מתיו מקונוהיי מרגש בסרט "בין כוכבים" . צילום מסך מהיוטיוב

מתיו מקונוהיי מרגש בסרט "בין כוכבים"

הסרט החדש בבימויו של כריסטופר נולאן, "בין כוכבים", כבר יצא לבתי הקולנוע והספקנו לצפות בו. מודים, מתיו מקונוהיי פשוט עשה לנו את זה. אז מה חשבנו על הסרט? ביקורת

לא מעט ציפיות היו לי טרם צפיתי בסרט "בין כוכבים". זהו סרט בבימויו של כריסטופר נולאן ("באטמן מתחיל", "האביר האפל", "התחלה"), שמציג בחירות קשות הנוגעות בעיקר לערכי משפחה ואנושות, חושף הרפתקאות מסעירות ועולם מורכב המכיל לא מעט דברים. הסרט לא עלה על הציפיות שלי, אבל אזקוף לזכותו מספר נקודות זכות. בכל זאת - בכל סרט יש את הדברים הרעים והרעים פחות. 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

לפני הביקורת, אספר על העלילה. "בין כוכבים" מספר אודות קופר, אסטרונאוט לשעבר שחוזר לתחום שהוא הכי טוב בו, לאחר שסופת אבק גדולה במיוחד משתוללת במקום שבו הוא גר, בעקבות בעיית כוח הכבידה. ילדיו המתבגרים טום ומרפ מוצאים את עצמם נטושים על ידי אביהם, שמובל למתקן חשאי ומיוחד של נאס"א שבו הוא משוגר בחללית ניסיונית לכוכב אחר, באמצעות חור תולעת שמוביל לכוכב שבתאי. מטרתו היא להציל את האנושות, על ידי מציאת גלקסיה אחרת שבה כל התושבים יגורו וימשיכו בחייהם. סכנה גדולה נופלת עליהם, וקופר ביחד עם דוקטור ברנד, הפיזיקאי רומלי ורובוט בשם טאר"ס מנסים להציל את העולם. עלילת המשנה עוסקת בילדים המתבגרים ובמרחב הזמן בעוד שהעלילה הראשית נצמדת לקופר ולתוכניות להצלת היקום כולו.

© צילום מסך מיוטיוב

נעבור לדמויות. בתפקיד קופר משחק מתיו מקונוהיי, הידוע לכולם מסרטו "אקסיות לכל הרוחות" שבו שיחק לצד ג'ניפר גארנר. קופר הוא איש בית שעסוק בעיקר בשני ילדיו, משום שאמם נפטרה ואין מי שיטפל בהם מלבדו. מערכת היחסים של קופר ומרפ, בת הזקונים, נוגעת ללב. כשנמסר לקופר שהוא לא יראה את ילדיו למשך זמן רב שלא ידוע, היה לו קשה לבשר את הבשורה הרעה למרפ, משום שהיא מאוד קשורה לאביה. הוא ניסה להרגיע אותה והבטיח לה שיבוא יום והוא יחזור אליה והם יהיו באותו הגיל (כי בחלל אין מרחב זמן, אלא עיוות זמן). למרות הפצרותיו היא לא הפסיקה לבכות ולהתחנן שהוא יישאר, אך באותם רגעים היה לו חשוב יותר להציל את האנושות כולה מאשר להיכנע לתחנוניה של בתו ולהישאר בשבילה.

סצנה מרגשת
סצנה מרגשת © צילום מסך מיוטיוב

מקונוהיי הצליח בדיבורו השליו והרגוע לרגש בסצנה קורעת הלב, שגם בה מקנזי פוי ("דמדומים") שמגלמת את מרפ, כמעט הצליחה לעשות זאת. לעומתה, אחיה הגדול, טום, כמעט ולא נוכח בסרט משום שהוא משחק דמות משנית, ובסצנות המעטות שיש לו הוא לא בולט במיוחד במשחקו. חבל. אן האת'ווי גם משחקת בסרט, בתפקיד אמיליה, שהיא דוקטור ברנד שנשלחת גם לחללית הנסיונית. האת'ווי היפהפייה הפגינה שנינות והומור רב במהלך הסרט. בסצנות שלה עם מקונוהיי הייתה בוגרת ואמיתית ולמרות הפרצוף הרציני שלה לא היה אפשר להפסיק לצחוק מכל מילה שהיא הוציאה מפיה. מה שבלט אצלה היה הכנות והפשטות בדמותה, דמות שהתיישבה עליה היטב ולא נראתה באף סרט ששיחקה. לעומת הנסיכה שהצליחה לשעשע באמצעות מאפיינים אינפנטליים, בסדרת הסרטים "יומני הנסיכה", בסרט "בין כוכבים" הדוקטור הרגה אותנו מצחוק למרות בגרותה. 

