כתבה ספר בעזרת קבוצת ווטסאפ עם בני נוער. צילום: אילוסטרציה fotolia

כתבה ספר בעזרת קבוצת ווטסאפ עם בני נוער

עולם הספרים מנסה להתאים את עצמו לדור ה-Z ולכך שבני הנוער נמצאים היום יותר במדיה הדיגיטלית ובפחות בספר הכתוב. סופרת הילדים והנוער, זוהר אביב, הרימה את הכפפה וכתבה ספר יחד עם בני הנוער דרך קבוצת ווטסאפ משותפת

שבוע הספר שייפתח מחר (ד') מרגש במיוחד את סופרת הילדים והנוער זוהר אביב, שאמנם כבר הוציאה תחת ידה לא פחות מ־70 ספרים, אבל את ספרה החדש "ויראלי" כתבה בצורה לא שגרתית: בעזרת קבוצת הווטסאפ "מעריצים ספרים", שבה חברים מלבדה 20 ילדים ובני נוער בני 14-9.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תרומת חברי הקבוצה לא הסתכמה רק במתן רעיונות לסופרת, או בחידוד ביטויים השגורים בפי הדור הצעיר, אלא באה לידי ביטוי אפילו באיור כריכת הספר. "המאיירת שלחה אליי את האיור לכריכה ואני שלחתי את האיור לילדים שבקבוצה", מספרת אביב, "הם נותנים הערות שונות ואני מעבירה למאיירת, היא מתקנת ואני שוב שולחת לילדים, עד שיש הסכמה של כולנו".

ב־25 השנים האחרונות כתבה אביב את הסדרות "חברות כוח המוח" (25 ספרים), "יד הפלא", "מסע מצמרר", ו"כוח הלב". "ויראלי" הוא הספר ה־13 בסדרה המצליחה "יד הפלא". "המטרה שהצבתי לעצמי מהתחלה הייתה לכתוב ספרים וסדרות שיעשו לילדים טוב", היא מסבירה. "כך, למשל, 'חבורת כוח המוח' נותנת טיפים לניהול קונפליקטים נכון בעזרת המוח ולא הכוח. זו בעצם סדרה נגד אלימות".

© fotolia

הרצון בקשר עם הקוראים הצעירים קיים אצל אביב עוד מתחילת הדרך. "בעידן ההוא פירסמתי בסוף כל ספר את כתובת הדואר שלי, ואחר כך את כתובת המייל שלי. קיבלתי מאות מכתבים מילדים ששיתפו אותי בדברים שקרו להם וביקשו להשתתף בספרים. עכשיו זו קבוצת ווטסאפ שבה כולנו חברים ותורמים זה לזה".

אביב מנפקת דוגמה נוספת מהספר האחרון שאת כתיבתו השלימה לאחרונה. "בספר הזה יצאו לי 15 אלף מילים, ורציתי לרדת ל־14 אלף. שאלתי את הילדים בקבוצה איזה קטע לדעתם עליי לקצר או להוריד, והם ענו לי".

איתמר, הדמות המרכזית בספר, נכתב בהשראת עומר מימון (11) מכפר יונה, אחד מחברי הקבוצה. "אנחנו עוזרים לזוהר כי לנו הילדים יש את הצד שלנו ומה שאנחנו רואים בעולם", מספר עומר, "היא מתייעצת איתנו הרבה, שואלת על הצד שלנו, מה הילדים אוהבים, ואפילו איך רושמים שם של משחק מחשב מסוים או איזה זמר הילדים מעדיפים".

תגובות