הספרים שאתם חייבים לקרוא ביום כיפור. הוצאת אגם, הוצאת רימונים

הספרים שאתם חייבים לקרוא ביום כיפור

יום כיפור בפתח וזה בדיוק הזמן למצוא ספר טוב שיעזור לנו להעביר את הצום מבלי שנשתגע! ריכזנו עבורכם כמה מהספרים שאסור לפספס

ביום הזה, חלקנו מעדיפים לנוח בבית, חלק מתפללים בבית הכנסת, חלק מסתובבים ומבלים עם חברים, ואילו חלק בוחרים להעביר את הצום באמצעות קריאת ספרים. אם אתם מעדיפים להעביר את הזמן (ואת הרעב!) דרך קריאת ספרים - החלטנו להמליץ לכם על ספרים קלילים, סוחפים, מצחיקים ומעניינים שישכיחו מכם את הרעב, הצמא והעייפות ויעזרו לכם לעבור את הצום במהירות ובקלילות!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


לכל הבנים שאהבתי פעם / ג'ני האן

אם תהיתם לעצמיכם מדוע שם הספר נשמע לכם מוכר – זה בטח בגלל שבחודש שעבר יצא סרט בעל אותו השם, שעלילתו מתבססת על עלילת הספר, שזכה לאהדה רבה ולהצלחה גדולה מאוד! בספר, ממש כמו בסרט, מסופר על לארה ג'ין, נערה בת 17 שכותבת מכתבי אהבה לכל הבנים שאי פעם אהבה, אך לא אוזרת די אומץ כדי לחשוף את רגשותיה ולכן מחביאה אותם בקופסא שאמה הביאה לה לפני מותה. יום אחד היא מגלה שמישהו לקח את כל המכתבים מהקופסא ושלח אותם לכל אותם בנים, ומשם הכל רק הולך ומסתבך. מדובר ברומן שנון, מצחיק ונוגע ללב העוסק בתקופה הכי עמוסת רגשות ומבלבלת שיש – גיל ההתבגרות, שיגרום לכם להזדהות עם רגשותיה וחוויותיה של לארה, גם אם לא חוויתם אותם בעצמכם, וימיס את לבם של כל חובבי הרומנטיקה המסתתרים ביניכם.

 


תזכירי לי מי את / נטע חוטר
אם אתם בקטע של ספרי מתח ומסתורין (ורוצים, לשם שינוי, לקרוא קצת ספרות ישראלית!) – הספר הזה הוא בשבילכם! העלילה עוקבת אחר דניאלה (דידי) רווקה תל־אביבית בת 35, קולנוענית כושלת שעובדת במשרד פרסום. חייה של דידי עלובים למדי: היא תקועה בעבודה איומה, גרה בדירה מחולקת עם שכן עם הפרעות אכילה, ובן זוגה לשעבר הוציא נגדה צו הרחקה. 

כריכת הספר © הוצאת תכלת

יום אחד מקבלת דידי הצעה מפתיעה שהיא אינה יכולה לסרב לה: עליה לכתוב ביוגרפיה בעבור רוזי, אישה קשישה עשירה ובודדה, ובתמורה תקבל סכום כסף מכובד. אך רוזי סובלת מאובדן זיכרון, משום שלפני כ-20 שנה היא נמצאה ליד תיאטרון הבימה עם חבלת ראש קשה ובעלה המת נמצא שרוע לידה. כתוצאה מההסכמה להצעה המפתה חייה של דידי מסתבכים כשהיא מנסה לפתור את תעלומת הרצח מהעבר ומתקרבת לאזורים רגישים ביותר בחיי משפחתה של רוזי. אמנם לא מדובר בספר קליל, מצחיק ונחמד, כמו רוב ספרי הנוער, אלא בספר שדורש קצת יותר ריכוז, מחשבה והתמקדות בפרטים, אך עדיין מדובר בספר שאם רק תאפשרו לו – הוא יכבוש אתכם, יגרום לכם לשאול שאלות, להסיק מסקנות ולתהות מה יקרה הלאה, ופשוט לא ייתן לכם להסיט את מבטכם הצידה ולו לשנייה אחת!

