חדש על המדף: ספרים חדשים שאתם חייבים לקרוא. הוצאת כתר וכנרת זמורה

חדש על המדף: ספרים חדשים שאתם חייבים לקרוא

כולנו מכירים את תחושת התסכול הזו כתוצאה משוטטות מעגלית בחנות הספרים, ממעבר ממדף אחד לשני, ורפרוף מהיר על כל שמות הספרים החדשים. אז אילו ספרים חדשים יצאו לאחרונה ואתם צריכים לרכוש? קבלו את ההמלצות החמות שלנו

החלטנו לבוא לעזרת חבר, ולעשות לכם מעט סדר בין עשרות הספרים החדשים שיצאו לאור בתקופה האחרונה. קבלו את הספרים החדשים שאנחנו ממליצים לכם לרכוש.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לס / אנדרו שון גריר
ארתור לֶס, הוא סופר שעוד רגע מחליף את קידומתו וחוגג את יום הולדתו ה- 50 במספר, כשיום אחד מקבל ללא התראה מוקדמת הזמנה לחתונה של האקס שלו. ארתור מבין שאם ייעתר להזמנה ויגיע לחתונה – ייאלץ לספוג מבטים מכל עבר, אך אם יסרב – זה ייראה כמו תבוסה. כשמנסה לחשוב על פתרון לבעיה, מבחין ארתור באין-ספור ההזמנות לאירועים ספרותיים מסביב לעולם שהצטברו על שולחנו, ולפתע עולה בראשו רעיון מבריק - עליו להיענות לכולן! לאחר שמצא את ה"תירוץ המושלם" להיעדרותו מהחתונה, עוזב ארתור את סן פרנסיסקו ויוצא למסע ספרותי ברחבי העולם; מסע שבמהלכו כמעט יתאהב בפריז, כמעט ימצא את מותו בברלין, יחמוק בקושי מסופת אבק במדבר סהרה, ירשום את עצמו בטעות לאתר התבודדות נוצרי בדרום הודו וייתקל, באי בודד באוקיינוס ההודי, באדם האחרון עלי אדמות שהוא רוצה לפגוש.

© הוצאת כתר


סופר גיקית / הולי סמייל
הרייט מארנס היא "סופר גיקית" על כל המשתמע מכך; על ארונית המיטה שלה מונח מילון, היא מרגישה שאף אחד לא מעריך את הידע המקיף שלה בטריוויה, והאויבת שלה - אלכסה, לועגת לה בלי סוף בבית הספר. לכן, כשיום אחד סוכנות דוגמנות מגלה את הרייט ורוצה להכניס אותה היישר אל תוך עולם האופנה, היא קופצת על ההזדמנות מבלי לחשוב פעמיים בהחלטה נחושה "להמציא" את עצמה מחדש. בדרך מגלה הרייט שעולם האופנה הוא אינו במשחק ילדים כמו שחשבה בהתחלה, והיא איננה בטוחה שתלמד אי־פעם לעשות את דרכה בעולם הזה, במיוחד כשלצדה עומד הדוגמן המקצועי והמשגע - ניק, שעד כה הצליחה רק להביך את עצמה מולו. אך על אף הקשיים שעומדים בפניה וחוסמים את דרכה למטרה, הרייט מסרבת להרים ידיים ולוותר, ומנסה בכל כוחה לדבוק במטרה שהציבה לעצמה – להפוך מגיקית לשיקית!

© הוצאת עם עובד

 

 