הדוקטור הרגה אותנו מצחוק
הדוקטור הרגה אותנו מצחוק © צילום מסך מיוטיוב

מה חשבתי על הסרט?

ההתחלה הייתה משעממת ומסורבלת למידי. קופר היה במשחק עם ילדיו, כשלפתע סופת אבק מילאה את המגרש. כשהם נכנסו הביתה וסגרו את החלונות, קצת הסתקרנתי כי בכל זאת, ניכר לעין שיש פה משהו חשוד. הסופה הייתה גדולה, משהו בלתי רגיל ולא מוסבר. איכשהו פתאום קופר ומרפ חיפשו גרוטאות ואז נתקלו במתקן חשאי, הרובוט טאר"ס. לאחר הסצנה של קופר ומרפ כל העניינים מתחילים להסתבך והכול נהיה מבולגן. מה שלא אהבתי בהתחלה הזו הוא המעבר החד מסופת האבק הקטלנית ועד לסצנה עם המתקן. המעבר היה מהיר, כזה שגרם לי לתהות אם הנושא העיקרי בסרט - מרחב הזמן - הוא לא אירוני. נוסף לכך, היו לא מעט דיאלוגים בין הדמויות ואין בזה כל דבר רע כל עוד נושא השיחה הוא לא מעניין. למשל, הדיאלוג של קופר ופרופסור ברנד שהוצג בתחילת הסרט לא עניין בכלל, משום שהשניים לא הפסיקו לדון בבעיית הכבידה. עוד דבר שהפריע, היה העניין שבמשך כחצי מהסרט העלילה התמקדה בעיקר בבעיות טכניות של החללית, במקום להתמקד בתוכניות להצלת העולם.

הטריילר של "בין כוכבים"
 

אפשר לומר שמה שהציל את הסרט הזה מלהיות אכזבה אחת גדולה, הוא אולם האיימקס בו צפיתי בסרט. זהו אולם שיש בו מסך ענק עם איכות גבוהה ומערכת סאונד מעולה. העלילה הייתה הרבה פחות טובה מכל מה שנראה על המסך, כמו ים גדול שגורם לכם לחשוב שאתם נמצאים בו, חללית שמצולמת בזוויות הכי נכונות ומתאימות כך שתחשבו שאתם נוהגים בה ואף סופת האבק כמעט גרמה לדמיון לעלות על המציאות ולחשוב שזה קורה סביבכם. אם תיקחו את כל אלה ותשימו אותם לצד העלילה הראשית שאותה כבר ציינתי, אין ספק שתעדיפו את חווית הצפייה באולם האיימקס על פני העלילה. בסצנות של קופר כשהוא נוהג בחללית וקורות תקלות ובעיות, תהיו בטוחים שתרגישו שזה קורה לכם ושאתם שם נוהגים במקומו. זו אחת נקודות הזכות שמגיעה לנולאן, שהשקיע בחווית הצפייה לא פחות ממה שמסביב.

© צילום מסך מיוטיוב

אם נחזור ליתרונות של העלילה, אפשר לזקוף נקודת זכות גם לחצי השני של הסרט, שעסק בילדיו של קופר שכבר גדלו. באמצעות משדרים ששידרו אל החללית, קופר ראה את השינוי במראה שלהם וזכה לשמוע על חייהם האישיים. גם מרפ שגדלה, אותה משחקת ג'סיקה צ'סטיין, ריגשה במשדרים כשהביעה את הכעס הגדול שלה כלפי אביה שנטש אותה בגיל צעיר. לקראת סיום הסרט נחשפים גילויים רבים ומפתיעים ורק מהשעה האחרונה של הסרט (שאורכו כשלוש שעות!) העלילה מתחילה להיות מרתקת וסוחפת במיוחד: קופר מגלה על ממדים נוספים ועולמות נסתרים במעמקי היקום הגדול ומתקרב לבתו מרפ שעוד מחכה שאביה יקיים את הבטחתו. האם קופר יחזור לילדיו? מה בעניין הצלת העולם? את הכול תגלו בסרט. 

האם קופר יחזור לילדיו?
האם קופר יחזור לילדיו? © צילום מסך מיוטיוב

בשורה תחתונה, חוץ ממסע בין כוכבים שירתק אתכם אל המסך הגדול, הכוכבים הגדולים, מקונוהיי והאת'ווי, ישאירו לא מעט אבק אחריהם (תרתי משמע). תהנו. 

ציון בסולם פרוגי: 7 מתוך 10 כוכבים. 

הצטרפתם כבר לעמוד הפייסבוק של פרוגי?

תגובות