חובה לקרוא! הספרים המומלצים והפחות מוכרים. adobestock

חובה לקרוא! הספרים המומלצים והפחות מוכרים

מרגישים שאין לכם יותר מה לקרוא? שחרשתם את כל הספרייה ואת כל הספרים בחנות? במיוחד עבורכם, אספנו רשימה של כמה ספרים שאולי קצת פחות מוכרים, אבל מומלצים במיוחד!

מחפשים ספר חדש לצלול לתוכו? עלילה מומלצת אבל כזו שעדיין לא נחשפתם אליה? קבלו כמה מהספרים שלא קיבלו מספיק מאור הזרקורים למרות שהם לגמרי חייבים קריאה! (תודו לנו אחר כך).

עוד במדור הספרים של פרוגי:

אני אהיה שם

"אני אהיה שם" מספר את סיפורו של סם, אשר חייו משתנים כאשר מבטו נפגש עם מבטה של אמילי. סם ואחיו עברו כל חייהם ממקום למקום עם האב המעורער שלהם, אך שניהם מוצאים מקלט בביתה של אמילי. לראשונה בחייהם, הם מגלים כמה חום וביטחון משפחה יכולה להעניק. אך העבר ממשיך לרדוף אותם, והם נאלצים לברוח, מבלי לדעת אם אי פעם ימצאו מקום אליו ירגישו שייכים.

© הוצאת כנרת זמורה-דביר

כבר בעמודים הראשונים של הספר, אי אפשר שלא לחוש הזדהות עם דמויותיהם של סם ואמילי – שניהם נערים צעירים שמחפשים את מקומם בעולם, תחושה שחווים בני נוער רבים. אחד הדברים המיוחדים בספר הוא נקודות המבט השונות שעל פיהן נכתב הספר. הוא לא נכתב רק מנקודת מבטם של אמילי וסם, אלא גם מנקודת המבט של המנקה במלון, אביו של סם ועוד שלל דמויות שנחשבות משניות, אך מקבלות את מקומן. ואם איכשהו עדיין לא השתכנעתם, הספר נכתב על ידי הולי גולדברג סלואן הנפלאה, אשר כתבה את הספר "החיים חלקי שבע", ספר אשר הפך לרב מכר וזכה בשלל פרסים.

הבכורה

טרילוגיית ספרי "הבכורה" מספרת על עולם עתידני – עולם שבו השוקולד והקפה מחוץ לחוק, כמעט ולא ניתן להשיג נייר והעולם טובע בפשע ובעוני. בעולם הזה חיה אניה בלנשין, ביתו של מאפיונר, אשר משפחתה מייצרת שוקולד באופן לא חוקי. למרות הכאוס סביבה, אניה חיה את חייה, עד שיום אחד, האקס שלה מורעל מאותו השוקולד שמשפחתה של אניה מייצרת. היא מוצאת את עצמה בעין הסערה, כאשר המשטרה, התקשורת ומשפחתה אחריה. בתוך כל זה, היא מנסה להמשיך ולהגן על אחיה ועל סבתה, והיא מתאהבת – דווקא בזה שאסור לה להתאהב בו.

© הוצאת כתר


הספר הראשון בסדרה, "כל הדברים שעשיתי", שואב את הקורא כבר מהעמוד הראשון אל עולמה של אניה ואל חייה. זהו ספר מיוחד, אשר משלב בין העולם התחתון לבין סיפור אהבה מקסים בסגנון רומיאו ויוליה. העלילה סוחפת ומעוררת מחשבה – כל מה שצריך בספר טוב. הספר יצא לראשונה בעברית בשנת 2013 ולא זכה לפופולריות רבה, אך אסף סביבו עדת מעריצים קטנה ונאמנה שחיכתה בכיליון עיניים לספרים הבאים בסדרה. "הבכורה" היא טרילוגיית ספרים ייחודית אשר לא מתעסקת אך ורק בדרמות הנעורים של אניה, אלא גם בחייה האישיים ובמאפייה המסוכנת שאל תוכה נולדה.

נקודת התלקחות

"נקודת התלקחות" מספר על איימי, שהפכה למפרנסת יחידה בביתה לאחר "הקריסה" אשר החריבה את הכלכלה. היא מחליטה להיבחן לתוכנית ריאליטי חדשה, בה היא תקבל ביטוח רפואי למשפחתה ומשכורת נאה, ומתקבלת אליה. היא חותמת מבלי לקרוא את האותיות הקטנות. תוכנית הריאליטי פשוטה – הצופים יכולים לזכות במיליוני דולרים, אם רק יצליחו לנחש כיצד יתנהגו המתמודדים בסיטואציות קשות. המפיקים עושים הכול על מנת לשמור על הרייטינג, ואילו איימי מבינה כי זוהי לא רק תוכנית ריאליטי, אלא שחייה שלה בסכנה.
אוהבי "משחקי הרעב" יתאהבו בספר מיד. אומנם התקציר מזכיר מעט את סדרת הספרים הזו, אך כבר בעמודים הראשונים אנו מבינים כי העלילה שונה לגמרי. איימי היא דמות מיוחדת ומרתקת, אשר מטרתה היחידה היא להגן על משפחתה בכל מחיר. אחד הדברים המיוחדים ביותר בספר הוא הסופרת שלו – ננסי קרס. קרס נחשבת כאחת הסופרות הטובות ביותר בסגנון המדע הבדיוני, וזכתה בעשרות פרסים על ספריה. זהו הספר הראשון והיחיד שלה שמיועד לבני נוער, אך הרמה שלו גבוהה בדיוק כמו ספריה למבוגרים.

