צום קל: כל הספרים שכדאי לכם לקרוא ביום כיפור. צילום: fotolia

צום קל: כל הספרים שכדאי לכם לקרוא ביום כיפור

יום כיפור בפתח וזה בדיוק הזמן למצוא ספר טוב שיעזור לנו להעביר את הצום מבלי שנשתגע! ריכזנו עבורכם כמה מהספרים החדשים שאסור לפספס

ביום כיפור חלקנו מעדיפים לנוח בבית, חלק מתפללים בבית הכנסת, חלק מסתובבים ומבלים עם חברים וחלק בוחרים להעביר את הצום באמצעות קריאת ספרים. החלטנו להמליץ לכם על ספרים קלילים, סוחפים, מצחיקים ומעניינים שישכיחו מכם את הרעב, הצמא והעייפות ויעזרו לכם לעבור את הצום.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הכל בגלל רוזי / גרהם סימסיון
הספר השלישי, וכנראה גם האחרון, בסדרה המצליחה "פרויקט רוזי" של גרהם סימסיון ממשיך לעקוב אחר פרופ´ דון טילמן, שהצליח למצוא רעיה והתמודד עם הריונה של אשתו, ועכשיו ניצב בפני עוד משימה גורלית: חינוכו של בנו הצעיר האדסון. כמו תמיד, לדון לא קל להבין מה רוצים ממנו, ורוזי עסוקה מכדי לעזור, בגלל משרה נחשקת שבה היא זוכה. האדסון בן האחת-עשרה הוא תלמיד בבית ספר יסודי במלבורן. לא קל לו שם: כמו אביו, גם הוא מתקשה להשתלב בחברת אנשים (במקרה שלו, ילדים) וחווה השפלות. בנוסף, נראה שהמורים חושדים שיש לו בעיה שדורשת אבחון. בשעה שרוזי מתעמתת עם המנהלת וצוות בית הספר, דון עושה כמיטב יכולתו לפתור את המצב, אבל מביא לעוד ועוד הסתבכויות. ואם לא די בכל אלה, דון נקלע לשערורייה באוניברסיטה ומואשם בגזענות, דבר שמוביל לאובדן מקום עבודתו, ואילו האדסון מואשם בהריגת ציפור, וצפוי להיות מסולק מבית הספר. עתיד המשפחה הקטנה נעשה סבוך יותר ויותר, עד שהפתרון מגיע מכיוון מפתיע.

© ידיעות אחרונות אחוזת בית ספרים



נ"ב, אני עדיין אוהבת אותך / ג'ני האן
ספר ההמשך לרב־המכר העולמי "לכל הבנים שאהבתי פעם" מאת ג'ני האן ממשיך לגולל את סיפורה של לארה ג'ין וללוות אותה כשהיא מגלה שהתאהבות היא החלק הקל בכל העניין הזה שנקרא אהבה. לארה לא ציפתה באמת להתאהב בפיטר. הם הרי רק העמידו פנים, ועכשיו היא צריכה ללמוד איך זה להיות במערכת יחסים אמיתית, ולא בסתם כזאת של נדמה־לי. אבל מה שנראה קל וטבעי בסרטים רומנטיים, מתברר כמסובך הרבה יותר במציאות – במיוחד אחרי טיול הסקי הכיתתי, שבעקבותיו מופצות שמועות זדוניות על לארה ג'ין ופיטר. ואם זה לא מספיק, בן נוסף מעברה של לארה ג'ין חוזר לחייה, ויחד איתו מתעוררים גם רגשות ישנים.

