לא צריך סיבה: 10 הספרים שנקרא ביום האהבה. צילום: טמבלר

לא צריך סיבה: 10 הספרים שנקרא ביום האהבה

לא צריך סיבה טובה בשביל לקרוא ספרים רומנטיים שגורמים לנו לרצות שהדמויות הגבריות יקומו לתחייה, אבל יום האהבה זו סיבה למסיבה. אז מי ברשימה?

"אשמת הכוכבים"

סביר להניח שמי שלא מוכר לו שם הספר חי במערה בשנה האחרונה. עוד משהו שקרה בשנה הזאת הוא שיצא סרט שהתבסס על הספר עטור השבחים "אשמת הכוכבים" מאת הסופר האגדי ג'ון גרין. בקיצור, הסיכויים שלא שמעתם את צמד המילים "אשמת הכוכבים" בשיחות עם חברים הוא מאוד נמוך. מדובר בסיפור של אהבה בלתי אפשרית ובתנאים בלתי אפשריים, שלא ישאיר עין יבשה גם בקרב הציניים שבקוראים. זהו סיפור אהבתם הלא צפויה של הייזל וגאס, שניהם מתבגרים חולי סרטן שיוצאים למסע משותף ומאבק במחלה הארורה, כנגד כל הסיכויים. השניים התאהבו כבר מהרגע הראשון והחליטו שלא יוותרו על אהבתם בעד שום הון שבעולם. הספר מצחיק ומרגש, ואנחנו מבטיחים לכם שלא תרצו להניח אותו לרגע. הסיפור מדגיש בעיקר את ההיבטים הכואבים באהבה, ברגשות ובמצבים בלתי ניתנים לשליטה. נכון שלבכות ביום האהבה זה לא המצב האידיאלי עבורנו, אבל בשביל לקרוא את סיפור אהבתם המרגש של המתבגרים האהובים עלינו, אנחנו מוכנים לסבול כמה דמעות מלוחות

© ידיעות ספרים

"המנגינה האחרונה"

בדומה ל"אשמת הכוכבים", גם ל"השיר האחרון" יצא סרט מדובר ומרגש במיוחד, ב-2010. הספר "המנגינה האחרונה" מאת ניקולס ספארקס, מציג בפנינו את עולמה המרתק של רוני מילר שהתמוטטה כשהייתה בת חמש עשרה, כאשר הוריה התגרשו. סטיב, אביה של רוני, פסנתרן ומורה לנגינה, עזב את בית המשפחה. רוני, פגועה מנטישתו של אביה, החליטה שלא תדבר איתו עוד לעולם. אולם, שלוש שנים לאחר מכן מגיעה רוני בעל כורחה, יחד עם אחיה הקטן, לבלות את חופשת הקיץ עם אביה. מלאת כעס וטינה על הוריה, היא אינה מבינה מדוע הם מאלצים אותה להתגורר במשך חודשיים שלמים בעיירת חוף קטנה, שקצב החיים שלה שונה כל כך מזה שאליו היא רגילה. בקיץ הזה רוני לומדת להכיר מחדש את אביה ולהתמודד עם משקעי העבר ועם הקושי שמציבה בפניה האהבה המשותפת שהייתה להם, הנגינה בפסנתר. היא מכירה את ויל, בחור מקומי המושך אותה בחבלי קסם, ומגלָה כי אהבתם הטרייה צריכה להתגבר על מכשולים בלתי צפויים שמקורם ברקע המשפחתי של שניהם ובאירועים מסתוריים מן העבר. למרות שהספר מתעסק רבות במערכת היחסים המורכבת של רוני עם אביה, סיפור האהבה המקדם את רוב העלילה לא נדחק לצד. יכול להיות שהסיפור מעט קיטשי, אבל כתיבתו הסוחפת של ספארקס מעניקה לנו תחושה שאנחנו נמצאים עם הדמויות על חוף הים וכך אנחנו יודעים בוודאות שזוהי הדרך בה אנחנו רוצים להעביר את יום האהבה. סמכו עלינו, את סיפור האהבה המתוק הזה אי אפשר להפסיק לקרוא!

© טאמבלר

"דמדומים"