© הוצאת קוראים

אי הדולפינים הכחולים

"אי הדולפינים הכחולים" מבוסס על סיפורה האמיתי של האישה האבודה מסן-ניקולס. לא הרבה ידוע על האישה האינדיאנית, שחיה לבדה על אי במשך 18 שנה באי סן-ניקולס. היא נמצאה בשנת 1853, לבושה בחצאית נוצות ולצידה כלב, אך איש לא הבין את שפתה. בספר מנסה הסופר סקוט אודל לספר את סיפורה, סיפורה של האישה האבודה שנותרה לבדה באי.

© הוצאת מנדלי, כרמל

הספר נחשב לאחד מהספרים הטובים ביותר שנכתבו בארצות הברית, ולא בכדי. הוא מספר את סיפורה המרתק של הילדה האינדיאנית, אשר שרדה בדרך נס באמצעות חושיה החדים ותבונתה. זהו ספר קטן ודק, אשר יצא בשנת 1960 אך תורגם לעברית רק בשנים האחרונות. "אי הדולפינים הכחולים" הוא ספר פשוט, אשר מספר על דמות אחת ועל הישרדותה – מעין רובינזון קרוזו – אך גם מספר על התבגרותה בעודה חיה לבדה ועל הקושי וההצלחות אותם היא חווה במהלך השנים הארוכות הללו.


רשימה לא סופית של כל הפחדים הכי איומים שלי

הספר מגולל בפנינו את סיפורה של אסתר סולאר, אשר משוכנעת שעל משפחתה הוטלה קללה על ידי מלאך המוות – לסבול מפחדים איומים, ולמות מהם. אביה אגרופוב ולא יצא מהמרתף במשך שש שנים, אחיה התאום לא מסוגל להיות בחושך, ואמה ממלאת את הבית בקמעות למזל טוב. לעומתם, אסתר עדיין לא מצאה את הפחד הגדול ביותר שלה, ולכן היא מכינה רשימה של כל הפחדים שלה על מנת להימנע מהם, במחשבה שזה ינפץ את הקללה. התוכנית שלה נזרקת לפח כאשר מופיע ג'ונה, חברה הטוב מהעבר, והוא מחליט כי הם יפגשו בכל יום ראשון ויתמודדו עם פחד אחד בכל פעם, וכך ישברו את הקללה.

© הוצאת הכורסא, מודן

אל תיבהלו מהשם הארוך, כי הוא מתאר בצורה הטובה ביותר את הספר. "רשימה", אשר נכתב על ידי קריסטל סאת'רלנד (להתאהב בגרייס), הוא אחד הספרים המיוחדים ביותר שיצאו בעשור האחרון, וסחף מבוגרים ובני נוער כאחד. זהו ספר אשר לא מפחד לאתגר את מחשבותיו של הקורא, ולגרום לו להרהר בפחדים של כל אחד מאיתנו ובמשמעותם. הספר כתוב מנקודת מבטה של אסתר, הדמות הראשית, ונותן לנו להיחשף למחשבותיה העמוקות ביותר ולהבין כיצד היא רואה את העולם ואת משפחתה. אם אהבתם את הספרים של ג'ון גרין או את של ריינבו ראוול, זה לגמרי הספר בשבילכם.


מבצע מלכה

ונסיים בספרה של אחת הכותבות הישראליות המצליחות והבולטות ביותר – ליאת רוטנר. "מבצע מלכה" מספר על שני, מלכת השכבה, אשר שולטת ביד רמה בבית הספר, ועל חבורה של ארבעה ילדים מהצד הלא נכון של הסולם החברתי אשר מחליטים להדיח אותה. הם הופכים את אחת מהם לשוברת הלבבות החדשה, מלמדים אותה את כל מה שהיא צריכה לדעת, ומחדירים אותה אל תוך החבורה של שני. המבצע טורף מחדש את הקלפים במשחק החברתי מפריד בין חברים וגורם לשיברונות לב, אך גם יוצר אהבות חדשות.
"מבצע מלכה" של ליאת רוטנר, אחת הכותבות המוצלחות ביותר לנוער שכתבה גם את "קיץ אחד ביחד", "מאלאדר", "זאבים" ו"תיכון ברנסון", הוא ספר רגיש ומציאותי. הוא מספר על תיכון רגיל בישראל, ועל ההחלטה של חבורת ילדים שלא להמשיך לשתוק כנגד סולם המעמדות החברתיים שקיים בשכבה שלהם. הרעיון עלול להישמע קלישאתי, אך כבר מהעמודים הראשונים של הספר אנו מבינים כי זהו לא סתם עוד ספר סתמי על מעמדות חברתיים, אלא ספר קליל ומשעשע אשר טומן בחובו גם אמיתות כואבות.

© הוצאת ידיעות ספרים
תגיות
תגובות