 

© הוצאת אגם


במרחק נשימה / רייצל ליפינקוט
סטלה חולה במחלת ריאות קטלנית. רוב חייה עוברים עליה בבית החולים ועתה היא מועמדת להשתלת ריאות. במחלקה היא פוגשת את וויל שחולה אף הוא באותה מחלה וזוכה לטיפול במסגרת ניסוי יוקרתי. שני הצעירים שונים מאוד באופיים: סטלה מאורגנת ומקפידה לשלוט גם בטיפול במחלתה; לוויל לא אכפת, הוא מפר את הכללים, מחכה שעוד מעט יהיה בן שמונה־עשרה ויוכל לעזוב את בית החולים ולטייל בעולם. ההיכרות הראשונית, המלֻוָה בעימותים על רקע האופי השונה, מתפתחת לאהבה. איך הבעיה היא שהשניים חייבים לשמור ביניהם מרחק של שישה צעדים שמא יידבקו זה מזה בזיהום שיסכן את חייהם. איך אפשר לאהוב מישהו שנגיעה בו עלולה לסכן את חייך? איך אוהבים כשאי־אפשר אפילו לנסוע יחד במעלית? ומה יקרה אם יגנבו רק צעד אחד?

© הקיבוץ המאוחד



מאופסים / סקוט ווסטרפלד
לאִיתן, המכונה סקֶאם, יש קול פנימי שאומר את כל מה שאתם רוצים לשמוע, ולא משנה אם זאת האמת או לא. אבל מה קורה כשהקול מתחיל לקשקש באמצע שוד בנק ומכניס את סקאם לצרות? היחידים שיכולים לעזור הם המאופסים האחרים, שכרגע הם לא בדיוק חבריו הטובים. נֵייט, המכונה ?ֶלוודֶר, הוא "המנהיג הדגול" של הקבוצה. בעקבות קריאת המצוקה של סקאם הוא מקבץ מחדש את המאופסים שהתפזרו. אבל כשתוכנית ההצלה מתפוצצת להם בפרצוף, המאופסים נסחפים אל שרשרת של היתקלויות בפושעים מסוכנים. ובלב המהומה הם מוצאים את קֶלסי, שיכולה לשלוט בקהל כמו עדר או לשלֵח אותו כמו להקת זאבים, אם בא לה.

© הקיבוץ המאוחד



מבצע טוקיו - שליחות חשאית 5 / דנה אלעזר-הלוי דנה
הספר החמישי בסדרת "שליחות חשאית" של דנה אלעזר-הלוי ממשיך לעקוב אחר השלישייה: גיא, רועי ונועם. רק שהפעם, החופש הגדול כבר התחיל, ושלושת לוחמי המוסד הצעירים מקבלים משימה: לבחור ילדה חדשה שתצטרף אליהם לצוות. גיא ורועי לא מאושרים מהמשימה הזאת, ונועם ממש כועסת. אבל אין ברירה, ההוראה הגיעה ישירות משולמית, ראש המוסד. חנן, איש המוסד שמפעיל אותם, מתכונן בינתיים לנסיעתו לוועידת השלום הבינלאומית שתתקיים בטוקיו, בירת יפן, שאליה הוזמן יחד עם שולמית וראש ממשלת ישראל. ואז קורה משהו נורא. טרוריסטים משתלטים על אולם הוועידה בטוקיו ולוקחים כבני ערובה את כל מנהיגי העולם החשובים, כולל שולמית וראש ממשלת ישראל. חנן מזעיק מיד את צוות לוחמיו הצעירים. הוא יודע שהפעם הם ייאלצו להתמודד עם משימה מורכבת ומסוכנת במיוחד. ואם הם ייכשלו, לא רק שייגרם אסון בינלאומי כבד, אלא שהדבר עלול לעלות בחייהם.

 

 

© כריכת הספר: מבצע טוקיו. ©הוצאת אחוזת הבית

יומנו של חבר מושלם / ג'ף קיני
ספר נוסף בסדרת הספרים המצליחה "יומנו של חנון" של ג'ף קיני, רק שהפעם מדובר ספין-אוף, שבו הדמות הראשית אינה גרג הפלי אלא חברו הטוב ביותר, ראולי ג'פרסון. הספר מציג את חייו של ראולי מנקודת מבטו. ראולי כותב על חייו, על הלימודים ועל החברות בינו לבין גרג.

 

 

ae93028037d4e
© כנרת זמורה דביר

 

 

תגובות