל הייתי עושה את הטוב במצב הזה, כמובן שזה מבאס אבל אני בטוחה שהעוקבים שלי היו מוצאים אותי בכל מקום אחר. אין ספק שהם היו רוצים לראות את התוכן. חסמו בהודו את הטיקטוק וכמות ההודעות שאני מקבלת מאנשים משם שמתגעגעים לתוכן שלי זה כואב לי בלב. אז ניראלי שאתחיל לעלות גם לאינסטגרם".

איזה סרטון שלך את הכי גאה בו?

"הסרטון שהעלתי על הקריירה שלי, תמיד אני מעלה דברים שהם לא ממש אני. אני מדברת באישיות שלי אבל הפוקוס הוא על אני מתאפרת או מכינה אוכל וזה היה פתאום סרטון שאני מדברת רק על עצמי ועל הקריירה שלי ועל מה שעשיתי. פתאום זה נתן לי להבין שווהו זה מה שעשיתי באשכרה שנתיים שזה הזוי, אני השגתי את העבודת חלום שלי בגיל כל כך צעיר ואני עושה את מה שאני אוהבת כל היום ומקבלת כסף זה כאילו לא נתפס. זו הייתה הגאווה הכי גדולה שלי כי הרגשתי שלאנשים אכפת גם ממני וממה שאני עושה".

איזה טיפים יש לך לבני נוער שרוצים להצליח באפליקציה?

"דבר ראשון - תעשו את זה. לפעמים החלק הכי קשה זה להתחיל, גם אם זה הסרטון הכי מביך והכי קרינג'י שיש לעלות. ולעלות משהו שאתה באמת אוהב. טיקטוק זה לא אינסטגרם שזה יכול להיות מושלם. בטיקטוק אנשים אשכרה יכולים לראות לפי הטון דיבור שלך אם אתה במצב רוח טוב או לא. סרטון של משהו שאתה באמת אוהב ושמח איתו, ולהיות פעיל בטיקטוק באופן עקבי. לעלות כל יום כמה שזה קשה, בסוף משהו תופס. זה ממש מוזר כי משהו שתופס אצלי בעמוד לא יכול לתפוס לחברה שלי וההפך. אז אף פעם אי אפשר לדעת, זה משחק הניחושים כל יום, כי אי אפשר לדעת".

תגובות