כבר ניצלתם את שבוע הספר? הנה כמה המלצות חמות. צילום: shutterstock

כבר ניצלתם את שבוע הספר? הנה כמה המלצות חמות

שבוע הספר בעיצומו ועוד לא החלטתם מה לקרוא? עדי בר החליטה לבחור בשבילכם את הספרים שהכי שווה לרכוש, לקרוא ולצלול לתוך העלילה שלהם

מכירים את זה שאתם מגיעים לחנות הספרים, מחפשים עוברים למדפים ואחרי כמה דקות הולכים להגיד למוכר שאנחנו פשוט לא יודעים מה לבחור? והוא פשוט זורק לאוויר שמות של סופרים מוכרים (בעיקר לו), ובעיקר משאיר אותנו מבולבלים יותר? אז החלטנו לעשות מעט סדר בין עשרות הכותרים החדשים. בין מסעות לסיפור אמיתי שקרה - קבלו את הספרים שאנחנו ממליצים לכם לשבוע הספר.

עוד במדור הבידור של פרוגי:


כוח הלב

סדרה בעלת 14 כרכים, שעניינה זוגיות ואהבה. בין השאר הדברים בהם עוסקים בספרים: אנורקסיה, התמודדות עם פרידות, גירושי הורים, התמכרויות ונותנת טיפים לבניית זוגיות וחברות . מדברת על התבגרות אהבה ודמוי עצמי.

מדובר בסדרת ספרים שעוזרת בכל מצב לכל נער או נערה, לכל מי שמרגיש שהוא לא שייך לחברה או לא בטוח מה עושים או איך להגיב לדברים מבוימים שמטרידים אותו זה הספר בשבילכם!

© כריכת הספר - הוצאת ביתן

אליפים

הספר מספר על רוני, נער מתבגר שאיבד את אמו, העובר ללמוד בפנימיה החקלאית "גנות". עלילת הספר מתרחשת בישראל של שנות השישים. בבית הספר הפנימייתי נכנס רוני כתלמיד כיתה ט' – "אליף" (על אותו משקל מכונים תלמידי כיתה י' – "בטיחים", תלמידי י"א – "ג'מילים", וי"ב – "דלידים") ויחד עם שאר חבריו לשכבה הם מתמודדים מול הדלידים שמתעללים בהם וכן רבים בינם לבין עצמם.

אפשר להגיד בבטחה שזה אחד הספרים הטובים שיצא לי לקרוא. הרעיון מקורי, הסיפור סוחף ומרתק ובניגוד לסדרת הטלוויזיה הספר, מן הסתם, מלא ביותר תיאורים, וכמובן כתוב בשפה גבוהה (שזה משהו שקשה להתקל בו בספרי נוער בשנים האחרונות).

 

עוד דבר שנורא אהבתי בספר זה שהוא לא נכתב בדור שלכל אחד היה מחשב ופלאפון משלו, לכן יש בו יותר תמימות וחייבים להודות באמת, היה נחמד לשם שינוי לקרוא ספר שלא סובב סביב פייסבוק וטלפונים ניידים. בקיצור, מלמד אותנו (הקוראים) על החיים של בני נוער לפני הרבה שנים. הספר מתאר חוויות של חברות ואחדות גם בזמנים קשים (כמו שהדלידים גרמו להם). 


משימה עולמית

הרפתקאות ילדה וחבריה  מסביב לעולם ועזרתם לזולת. האביר נכנס למחשב ושולח את אביגיל ותום למקומות בעולם וההורים לא יודעים על זה. לפעמים פוגשים אנשים מפורסמים, לפעמים לומדים דברים חדשים, לפעמים ישנים שם כמה ימים ומכירים ילדים חדשים ממקומות חדשים. 

מדובר בספר יפה ומרתק, עם הדמיון העשיר, תסחפו לתוך הספר ולא תוכלו להפסיק לקרוא אותו, גם אם יש קצת חלקים לא הגיוניים אז כבר "זורמים" עם זה ואוהבים. גם הספר מעביר משהו חינוכי, בסוף כל ספר בסדרת הספרים הזו, יש כמה מילים באותה השפה ומידע על המדינה.

© הוצאת מודן

אות מאבשלום

גרפולוגית צעירה בשם אלמה עוקבת אחרי גבר שכתב ידו נשלח אליה לניתוח. על פי הכתב, היא מגלה אדם בעל דמיון מפותח, שפה נדירה ורגישות של אמן. הספר מתנהל למעשה בשני קווי זמן מקבילים. האחד, בהווה - בישראל והשני מגולל את סיפור חייו של אבשלום פיינברג, ממייסדי ומנהיגי מחתרת ניל"י.

מודה ומתוודה כי לא ידענו כמעט כלום על אבשלום פיינברג בטרם התחלנו לקרוא את הספר, המעט שידעתי מאיזו מורה להיסטוריה שכחתי כבר. צללתי לסיפור המרתק שברובו היה גם כתוב די טוב ולמדתי דבר או שניים. העובדה שהדברים הללו קרו במציאות תמיד מוסיפה לי להתרשמות מהספר ופה זה מוצדק.

© הוצאת ידיעות ספרים

מצאתי את עצמי לא פעם במהלך הקריאה נכנסת לאינטרנט לראות אם פרט זה או אחר אכן היה במציאות או שמא זה מפרי דימיונה של הסופרת, כפי שהיא ציינה בסוף הספר שחלק מהאירועים אכן הומצאו על ידה (אך לא ציינה איזה וזה קצת חבל). הספר חושף בצורה יפה היסטוריה שלמה של העם שלנו למי שלא ידע או הספיק לשכוח

 

חסמבה

אם אהבתם את השמיניה, אז אתם תאהבו את הגרסה הראשונה שלה מימי המנדט הבריטי - חסמבה. שהורכבה מקבוצת ילדים יהודים, חלוצי המדינה שהתאגדו יחד למשימות חשאיות ומגניבות בעבר וכל זה בסדרת ספרים ענקית ואהובה במיוחד שמצליחה עד היום.

מתח, תשוקה, אהבות, חברים והכי חשוב -  תמיד מפתיע מחדש. תמיד כיף לקרוא על הנוער שעוזר למדינה או פותר בעיות שמבוגרים בדרך כלל מתעסקים בהם. אולי פעם לא היו סדרות נוער שעוסקות בזה כמו "השמיניה" או "נעלמים" בהם הצעירים הם אלו שפותרים למדינה את הבעיות, אך היו ספרים מוצלחים מאוד שגוללו את החבורות המיוחדות של הנערים והצליחו לסחוף כל פעם מחדש אל עלילות מאוד חזקות, לא פלא שהיה גם ניסיון להחזיר את חסמבה למסך בעזרת שתי עונות מיוחדות שנקרו "חסמבה - הדור הבא".

 
תגובות