ממש נתפלא לשמוע על נער או נערה שלא שמעו על "דמדומים" שאותו כתבה סטפני מאייר. ההערצה הרבה ליצירות תרבות המתבססות על יחסי בני אנוש-ערפדים התחילה בעצם מהספר הראשון בסאגה. אז על מה הייתה כל הסערה וההתרגשות? הכול התחיל ממפנה מסעיר ומפחיד בחייה של איזבלה סוון, ובקיצור בלה, בת ה-17, המתחולל כשהיא עוברת אל אביה לעיירה גשומה וקודרת, ופוגשת בה את אדוארד קאלן, נער מוזר בעל קול מהפנט ויופי על-אנושי. הוא מגלה כלפיה עוינות בלתי מובנת מצד אחד ומשיכה עזה מהצד השני. בלה מרגישה כי מאחורי חזותו החיצונית והמושלמת של אדוארד מסתתרת תעלומה והיא נחושה לגלות את סודו האפל, אך ככל שהיא מתקרבת אליו, כך היא מעמידה את עצמה בסכנה שרק הולכת וגוברת. כשהמודעות לגודל הסכנה חודרת לתודעתה, מתברר לה שייתכן כי איחרה כבר את המועד ואין לה דרך חזרה. הספר פותח בפנינו עולם מסקרן המציג יחסים בין שני אנשים שונים לחלוטין, שפשוט לא יכולים לעזוב אחד את השנייה לרגע, למרות שידעו כל מכשול וסיבוך אפשרי. גם אם אתם לא ממש מתחברים לפנטזיה ולסיפורי ערפדים, סיפורם של בלה ואדוארד יכבוש אתכם עוד מההתחלה. לסיכום, יום האהבה הוא הזדמנות מצוינת בשביל לקרוא את "דמדומים"!

© טאמבלר

"שלומצי כותבת יומן"

מה יותר כיף מלהתכרבל עם יומנה של שלומצי, המתבגרת הכי מאוהבת שיש, ולקבל הצצה לחייה מלאי התהפוכות?
מכיתה ט' ועד י"ב שלומצי כותבת יומן: על החברות הכי טובות שלה, ההורים הגרושים, אחותה הקטנה, והמאבק על זכותה הרשמית, המוסרית והחוקית - לפי כל הספרים והסרטים - לאהוב ושיאהבו אותה בחזרה. בעוד כל הזוגות נדבקים אחד לשני ומסרבים לעזוב, אנחנו דווקא מעדיפים לבלות את היום עם שלומצי וללוות אותה במסעה המפרך אל עולם המבוגרים. בדיוק כמו הרבה מתבגרים, שלומצי נואשת לאהבה וחושפת בקלות את הכאב, השמחה ושלל התחושות שחווים באהבות הראשונות. את הספר כתבה דקלה קידר, שבכתיבה סוחפת ומרתקת כאחד לקחה אותנו לעולמה המצחיק והמעניין של שלומצי בעלת שם המוזר. למה אתם מחכים? הנערה הכי מצחיקה ומשוגעת מאהבה ממתינה כמו ילדה טובה על המדפים!

"אהבת איתמר"

הספר "אהבת איתמר" מאת דבורה עומר, מבוסס על פרשה אמיתית שהסעירה את ירושלים בתחילת המאה העשרים. הסיפור מתחיל כשבן ציון, המכונה איתמר בן אב"י, בכורו של אליעזר בו יהודה, מחדש השפה העברית, התאהב בלאה אבושדיד, היפהפייה שבחורים מיוחסים רבים חיזרו אחריה. למרות היותו עיתונאי, בלשן, סופר ומשורר, דחתה אותו משפחתה הספרדית העשירה משום שהיה אשכנזי עני. מאבקו העיקש של איתמר במשך שנים למימוש אהבתו ללאה, ממשיך את סיפור ילדותו והתבגרותו. אז נכון שהספר נשמע קצת כבד ולא מתאים, אבל אם אתם אוהבים רומנטיקה כמונו, אל תחשבו פעמיים. אהבתם של איתמר ולאה נראית מטורפת בתוך כל הציניות שלנו, לא שפויה ולא מציאותית, וזו בדיוק הסיבה שאנחנו כל כך אוהבים את הספר. סיפורם של השניים סוחף אותנו לעולמות שנראים לנו דמיוניים ומכניסים אותנו למצב הרוח הכי רומנטי שיש. אנחנו כבר הספקנו להתאהב בדמויות בגלל שהם לא מוותרים על מימוש אהבתם, למרות כל המהמורות שבדרך. מה איתכם?

© גרפיקה: אבי ששון

"יום אחד"

עלילת הספר "יום אחד" מאת דיוויד ניקולס זכתה לעיבוד קולנועי מרתק ועוצר נשימה. העלילה עוסקת באמה ובדקסטר שנפגשים לראשונה במסיבת סיום הלימודים באוניברסיטה, ב-15 ביולי 1988. לאחר יום אחד בלבד ביחד הם לא יכולים להפסיק לחשוב זה על זה, אבל הם נאלצים להיפרד. היכן הם יהיו ב-15 ביולי בשנה הבאה? ובשנה שלאחריה? ובכל שנה ושנה לאחר מכן? במשך עשרים שנה אנחנו מגלים את מערכת היחסים שלהם ביום קבוע אחד, ב-15 ביולי, וכך אנחנו נחשפים למריבות, לפיוסים, לתקוות ולהזדמנויות המוחמצות, לצחוק ובעיקר לדמעות. כאשר מבצבצת המשמעות האמיתית של היום המכריע הזה בחייהם, עליהם להתעמת עם טבע אהבתם ועם טעם חייהם. "יום אחד" הוא ספר מבריק, שנון ומרגש כאחד שסובב סביב הפער בין מה שהיינו לבין מה שאנחנו היום, וסביב סיפור האהבה המוזר אך המרתק של אמה ודקסטר. יום אחד גם לנו תהיה אהבה כזאת

