למקומות, היכון, קראו: חמש המלצות לספרים חדשים. צילום: gettyimages

למקומות, היכון, קראו: חמש המלצות לספרים חדשים

שבוע הספר נפתח היום ואין זמן יותר טוב לרכוש ספרים חדשים או אפילו לקפוץ לביקור בספריית בית הספר ולהשאיל ספר שיצחיק אתכם, ירגש, ימתח או יעורר השראה. אם אתם מתקשים, כמונו, לבחור מאיזה ספר להתחיל - הכתבה הבאה היא בשבילכם

כן, אנחנו יודעים. אתם בתקופת בגרויות, מתכונות ומבחנים ואין לכם זמן לנשום. אבל, מדי פעם מומלץ לעשות הפסקה בין השינונים, החרישות והסיכומים ולנקות את המחשבות. אז כמובן שהכי כיף זה לצאת מהבית, ללכת לקניון, לאכול או סתם להיזרק מול הטלוויזיה, אבל אנחנו ממליצים לכם דווקא לקרוא. לכן, הרכבנו עבורכם רשימה של הספרים שאתם פשוט חייבים לקרוא. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

המשחק/ דנה אבירם

חייהם של שמונה תלמידים בכיתה ט' משתנים ביום שבו נכנסת לכיתתם ניקול, מורה חדשה ומסתורית. היא מציעה להם הצעה שקשה לסרב לה: להיכנס למשחק מחשב של מציאות מדומה ולהתחרות זה בזה. היא מבטיחה כי המנצח יזכה להגשים את משאלת הלב הגדולה ביותר שלו. הגיימרים נכנסים למשחק בידיעה כי עליהם להילחם על חייהם. בין אווטארים, דרקונים, רוחות רפאים וטירות מכושפות נרקמות אהבות חדשות, חברויות נולדות אבל גם גיימרים נעלמים. מהר מאוד מגלים התלמידים כי המשחק משפיע גם על המציאות והורס את היחסים ביניהם, מוביל אותם למעשים אלימים ודורש מהם להגיע להחלטות קשות ומשמעותיות.

אהבה נגד חברות/יונתן רבי

לפעמים אתם חושבים שמישהו הוא החבר הכי טוב שלכם לנצח-נצחים, אבל אז קורים כל מיני דברים שטורפים את כל הקלפים. כמו למשל: בנות. זה בדיוק מה שקרה לליאור וירין, החברים הכי טובים מכיתה א'. כשהם מגיעים לכיתה ה' ירין מתאהב בעדי וכל התמונה משתנה. ליאור עוזר לירין לחבר מכתב אהבה מנצח, אבל מתאהב בעדי בעצמו. כעת עומדת החברות הקרובה של שניהם למבחן: חברות נגד אהבה, אהבה נגד חברות. 

לוחמת האהבה/גלנון דויל מלטון

סיפור מסע אמיתי ונפלא של הבלוגרית המפורסמת. גלנון דויל היתה ילדה רגישה שבגיל צעיר החלה לעטות על עצמה מסכות כדי לקיים את מה שחשבה שמצופה ממנה – להיות רזה יותר, יפה יותר, שקטה יותר. העמדת הפנים גררה אותה להתמכרויות רבות – הכול כדי להסתיר את הנפש הפגיעה מעיני העולם. יום אחד, בעודה עמוק למטה, היא חווה גילוי מרעיש ורואה בו הזדמנות לשינוי וחיים חדשים. סוד אפל שמטלטל את חייה מאלץ אותה להתייצב מחדש באומץ מול החיים. במהלך מסע מעורר השראה של ריפוי נפשי וגופני מתגלה שהכאב העמוק ביותר בתוכה מוביל לחיים מלאים יותר. הספר חושף את היופי הנגלה כשאדם מחליט לשכוח את כלמה שלמד כדי שיוכל להיות נאמן לעצמו. הוא מוכיח שכולנו יכולים להיות לוחמים חזקים ומלאי עוצמה, המסוגלים לנצח את הכאב ולזכותבאהבה שאנו ראויים לה.

פיסות שמיים קטנות/ סו דוראנט 

מיראקל ואחיה הקטן זאק, ננטשו בצעירותם ומתגלגלים מבית לבית, מאכזבה לאכזבה. יומנה של מיראקל נפתח ביום בו הם מגיעים לבית האומנה "סקילי" בלונדון, שנראה להם כתחנה אחרונה. סיפור שובר לב, על קשר עמוק ואמיץ שיכול להירקם רק בין אחים, שכל אחד מהם משמש כעוגן היחידי בחייו של האחר. יותר מכל, זה סיפור על ילדה אמיצה, ששומרת על אחיה מכל משמר ונאבקת על זהותה בעולם של חוסר ודאות. זהו סיפור על התבגרות, על צמיחה, ועל תעצומות נפש של שני ילדים בעולם אכזר. פיסות השמים הקטנות, המבצבצות מבעד לחושך, מוכיחות להם – ולנו – שהתקווה תמיד נמצאת אי שם.

פרויקט הקריסטל הקסום/ דן TDM 

ספר הקומיקס של אחד מכוכבי היוטיוב הגדולים בעולם. אי־שם, במעבדה הכי מגניבה בעולם קריסטל קסום בעל עוצמה אדירה מגיע לכדור הארץ ונשבר לחמש חתיכות. אחת מהחתיכות צונחת במעבדה של המדען טריאורוס ועוזרו דן TDM והם יוצאים לחפש את ארבעת השברים הנותרים של הקריסטל. הבעיה היא שגם דנטון המרושע ועוזרו פין מחפשים את חתיכות הקריסטל. הם זקוקים להן כדי להפעיל את מכונת השיבוטים של דנטון וליצר מאות שכפולים של המדען המרושע כדי להשתלט על כל כדור הארץ. רק טריאורוס ודן יכולים לעצור אותם, אבל האם הרשעות של דנטון גדולה אפילו עליהם?

 

 
תגובות