כדאי לקרוא: סדרות הספרים הישראליות לנוער. adobestock

כדאי לקרוא: סדרות הספרים הישראליות לנוער

זה ידוע שישנן לא מעט סדרות ספרים מוצלחות לילדים ולנוער בחו"ל, אך תאמינו או לא - יש גם כמה סדרות ספרים ישראליות מוצלחות לא פחות! מ"שליחות חשאית" ועד "אור ותום", אספנו עבורכם כמה מהמועדפים עלינו!

אם גם לכם נמאס מבינג' וצפייה בסדרות וסרטים בנטפליקס, או אם סתם בא לכם לגוון קצת ולהעביר את שעות הפנאי בדרך אחרת – אנו ממליצים לכם לעשות זאת בקריאת ספרים! כדי להקל עליכם, הכנו במיוחד עבורכם רשימה של סדרות הספרים הישראליות שאתם חייבים לקרוא!

"קיץ אחד ביחד" / ליאת רוטנר

מדובר בסדרת ספרי נוער שכתבה הסופרת הישראלית ליאת רוטנר, כשהייתה בת 14 בלבד. רוטנר שלחה את הספר לאחת מהוצאות הספרים, והם כל כך התלהבו ממנו עד שהסכימו להוציא אותו לאור על חשבונם! הספר לא אכזב וזכה להצלחה רבה, ומהר מאוד גם הפך לרב-מכר ולספר אהוב מאוד בקרב הנוער. כמו כן, זכה הספר למספר ספרי המשך - כשעלילתו המרכזית עוסקת במספר בני נוער שמגיעים לפנימייה למשך הקיץ, מפתחים חברויות, מערכות יחסים ועוברים הרפתקאות יחד.

© הוצאת ידיעות וספרי חמד

"שליחות חשאית" / דנה אלעזר-הלוי

אם אתם אוהבים ספרי ריגול והרפתקאות - הסדרה הזאת במיוחד עבורכם. "שליחות חשאית" היא סדרת ספרים שנכתבה על ידי דנה אלעזר-הלוי ועוסקת בשלושה ילדים – גאי, רועי ונועם, שעוזרים למוסד בכל מיני מבצעים ברחבי העולם. בכל ספר אחר בסדרה הם הולכים למבצע אחר שמתרחש במקום שונה בעולם, והספר נקרא על שם אותה עיר בה נערך המבצע. לסדרה ישנם כבר שישה ספרים אשר זכו כולם להצלחה רבה בקרב הנוער הישראלי.

© הוצאת אחוזת הבית

"רוני ותום" / גיורא חמיצר

גיורא חמיצר מוכר לכולנו בתור תסריטאי שכותב סדרות טלוויזיה שכולנו אהבנו: "השמינייה", "האי", "החממה", "שכונה" ועוד, אבל למקרה ולא ידעתם - בשנת 2019 הוציא חמיצר לראשונה גם ספר המיועד לבני נוער, העוסק בילד וילדה מתל אביב אשר יוצאים למסעות והרפתקאות, ממש בדומה לגיבורים בסדרות הטלוויזיה שלו. הספר זכה להצלחה רבה וגם לשני ספרי המשך נוספים.

 


"להתבגר" / גלילה רון פדר
גלילה רון פדר היא אחת הסופרות הישראליות המוערכות והמוכרות שיש בארץ, ו"להתבגר" היא אחת מסדרות הספרים שלה, אשר מיועדת לנוער, שאפילו קיבלה סדרת טלוויזיה המבוססת עליה! סדרת הספרים עוסקת בחבורת בני נוער ובמאורעות הקורים להם, וכל ספר מסופר מנקודת מבטו של תלמיד אחר, כך שבכל ספר אנו נחשפים לאירועים רבים זהים, אך מזווית ראייתו של תלמיד אחר.

"ווינטר בלו" / אשכר ארבליך ברפימן
אם אתם אוהבים סדרות פנטזיה או בקטע של פיות - הסדרה הזו, מאת הסופרת הישראלית אשכר ארבליך בריפמן, היא במיוחד בשבילכם! "ווינטר בלו" עוסקת בילדה שמגלה שהיא "ילדת פיות" שמסוגלת להפוך לפיה מדי פעם, ולעלות ל"ארץ קסם", שם היא עוברת הרפתקאות וחוויות רבות יחד עם חבריה שגם הם ילדי פיות וחבריה ב"ארץ קסם" עצמה. הסדרה בעלת אווירה בולטת של סדרות ספרים מחו"ל, וכמעט לא תאמינו שמדובר בתוצר ישראלי.

תגובות