לקרוא אותם: עשרת סופרי הנוער הטובים ביותר. צילום: fotolia

לקרוא אותם: עשרת סופרי הנוער הטובים ביותר

בתור בני נוער אנחנו זקוקים למלאי בלתי מוגבל של ספרים שיעניינו אותנו, ירגשו, יצחיקו ויעשו לנו את היום. אספנו בשבילכם את עשרת סופרי הנוער שמספקים לנו באופן תמידי ספרים טובים לקריאה שאתם חייבים להכיר!

בני נוער זקוקים לז'אנר משלהם בכל מה שקשור לספרים - משהו שירגש, ידהים ויקלע בול לסיטואציות והחוויות שבגיל הזה. קשה מאוד למצוא משהו מספיק טוב שנוכל לרוץ בשבילו לחנות הספרים בכל פעם, ולהביא את הספר הבא בסדרה. אבל יש כמה סופרי נוער, שלקחו את העניין ברצינות, וכתבו בשבילנו, הנוער, את הספרים הכי טובים שאנחנו מכירים.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ריק ריירדן

זה התחיל בסדרת הספרים האהובה "פרסי ג'קסון", והתרחב לכמעט חמש סדרות נוספות שמראות לנו עוד המון צדדים מעולם המיתולוגיות, האמונות הישנות וההיסטוריה. ריק ריירדן, עם הכתיבה הזורמת, המצחיקה והקלילה שלו, כובש אותנו שוב ושוב ומשתדל לשלב את בן טיפוחיו, פרסי ג'קסון, בכל ספר שהוא מוציא. ריירדן הוא ללא ספק אחד מהסופרים הכי טובים שהאנושות הביאה לנו.

© הוצאת גרף צעיר

ג'יי. קיי. רולינג

איך אפשר לעשות רשימה שכזאת מבלי להזכיר את ג'יי. קיי. רולינג בתוכה? עברו על האישה המדהימה הזו חיים לא פשוטים לפני שהיא הביאה אלינו את סדרת "הארי פוטר" המצליחה; לאחר שהתחתנה וילדה, היא התרגשה והפכה לאם חד הורית מובטלת. הסופרת נדחתה שוב ושוב ע"י ההוצאות לאור, עד שזכתה לתהילה המגיעה לה. כיום "הארי פוטר" הוא הספר הנמכר בעולם, אחרי התנ"ך. חוץ מסדרת הספרים המצליחה, רולינג כתבה עוד כמה ספרים, וביניהם סדרה קצרצרה בשם "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", שזכתה להרבה אהדה ואף לאחרונה גם לעיבוד קולנועי.

© הוצאת ידיעות אחרונות

סי. ג'יי. דוהרטי

הסופרת המוכשרת, סי. ג'יי. דוהרטי (לשעבר חוקרת פלילים), הביאה לנו את אחת הסדרות הפופולאריות בישראל - "תיכון לילה". אולי לא ידעתם, אבל היא כתבה עוד סדרה בנוסף בשם -"האש הסודית", שנכתבה בשיתוף עם קרינה רוזנפלד - סופרת צרפתייה. סדרת "תיכון לילה", הטומנת בחובה חמישה ספרי מתח מעולים, תרתק אתכם בכל דף וכמובן שאלי וקרטר, הפאוור קאפל המושלם של הספר, יגרום לכם להתאהב בהם וישאיר אתכם צמאים לעוד. הסופרת מנגישה את הספרים לנוער וסדרת הספרים הזו מגוללת את סיפורו של בית ספר לא שגרתי עם דמות ראשית שפשוט כיף לאהוב. מומלץ!

© הוצאת עליית הגג ומשכל

קיארה קאס

השם הזה הוא אחד השמות הכי חמים זה כמה שנים בעולם הסיפורת לנוער. היא הביאה אלינו כל כך הרבה ספרים פשוט כיפיים, שחובה על כל נערה בישראל לקרוא אותם כמו: סדרת "המועמדת" המצליחה, "בת הים" שלאחרונה קיבלה תרגום עברי וגם "עד עצם היום הזה" (הספר, לא הסדרה) שממש עכשיו נמצאים בחנויות הספרים. ב"עד עצם היום הזה" תוכלו לקרוא על נקודות מבט שלא בטוח חשבתם עליהן, של כמה דמויות וסיפורים מהעלילה המקורית של "המועמדת". הספרים של קאס זכו לאהדה רבה בעולם, וכמעט ואין תולעת ספרים שלא הספיקה עדיין לסיים את כולם.