דמדומים / סטפני מאייר

אם אתם רוצים לחזור אחורה בזמן, להרגיש תחושת נוסטלגיה חמימה ונעימה בכל גופכם ולהיכנס אל תוך משולש אהבה דביק ומסובך – סדרת ספרי "דמדומים" היא ללא ספק הסדרה שעליכם לקרוא! הסדרה עוקבת אחר איזבלה (בלה) סוואן, נערה בת 17 שעוברת מהעיר פניקס שבאריזונה אל העיירה פורקס שבמדינת וושינגטון ומוצאת את עצמה בסכנה כשהיא מתאהבת באדוארד קאלן, ערפד בן 109 שנה, וכמו שאתם יכולים לתאר לעצמיכם – זה ממש לא עוד סיפור אהבה שגרתי ומשעמם! הסיפור של סלה ירגש, יכעיס, יצחיק ויטלטל אתכם בעת ובעונה אחת, ויגרום לכם להיסחף היישר אל תוך עולם הפנטזיה המופלא, שיכבוש אתכם עוד מהפרק הראשון.

 
 


המשחק / דנה אבירם

אמנם ביום כיפור אי אפשר לשחק בפלייסטיישן או במשחקי מחשב, אבל מי אמר שאי אפשר לקרוא עליהם? אם אתם גיימרים אמיתיים שמכורים למשחקי מחשב ופלייסטיישן – הספר הזה הוא ללא ספק בשבילכם; בזכותו תוכלו להמשיך להיות בעולם הווירטואלי, מבלי באמת להיות בו, גם ביום כיפור. הספר עוסק בסיפורם של שמונה תלמידים בכיתה ט' אשר נכנסים למשחק מחשב הקרוי "משחק החיים", בו קיימת מציאות מדומה בה עליהם להתחרות זה בזה, והמנצח יזכה להגשים את משאלת הלב הגדולה ביותר שלו! אך לאט לאט הגבולות בין מציאות לדמיון מיטשטשים, חברויות נהרסות, אויבים נוצרים, כל החוקים והכללים מופרים והעולם הווירטואלי מתערבב עם העולם האמיתי. מדובר בספר ישראלי גם כן שלא תצליחו להניח מהידיים אפילו לרגע ויעביר לכם את הצום במהירות שיא!

 

לפני שאפול / לורן אוליבר

את שמו של הספר הזה יכול מאוד להיות שאתם מכירים, כי גם הוא עובד לסרט קולנוע שזכה להצלחה רבה. הספר מספר על סמנתה (סם) קינגסטון, נערה הלומדת בכיתה י"ב, והיא ושלוש חברותיה הן הבנות המקובלות והמבוקשות ביותר של השכבה בבית הספר. אך יום שישי אחד, שבהתחלה נראה ממש כמו כל יום שישי רגיל, סם מתה. אך לפתע היא מגלה כי היא מקבלת שש הזדמנויות לתקן את הטעות שגרמה למותה, וכך היא חווה את אותו יום שישי שבע פעמים – עד שתמצא ותתקן את הטעות. אין מדובר בעוד ספר רגיל; מדובר בספר נועז ומקורי השואל את אחת השאלות החשובות ביותר - איך אנחנו צריכים לחיות את חיינו? והספר אינו משאיר אותנו בידיים ריקות, אלא נותן לנו, הקוראים, שבע תשובות שונות, כל אחת נכונה ומרתקת יותר מקודמתה, המוצגות בפנינו ומודגמות על חייה של סם, אשר חיה את יום מותה שוב ושוב, עד שעוברת תהליך של השתנות, הבנה וקבלה עם עצמה.

 
תגובות