הילדה שזכרה הכל / ואל אמיק
ג'ואן בת העשר היא לא ילדה רגילה – היא נולדה עם זיכרון נדיר, ולכן זוכרת כל יום בחייה בפרטי פרטים. ג'ואן מעולם לא פגשה בחייה את גווין, שחקן מפורסם ובמקרה גם חבר של הוריה, אך היא הכירה את בן זוגו סידני, ויש לה ממנו זיכרונות מוחשיים להפליא. גווין, שמתאבל על מותו של סידני, מנסה לשכוח ולהעלים כל זכר לחייהם המשותפים, ומחליט לנסוע לניו ג'רזי, אל הוריה של ג'ואן, וזאת בתקווה למצוא קצת שלווה בבית חבריו הוותיקים. אבל במקום למצוא את השלווה שחיפש, הוא מוצא שם את ג'ואן, שמספרת לו על זיכרונותיה המפורטים להדהים מסידני. גווין המופתע מחליט לחזור בו מההחלטה לשכוח את חייו הקודמים עם סידני, ומציע לג'ואן עסקה: היא תחלוק איתו את כל זיכרונותיה מסידני, והוא בתמורה יעזור לה לזכות בתחרות כתיבת שירים חשובה. כך יוצא הצמד הבלתי סביר למסע משותף, שבמהלכו חושפת ג'ואן גילויים מפתיעים על החודשים האחרונים בחייו של סידני, שמעלים בגווין שאלות ותהיות ואף גורמים לו לפקפק בטוהר עברם המשותף ובמהלך עתידו הקרוב.

© הוצאת כנרת זמורה



מלח אל הים / רותה ספטיס

דרכיהן של ארבע נפשות צעירות, אשר מחפשות את דרכן אל החופש בצל מלחמת העולם השנייה, מצטלבות זו בזו. זוהי המערכה האחרונה של המלחמה, שנת 1945. כל אחד מהם מגיע ממולדת אחרת, כל אחד רדוף ונרדף, ולכל אחד ישנו סוד אפל שהוא נושא עמו: יואנה היא אחות מתלמדת שמשפחתה מליטא, המטפלת בפצועים ובכך מנסה להשקיט את מצפונה. פלוריאן הוא אומן גרמני צעיר ומרדן, אשר מבריח חבילה יקרה ומסתורית. אמיליה היא נערה חולמנית מפולין הכבושה, אשר בורחת מעברה ומתקשה להסתיר את סודה. ואלפרד הוא חייל נאצי מעורער ואכזרי, אשר מעמיד פני גיבור בשירות הרייך. כל הארבעה בורחים אל המזח, אל האונייה "וילהלם גוסטלוף", שאמורה להביא אותם ואת אלפי פליטי המלחמה אל חוף מבטחים. וכך, על האונייה בלב הים ובה בעת בלב המהומה המתעוררת כתוצאה מהמערכה האחרונה של המלחמה, נאלצים הארבעה לאזור אומץ וללמוד לבטוח זה בזה, למצוא בתוכם את הכוח והרצון להתגבר, לשרוד ולחיות ואפילו להרשות לעצמם להתאהב, על אף שנדמה כי העולם סביבם קורס.

© הוצאת ספרי פן ומשכל



אני שונאת את כולם חוץ ממך / אליסון רסקין וגבי דאן
ג'ן ואווה הן החברות הכי טובות עוד מכיתה ט', וזאת על אף העובדה שהן שונות זו מזו כמו שמש וירח; ג'ן היא בחורה סוערת ומוחצנת שמגיעה ממשפחה לא מתפקדת, ואילו אווה היא בחורה יהודייה מבית טוב, עוטף ומגונן. אך בשלב מסוים בחייהן הן נאלצות להיפרד זו מזו; ג'ן נוסעת ללמוד בבוסטון, ואילו אווה נוסעת ללמוד באוניברסיטת דרום קליפורניה, קילומטרים ספורים מביתה. המרחק בין השתיים מאתגר את החברות ביניהן, אך גם נותן לכל אחת הזדמנות לפרוח בכוחות עצמה ו"לפרוש כנפיים"; וג'ן מבינה מקרוב מה זה אומר להיות עיתונאית "נושכת" ואיך לצלוח את העולם הנזיל–מגדרית בבוסטון הקרה, ואילו אווה עושה את צעדיה הראשונים כתסריטאית ונאבקת בדייטים בשל החרדה החברתית שלה. השתיים שומרות על קשר אחת עם השנייה באמצעות שליחת מיילים והודעות טקסט, ודרכי התקשורת האלו הם אלה שחושפים אותן ומאלצים אותן להתמודד עם פערי האישיות והערכים ביניהן, ולבדוק האם חברותן ההדוקה ורבת השנים תצליח לעמוד במבחן המרחק ההולך וגדל ביניהן.

© הוצאת כנרת זמורה
 
תגובות