© הוצאת ידיעות ספרים

קסנדרה קלייר

אם אתם צופים אדוקים של "נטפליקס" או חובבי סדרות פנטזיה, בטוח יצא לכם להיתקל בסדרה "ציידי הצללים". הסדרה המדהימה הזו שעוד מעט נגמרת (תדמיינו אותנו בוכים עם דלי של גלידה ומלא טישו) מבוססת על סדרת ספרים פשוט מקסימה - "בני הנפילים". קלייר עושה עבודה מטורפת בספריה, שוברת ומאחה לנו את הלב כל פעם מחדש וגורמת לנו לריגוש הכי גדול שאנחנו יכולים לקבל מספר. זכינו לעוד כמה ספרים ממנה, כמו סדרת "מכשירי התופת" ו"מיומנויות אפלות", אשר עוסקות באותו עולם של ציידי הצללים, הערפדים, פיות הסילי והשדים. ל"בני הנפילים" שישה ספרים, חמישה שתורגמו לעברית (הוצאות ספרים יקרות, נשמח שתזדרזו בתהליך הארוך והמייגע שלכם לתרגם לנו את השישי). 

© הוצאת גרף

ורוניקה רות

בואו נחזיר אתכם כמה שנים אחורה, כשסדרת "מפוצלים" צברה תאוצה והספרים (והסרטים) הפכו לדבר החם בעולם. ורוניקה רות היא האחראית לכל זה, והיא גם אותה סופרת שהביאה אלינו את נקודת מבטו של פור. הספר "פור" מראה לנו צדדים שלא ידענו שקיימים בדמות האהובה, עם הסיפור המרתק שלו לפני שפגש את טריס והשאר היסטוריה.

© הוצאת הקיבוץ המאוחד

סוזן קולינס

עוד טרילוגיית חובה לכל תולעת ספרים מתבגרת היא ללא ספק - "משחקי הרעב". הספרים וגם הסרטים הם הצלחה מסחררת עד היום, כמה שנים אחרי, וקולינס הביאה לנו עוד כמה ספרים שימלאו את החסר - סדרה בשם "עולמטה", אותה כתבה לפני משחקי הרעב, וגם הם לגמרי שווים קריאה. קולינס, עם הכתיבה המרתקת שלה והרעיונות הפשוט מדהימים, לגמרי תדביק אתכם אל הספרים וגם אל מסך הטלוויזיה - כי לאחר קריאת הספרים תמיד מגיעה הצפייה בסרט, לא?

© הוצאת כנרת זמורה ביתן
ג'יימס דשנר

מצאנו את האיש האחראי ללב השבור לרסיסים שלנו, בסוף הספר השלישי של טרילוגיית "הרץ במבוך" המרתקת. ג'יימס דשנר כתב את הטרילוגיה המוכרת שקיבלה הערצה רבה בעולם ועיבודים לסרטים בכיכובו של דילן אובראיין הכובש. לדשנר עוד כמה ספרים, ביניהם "טבעת הנצח" ו"צופן המגפה" - אשר גם הוא מעולם "הרץ במבוך", ומספר את סיפורם של הילדים לפני שהגיעו לקרחת המבוך. מומלץ במיוחד לכל חובבי הדרמה, מדע בדיוני ומתח. 

© הוצאת הקיבוץ המאוחד

מורגן רודס

"נפילת הממלכות" היא בין סדרות הספרים האהובות והפופולאריות בארץ ובעולם והיא מתאימה לחובבי הפנטזיה, המתח, הדרמה ומה לא - והכול לנוער. שישה ספרים שיצליחו להדהים ולרגש אתכם, ולהרגיש כאילו אתם חיים בין הדמויות, נלחמים איתן, מתרגשים איתן - וברוח "משחקי הכס" לנוער. בונוס! יש סדרה בת, גם היא מאת רודס, "רוחות וגנבים", שלא תאכזב אתכם ותמשיך את ההנאה של "נפילת הממלכות".

© הוצאת קוראים

סטפני מאייר

נסיים את הרשימה עם האחת והיחידה, סטפני מאייר, שהביאה אלינו את - "הכימאים", "גוף מארח" ו"החיים השניים הקצרים של ברי טאנר". ספרים אלו הם רק חלק מהספרים המרתקים של מאייר המוכרת בעיקר בזכות יצירתה, "דמדומים", שכבשה את כולנו עם הרוח הערפדית ומקפיאת הדם בסיפור, אך גם המרגשת. אם אתם חובבי פנטזיה, ערפדים, דרמה ואפילו קצת אימה - "דמדומים" זה בול בשבילכם. תודו לנו אחר כך, ובינתיים רוצו לספרייה להשלים פערים.

© הוצאת פועלים-כתר

 

תגובות