© טאמבלר

"בנות, בנים וכל מיני עניינים"

סדרת הספרים הזו מאת קתי הופקינס מזכירה לנו שאהבה יכולה להיות קיטשית וזה בסדר גמור. העלילה בכל הספרים עוסקת בחברות הטובות טי ג'יי, איזי, נסטה ולוסי שמתמודדות כל אחת עם החיים שלה, החבר שלה והצרות שלה. בכל ספר מסופר על מישהי אחרת כשברקע יש עלילות משנה שסובבות סביב הבנות האחרות. כך למשל, בספר "בריחה לעננים" מסופר סיפור האהבה של לוסי בעלילה הראשית. לוסי חושבת שטיול לפירנצה מטעם בית הספר הוא הפתרון המושלם להתרחק מטוני, החבר שלה, שלוחץ עליה להתקדם בקשר שלהם. באיטליה היא פוגשת נער אמריקני שמבקר גם הוא בטוקסנה, וסבורה שאולי הוא הדרך האידיאלית להתגבר על טוני. האם היא תצליח? את זה תגלו בספר. אל תשכחו לקרוא את הסדרה כולה! 

"היינו שקרנים"

הספר "היינו שקרנים" מאת אמילי לוקהארט גולל את סיפורה המיוחד, בלשון המעטה, של קיידי. היא מגיעה בכל חופשת קיץ לביתו של סבה, שם היא שוהה ביחד עם בני דודה ומשפחתה. בחופשת הקיץ של גיל ארבע עשרה מצטרף לחבורה גאט, שבו מיד היא מתאהבת. השניים מפלרטטים זה עם זו ולמרבה הצער מערכת היחסים שלהם נגמרת כשאירוע מצער, גם הוא בלשון המעטה, מתרחש. הספר כתוב בצורה מרגשת וסוחטת דמעות, וסיפור האהבה של קיידי וגאט יותיר אתכם המומים ולא רק מאמירות השנונות של גאט. אז נכון שהספר יגרום לכם לבכות, למרות שלא כל כך כיף לבכות ביום האהבה, אבל ספר כזה שעמוס ברגשות וברומנטיקה הוא חובה לכל יום!  

"ההסתברות הסטטיסטית לאהבה ממבט ראשון"

ארבע דקות לא הולכות ברגל, בארבע דקות אפשר לשנות הכול ואת זה גילינו בספר המדהים הזה מאת ג'ניפר א' סמית. הדלי סאליבן בת השבע עשרה, הייתה בטוחה שזה יהיה עוד יום גרוע בחייה. היא גילתה מאוחר מידי שהשמלה שלה זקוקה לתיקון, שכחה את הספר בבית, עיקמה את הגלגל של המזוודה ונתקעה בפקק בדרך לשדה התעופה. עכשיו היא עדיין תקועה בניו יורק ומאחרת לחתונה של אבא שלה, שאמורה להתקיים בעוד שעות ספורות בלונדון ולזכות אותה באמא חורגת חדשה שאותה לא פגשה מעולם. אבל אז, באולם ההמתנה הצפוף של שדה התעופה, הדלי נתקלת בבחור מושלם. קוראים לו אוליבר, הוא בריטי, והוא אמור לשבת במושב 18C , והדלי יושבת ב-18A . "ההסתברות הסטטיסטית לאהבה ממבט ראשון" הוא רומן שופע רגשות, רומנטי והומוריסטי שמספר את הסיפור של הדלי ואוליבר על פני יממה אחת בלבד, אך ישכנע אתכם שאהבה שכזאת היא אהבת אמת.

© ידיעות ספרים

"אהבה אינדיאנית"

עלילת הספר "אהבה אינדיאנית" מאת ליאורה כרמלי, עוסקת באהבה הקסומה של גלעד והגר. הספר מתחיל בכך שגלעד אוהב את תמר בת כיתתו, אך היא אינה מתייחסת אליו כלל. בהמשך מתרחש שינוי משמעותי בחיי משפחתו, המוביל למשבר אישי שלו, אלא שאז הוא מכיר את הגר שרוכבת על סוסות אינדיאניות. גלעד מוקסם מהעולם שלה, נמשך אל הסוסות ועוד יותר אליה. האהבה פורצת הגבולות של גלעד והגר כתובה בצורה מקסימה, אמיתית ומרתקת במיוחד. הרומנטיקה לא נגמרה בספר זה, היא המשיכה גם בספרי ההמשך "אהבה גנובה" ו"אהבה אחרת". בקיצור, טעיתם אם חשבתם שסוסים לא יכולים לגרום לאהבה.

תגובות