"רידל איש החידה": ספר חידות מיוחדות על הארי פוטר. צילום מסך מיוטיוב

"רידל איש החידה": ספר חידות מיוחדות על הארי פוטר

כל מי שמחשיב את עצמו מעריץ אמיתי של הארי פוטר, יודע שיש המון שאלות שאפשר לשאול על הסדרה. ב"רידל איש החידה" תוכלו לקרוא חידות מיוחדות שמורכבות כחמשירים, ואלו חידות שיאתגרו אתכם במיוחד

"כרגע היא חיה בסביבת הצנרת, זה לא בדיוק בית אך שמה מתגוררת. שם היא הייתה כשפרחה נשמתה, והבזק צהוב הפיל את גופתה", עם החידה הזו נפתח הספר "רידל איש החידה" שממש יצא לחנויות בימים האחרונים. הספר כולל בתוכו חידות מורכבות בעולמו של הארי פוטר. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

© הספר

זה התחיל מרעיון של ישי, "רציתי לצבור לעצמי שאלות ידע בהארי פוטר כי אני וחבר שלי עמיחי בוחנים אחד את השני", מספרים לנו השותפים ישי קופרמן ועמיחי ינקלוביץ', "אז פתחתי דף פייסבוק שנקרא "הארי פוטר חידון יומי למתקדמים" שם בכל יום התפרסמה חידה חדשה וזה התחיל לצבור תאוצה. התחלנו לעלות את הרמה ולכתוב חידות מורכבות שהיו בנויות מ-4 משפטים מחורזים".

מה שמיוחד בחידות האלו, שלא מדובר בחידות נקודתיות. זה לא שיש פרט מידע בספר שולי והם שואלים עליו, אלא החידות מורכבות מאינפורמציה רוחבית מכל הספרים ובשביל לענות עליהם - דרושה בקיאות יתרה בספרים. הפרויקט התחיל כפרויקט Headstart ותוך כ-20 יום, הפרויקט הגיע ל-172 אחוזים. בעת כתיבת שורות אלו, הודפסו כ-1100 עותקים ונמכרו 450 ספרים. המגמה עולה ורק בכנס עולמות האחרון הוצעו הספרים לראשונה למכירה.

"אחרי כל הזמן הזה", עדיין יש לזה בכלל ביקוש?

"יש ביקוש מטורף לדברים של הארי פוטר. מאוד הופתענו, גילנו שמכל הארץ יש ביקוש. בפייסבוק, יש את אלו שהם עמוק מאוד בתוך התחום. אבל מהרגע שהספר יצא, ראינו ביקוש רב מכל המגזרים ומכל הגילאים". לפי השותפים, הספר הזה הוא הדבר שיכול לאתגר אותם וככה לעניין אותם. להבדיל מכל המחזות והסרטים החדשים שיוצאים עכשיו בעולמות של הארי פוטר, זה ספר שמחזיר אותם דווקא לעלילה המקורית וזה מה שמלהיב בזה.

הספר לא רק כולל בתוכו את החידות ברמות השונות, אלא גם כולל איורים של המאייר אלחנן בן אורי. מה שיפה הוא שהאיורים מרמזים בצורה כזו או אחרת לתשובה. לכל החידות יש פרק מיוחד של רמזים שיכולים לכוון אתכם לתשובה הנכונה ואם אתם ממש לא מצליחים, בסוף הספר יש את התשובות. כך שלא רק שתוכלו לשחק את זה עם חברים, אתם תוכלו לדעת את התשובה המדויקת.

© מתוך הספר

הספר עולה 88 שקלים ותוכלו להשיג אותו יואב נמר, דני ספרים ואצלם. זה עדיין לא הגיע לחנויות הגדולות. מקום ראשון שמוכרים בו. זו עוד הוכחה שהספרים השונים העלילתיים האומנם נגמרו, אבל העולם של הארי פוטר לא מפסיק לחדול. והתשובה לחידה שפתחה את הכתבה: מי שחיה בסביבת הצנרת היא מירטל המייללת. היא מתה שם על ידי הבסליסק, שעיניו היו בצבע צהוב, וזה מה שהרג אותה. 

חשוב לציין: הרמה של החידות לא רק ברמה הקלה הזו, יש עוד המון חידות בספר מורכבות הרבה יותר והחידה על מירטל המייללת היא החידה הראשונה בספר ולכן היא כה קלה. 

תגובות