למה לי? הצדדים החיוביים בקריאה שלא חשבתם עליהם. צילום: FOTOLIA

למה לי? הצדדים החיוביים בקריאה שלא חשבתם עליהם

ספרים יש מכל הסוגים, ז'אנרים, שפות ולכל הגילאים, אך רבים מאיתנו, בני הנוער, נמנעים מקריאתם בלי סיבה. אז לכל אלו שלא אוהבים לקרוא ספרים, הכתבה הבאה מיועדת בשביל לחדש לכם כמה עובדות על ספרים, ולהראות לכם שה"שד לא כזה נורא".

מרבית בני הנוער נמנעים מקריאת ספרים ביום יום, מעדיפים לראות סדרות ולעסוק בדברים אחרים. הספרים תורמים לנו כל כך הרבה שכדאי לקרוא אותם בלי קשר ללימודים או למטלות - אלא לכיף. לכן, אספנו לכם את כל הסיבות שיוכיחו לכם אחת ולתמיד מה אתם מפספסים בזמן שאתם לא קוראים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הנאה מהקריאה עצמה

קריאת ספרים זהו דבר מהנה ומעניין. אמנם הטעם האישי משתנה בין אדם לאדם אך בעידן של היום יש ספרים בשפע! כך אתם יכולים לבחור את הספר בעל העלילה המעניינת ביותר עבורכם. בזכות זה אתם גם מתרגלים את מיומנות הקריאה שלכם וגם מעבירים את הזמן בקריאת סיפור מותח ומעניין - ממש כמו סדרת טלוויזיה רק שאתם יכולים לעשות זאת בכל עת ובכל מקום!

© צילום: Fotolia

העשרת אוצר המילים שלכם

בספרים משתמשים באוצר מילים רחב ולרוב גם מילים גבוהות יחסית, כך אתם לומדים להעשיר את השפה שלכם באופן טבעי ובלי שום מאמץ. בדרך זו תהיה לכם האפשרות לשלב בין כל ה"סלנג" שאתם מדברים ביום יום למילים אחרות, "גבוהות" יותר שיוכלו לשמש אתכם בזמן שיחה רצינית עם אנשים וחברים.

© צילום: fotolia

הפוגה מהמציאות

בספרים מתוארת מציאות אחרת, של הדמויות המשתתפות בה. בעזרת תיאורי הנוף והדמויות אנו מסוגלים לדמיין את האירועים שקורים איך שאנחנו רוצים. אנו "נשאבים" לתוך הספר מרוב מתח ולא רוצים להפסיק לקרוא. בדרך כלל בזמן קריאה אנו מרגישים חלק מהספר ו"שוכחים" את המציאות בה אנו חיים - דבר זה עוזר כשרוצים לשכוח משהו או אפילו סתם לעשות הפוגה קצרה מרכבת החיים המהירה.

©צילום: FOTOLIA

נגישות הספרים

הספרים נגישים לכל אחד ואחת מאיתנו בדרכים רבות ומגוונות - הדרך הפשוטה ביותר היא חנויות הספרים, ניתן לבוא לחנות, להתרשם מהספרים ולקנות את מה שמעניין אותנו. דרך נוספת היא שאילת ספרים מהספרייה הקרובה לביתכם, שם תוכלו להנות מקריאת הספר בחינם. דרך הנגישה ביותר והמועדפת על בני נוער קריאת ספרים בטלפון - ישנם אתרים המציעים ספרים אינטרנטיים, כך אתם נכנסים לקובץ הספר וקוראים אותו בכל מכשיר שתבחרו.

© צילום: Fotolia

מעביר את הזמן ואת השעמום

כשאתם משועממים ולא יודעים מה לעשות תדעו שקריאת ספרים היא אחלה דרך בהעברתו. בדרך כלל, כשאנחנו קוראים ספר אנחנו כמעט ולא שמים לב לזמן שעובר, מה שעוזר אם אתם משועממים או מחכים לדבר מסוים ולא יודעים מה לעשות בחלל הזמן עד לאותו אירוע.

© צילום: fotolia
תגובות