הספרים שנכתבו בהשראת סדרות הנוער הישראליות. הוצאות: דני ספרים, משכל וידיעות ספרים

הספרים שנכתבו בהשראת סדרות הנוער הישראליות

עם כל חגיגות חודש ושבוע הספר, קבלו מספר ספרים שנכתבו בעקבות סדרות הנוער האהובות על כולנו

שבוע הספר מהווה הזדמנות מצוינת עבורנו לקנות ספר - ולאלו שעדיין קשה להם לעזוב את המסך ולהתעמק בספר, אספנו עבורכם מספר סדרות נוער ישראליות אשר קיבלו עיבוד ספרותי.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:


גאליס

הסדרה האהובה והפופולרית עובדה ללא פחות מארבעה ספרים שונים שיצאו במהלך שנות שידור הסדרה: ״הקיץ של רונה ודורי״, ״ליאם הולך בעקבות הלב״, ״הכוכבים של יולי״, ״יונתן ודני במבצע מקסיקני״ והאחרון לסדרה - ״מתחילים מחדש״. העלילות של הספרים מספרות את מה שקורה למעשה בין העונות גאליס, כלומר בין מחנה קיץ לאחד אחר.

ספרי גאליס
ספרי גאליס © ידיעות ספרים


שכונה

בעקבות הצלחת הסדרה, יצאו לאור שני ספרים המספרים על עלילות השכונקים שלא מוצגות בסדרה. בתחילת שנת 2015 יצא לאור הספר הראשון בהשראת הסדרה - ״השכונקים בעקבות היהלומים האבודים״ שסיפר את העלילה שהתרחשה לפני תחילת הסדרה. לאחר מכן, בשנת 2016 לכבוד עליית העונה השנייה של הסדרה, יצא לאור הספר השני ״השכונקים במירוץ לאוצר״ שהיה בנוי כמעין יומן של הדמויות בסדרה.

© הוצאות מודן וכתר

החממה

עוד סדרה מצליחה מבית גיורא חמיצר אשר זכתה לעיבוד ספרותי היא ״החממה״, סדרה אשר זכתה להצלחה מטורפת והולידה כוכבים חדשים על המסך. גם בגזרת הספרים היו לא מעט רומנטיקה ובעיקר הרפתקאות של חבורת התלמידים מ"הנשרים" ו"העורבים" בשלושה ספרים מיוחדים. ״בעקבות גן העדן האבוד״ - המספר על התחרות בין הקבוצות בבית הספר למנהיגים, ״הרפתקאה במאיץ״ - המספר על המסע של אלה לי בטיול לימודי שהסתבך ו-"מלכודת בלב ים״ המספר על שייט של החבורה עם עומאר ובמהלכו הכל יוצא משליטה.

© הוצאות: ידיעות ספרים, משכל וכנרת זמורה ביתן

השמיניה

אחת מהסדרות שגם הספרים שלהם היו פשוט וואו אחד גדול- "השמיניה". גם הסדרה האהובה והנוסטלגית קיבלה עיבודים ספרותיים בעקבות ההצלחה העצומה שהביאה הסדרה. לשמונת המחוננים יצאו לא פחות מחמישה ספרים! (שלושה ספרים לעונות הישנות ושניים לעונות המחודשות) - ״תעלומת המסכה הבורמזית״, ״בעקבות הקרדינל המוזהב״ ו״מזימת ליל הסמוראים״ - נחשבים כקלאסיקות מעולות עבור כל חובב של הסדרה שצלל לתוך ההרפתקאות שלא ראה על המסך. באשר לספרים המבוססים על הגרסה המחודשת: ״לא נפגשו מעולם" - נתן לנו הזדמנות חד פעמית לגלות מה קרה לאדם רגע לפני עלילת העונה הרביעית, בה לא השתתף ועל הקאמבק הקצר לאיה אהובתו ששוב סיבכה את השניים ואת חברי השמיניה הוותיקה. ו-״חידת הניצוץ״ הוקדשה כולה לגיבורים החדשים של השמיניה בהדרכתם של הוותיקים.

© הוצאת משכל וידיעות ספרים

כדברא

סדרה נוספת ומכושפת שזכתה לעיבוד ספרותי הינה ״כדברא״ - שנאלצנו להיפרד ממנה ממש לאחרונה. עלילת העונה הראשונה זכתה לעיבוד ספרותי מנקודת מבטיהן של קירקי ולילה בספר שנקרא "היומן המפוצל". וכעת, בתזמון מושלם לשבוע הספר, יצא הספר השני - ״כדברא וכוח הסבוואר״, המגולל את עלילת העונה השנייה.

© דני ספרים

מועדון החנונים

אם חיפשתם גרסה ישראלית ל"יומנו של חנון", קיבלנו אחת כזאת בזכות הסדרה "מועדון החנונים". בסוף העונה הראשונה של הקומדיה המצליחה, יצא ספר בשם "העולם על פי יותם" שנותן לנו להכיר את החנונים ומעליליהם בבית הספר "סרפדים" קצת יותר מקרוב.

© ידיעות ספרים

 

תגובות