לא רק "הארי פוטר": ספרי הפנטזיה לנוער שהכי אהבנו. הוצאת ידיעות ספרים

לא רק "הארי פוטר": ספרי הפנטזיה לנוער שהכי אהבנו

מ"מגנס צ'ייס", דרך "שבעת הפלאים" ועד "בני לוריאן": קבלו את ספרי הפנטזיה לנוער שלא תרצו לפספס!

עוד במדור הספרים של פרוגי:

הערפילאים / ברנדון סנדרסון

עלילת הספר עוקבת אחר וין, ילדה יתומה אשר גדלה ברחוב וחברה בצוות פושעי רחוב בעיר הבירה של ממלכת האימפריה האחרונה. בממלכה שולט ביד רמה השליט הגדול אשר מנהיג משטר במסגרתו הפועלים (פשוטי העם) נאלצים לעבוד, והאצילים המקורבים לצלחת חיים את החיים הטובים. וין מחליטה להצטרף לצוות מורדים מובחר במטרה להיאבק בשלטון, ומגלה שהיא ערפילאית - בעלת כוחות על מיוחדים, תופעה נדירה למדי שקיימת רק אצל האצילים. וין משתמשת בכוחותיה וביחד עם חבורת המורדים מנסה להביס את השליט הגדול. מדובר בספר מותח ויפהפה, ואי אפשר שלא להתמכר אליו.

© הוצאת אופוס

שבעת הפלאים / פיטר לרנג'יס

סדרה זו עוקבת אחר קורותיהם של שלושה בני נוער בני 13 בעלי גן מיוחד בדמם, המייעד להם מוות בגיל 14, אלא אם ימצאו שבעה חפצים קסומים המסתתרים בתוך 7 הפלאים של העולם העתיק, במהלך חיפושם אחר החפצים מגלים השלושה שהם חלק ממסע גדול אפילו יותר משהם חושבים, ושהם קשורים לכוחות על טבעיים ולממלכה האבודה אטלנטיס. אם אתם מחפשים סדרה סוחפת ומקורית שתשאב אתכם אל תוכה - זוהי בדיוק הסדרה בשבילכם.

© ידיעות ספרים

נרניה / ק.ס. לואיס

זוהי הסדרה הכי ותיקה ברשימתנו, אך לא פחות מוצלחת! הסדרה עוסקת בקורותיהם של פיטר, סוזן, אדמונד ולוסי, ארבעה אחים לונדוניים החיים בזמן מלחמת העולם השנייה. ארבעתם נשלחים להתגורר זמנית בכפר כדי להיות מוגנים מהפצצות הגרמנים, ושם הם בטעות נכנסים לתוך עולם מקביל מלא ביצורים קסומים בשם "נרניה", ומגלים שרק הם יכולים לנצח את מלכת הכפור הנוראה השולטת שם. מהספרים החלוצים בז'אנר הפנטזיה לנוער, וספרים רבים שבאו אחריו לקחו ממנו השראה.

© הוצאת כנרת זמורה-דביר

מגנס צ'ייס / ריק ריירדן

הסדרה עוקבת אחרי מגנס צ'ייס, נער צעיר שאימו מתה, ונאלץ לעבור לגור ברחובות. חייו מתנהלים כרגיל, עד שיום אחד מפלצת על טבעית תוקפת אותו והוא מת! כן, קראתם נכון - גיבור הספר מת בתחילת הספר הראשון, ומרגע זה ואילך - העלילה מתחילה "באמת", כשהוא מגיע לעולם המתים ומגלה שהוא בעצם בן של אל נורדי, והוא צריך לצאת ולהציל את העולם. אם אתם נמנים ממעריצי סדרת ספרי "פרסי ג'קסון" של ריק ריירדן, הסדרה הזו בשבילכם! וגם אם לא אתם - עדיין מוזמנים לקרוא אותה, כי אנו מבטיחים לכם שהיא מצחיקה ומעניינת מאין כמותה.

© הוצאת כנרת זמורה-דביר

מאלאדר / ליאת רוטנר

מי אמר שאין ספרי פנטזיה ישראלים? ב-2010 הוציאה הסופרת הישראלית, ליאת רוטנר, את ספרה "מאלאדר", ספר פנטזיה שאף זכה לספר המשך, ובקרוב גם לספר שלישי. הספר עוסק במספר נערים המתגוררים בפנימייה בדרום הארץ, וכאשר פנימייתם מופצצת, הם מחפשים מסתור ונקלעים בטעות ליקום מקביל בשם 'מאלאדר', שם הם נחשפים לכוחות על  טבעיים ונקלעים להרפתקאות רבות.

© הוצאת ידיעות ספרים

סטרוגנזה / מרי הופמן

סדרת פנטזיה הזו אמנם לא מוכרת במיוחד, אך לדעתינו היא חייבת להיות! עלילתה מקורית ומותחת לא פחות מהרבה סדרות בתחומה. הסדרה מכילה שישה ספרים, אם כי לצערינו רק שלושת הספרים הראשונים בסדרה תורגמו לעברית. כל אחד מספרי הסדרה עוסק בנער או נערה רגילים מהעולם שלנו, אשר בטעות נקלעים ליקום מקביל למדינה בשם טאליה, שמקבילה לאיטליה של ימינו. שם הם נקלעים להרפתקאות קסומות, ואף סיפוריהם מתנגשים לעתים זה בזה.

© הוצאת ידיעות ספרים

בני לוריאן / ג'יימס פריי וג'ובי האגהס

סדרת הפנטזיה הזו עוסקת בתשעה חייזרים בני הכוכב 'לוריאן' אשר נשלחים אל כדור הארץ לאחר שכוכבם מושמד בידי גזע חייזרי עוין. התשעה מפוזרים ומוסתרים על פני כדור הארץ, וממוספרים במספרים מאחד עד תשע. למספריהם, אגב, יש משמעות - אויביהם יוכלו להרוג אותם רק לפי הסדר בו מוספרו (אחד ואז שתיים, ולאחר מכן שלוש), כדי להקשות על הריגתם. העלילה עוקבת אחר מאבקם של התשעה באויבהם הרודפים אותם. מילה מאיתנו? אתם לגמרי לא תוכלו להפסיק לקרוא בשקיקה.

© הוצאת כנרת זמורה-דביר
תגובות