שלומית קוראת בסוכה: הספרים שכדאי לקרוא תחת סכך. צילומים: הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר

שלומית קוראת בסוכה: הספרים שכדאי לקרוא תחת סכך

הגיע הזמן לנוח מהפטיש ומהמסמר ולהתרווח בסוכה המפוארת שלכם. לכבוד כך, ריכזנו עבורכם כמה מהספרים שאתם חייבים לקרוא בסוכה

כידוע, אחת המצוות החשובות בחג הסוכות היא "לגור" בסוכה, ובמלוא מובן המילה; לאכול, לשתות ולישון בה במשך כל שבעת ימי החג, זכר לסוכות בהן ישבו בני ישראל במדבר לאחר יציאתם ממצרים. שבוע זה לא מעט זמן, ולכן החלטנו להמליץ לכם על ספרים מרגשים, סוחפים, מצחיקים וכובשים כדי שלא תמצאו את עצמיכם יושבים ומשתעממים בסוכה אחרי אין-ספור סבבים של משחק קופסא והדיבורים המתישים של כל בני המשפחה הקולניים והרעשניים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


הכל הכל / ניקולה יון
אין סיכוי שלא שמעתם על רב המכר שזכה לעיבוד קולנועי והפך לסרט מצליח ושובר קופות גם כן. מדובר בסיפור שעלילתו שונה מכל הספרים שקראתם עד כה; מאדי היא נערה בת 17 שיש לה מחלה נדירה שנקראת "כשל חיסוני חמור", האוסרת עליה לצאת מהבית ולראות אור יום אמיתי. יום אחד, לאחר 17 שנה שהיא נעולה בפנים, לבית ממול עובר בחור צעיר בגילה - אולי, והיא מתאהבת בו נואשות. השניים מנהלים רומן סודי ואסור, במהלכו מאדי מגלה דברים מפתיעים על עצמה, על מערכות יחסים ועל המחלה שהיא חולה בה כל ימי חייה. מדובר בסיפור אהבה מרגש, יפהפה ובלתי רגיל, שיכבוש את לבבכם וירסק אותו לחתיכות קטנטנות.

 

אם אשאר / גייל פורמן
גם כאן מדובר בעוד ספר שזכה לעיבוד קולנועי ואף הפך לסרט מצליח מאוד. הספר מספר את סיפורה של מיה, נערה בת 17 ומוזיקאית מוכשרת. החיים שלה מושלמים, כל מה שנערה יכולה לרצות; יש לה חבר שהוא סולן של להקת רוק מקומית ומשפחה אוהבת, חמה ותומכת. אך יום אחד עולמה משתנה מקצה לקצה כאשר היא ומשפחתה עוברים תאונת דרכים הרסנית – כולם מתים, מלבד מיה, שנתקעת בשלב שבין החיים לבין המוות. מרגע זה מיה מבינה שניתנת לה בחירה, האם לחיות ולהישאר לבד או למות יחד עם שאר משפחתה? מדובר בספר מרגש עד כאב המלמד המון על כוחה של האהבה, על המשמעות האמיתית של משפחה ועל הבחירות המכריעות בהם אנו נתקלים במהלך חיינו.

מרק שבור / ג'ני ולנטיין

הפעם מדובר בספר שיכול מאוד להיות שלא שמעתם את שמו מעולם, כי הוא אינו רב מכר ששיגע את כל בני הנוער, אך עדיין מדובר בספר יפהפה ונוגע ללב, שעלילתו מלמדת המון על התמודדות, חברות, משפחה ואהבה ראשונה, והדמויות בו כובשות את הלב ומרטיטות אותו פעם אחר פעם במסעם במהלך הספר. הסיפור עוקב אחר רואן, נערה בת 15 הנאלצת בעל כורחה להתבגר במהירות ולהפוך לאחראית על הבית ועל אחותה הקטנה, מה שהופך את חייה למסובכים וחסרי חיי חברה. יום אחד היא מקבלת מנער זר משהו שלטענתו נפל מהתיק שלה, אך היא בטוחה שזאת טעות. מאוחר יותר מתברר שהתקרית המוזרה הזאת היא נקודת מפנה חשובה וגדולה בחייה.

 


צבים כל הדרך למטה / ג'ון גרין

אנחנו בטוחים שזאת לא הפעם הראשונה שממליצים לכם על אחד מספריו של ג'ון גרין, סופר אמריקאי עטור פרסים שספריו הופיעו ברשימות רבי-המכר של הניו יורק טיימס. הפעם מדובר באחד מספריו החדשים של גרין, המספר על לאייזה, נערה בת 16 אשר נגררת בעל כורחה אחר חברתה הטובה – דייזי, המכריחה אותה לנסות ולפענח יחד את תעלומת המיליארדר הנמלט ראסל פיקט, וזאת לאור הפרס המוצע - 100 אלף דולר למפענחים! כך נכנסת לאייזה, יחד עם חברתה הלהוטה דייזי, אל תוך עולם החקירות והבלשות, כשמערבולת של מחשבות וחרדות מציפה את ראשה. מדובר בעוד אחד מסיפוריו המבריקים והכובשים של גרין, המלמד את קוראיו מהי אהבה, חברות אמיתית, רגשות כמו חרדה ופחד המשתקים את כולנו ואיך אומץ לב עוזר לנו להתגבר עליהם.

משחקי הרעב / סוזן קולינס
אם אתם חובבי ספרים נוסטלגיים שאמנם יצאו מלפני זמן רב, אך גרמו (ועדיין גורמים!) להיסטריה רבה בקרב בני הנוער ברחבי כל העולם, היו ברשימת רבי המכר ואף עובדו לסרטי קולנוע מצליחים מאוד - סדרת ספרי "משחקי" היא ללא ספק הסדרה שעליכם לקרוא! הסדרה עוקבת אחר קטניס, נערה בת 16 שנבחרת להיות הנציגה של המחוז שלה, מחוז 12, במשחקי הרעב - קרב הישרדות עד המוות בין 24 נערים ונערות מ- 12 מחוזות שונים. במהלך הספר קטניס נתקלת בקשיים רבים, עומדת אל מול לבטים והחלטות שעלולים לחרוץ גורלות ולהפריד בין חיים למוות, ואף נאלצת להתלבט בין דילמות מוסריות קשות – האם להרוג או להיהרג? האם להרוג את הבחור בו התאהבה או להקריב את חייה למענו? מדובר בטרילוגיית ספרי הפנטזיה חדשנית ביותר, שעלילתה ודמויותיה שונים מכל מה שקראתם עד כה – והיא תכבוש את לבבכם, תרסק אותו ותאחה אותו מחדש!

© צילום מסך מהסרט
תגובות