הסרט שיכבוש לכם את החורף: "עורבני חקיין" . צילום: Murray Close

הסרט שיכבוש לכם את החורף: "עורבני חקיין"

הסרט השלישי בסדרת "משחקי הרעב" מגיע לבתי הקולנוע בימים הקרובים ואיתו משולש האהבה ההיסטרי שמורכב מפיטה, קטניס וגייל. איך הוא ייגמר? ואיזה דמויות חדשות מצטרפות?

חיכינו וזה מגיע. "עורבני חקיין", השלישי בסדרת הסרטים "משחקי הרעב", מגיע לבתי הקולנוע בימים הקרובים כשבמרכז העלילה נמצאת ג'ניפר לורנס, הבחורה הכי שווה בהוליווד. 

כובשת. לורנס
כובשת. לורנס © דיילי מייל

עוד במדור הבידור של פרוגי:

אחרי שני סרטים ששברו קופות ועשו היסטריה לא קטנה בכלל בכל רחבי העולם, "משחקי הרעב" ו"התלקחות", הגיע תורו של השלישי והאחרון בסדרה להמשיך במסורת.

קטניס אוורדין, גיבורת הסדרה, מוצאת את עצמה בכל סרט בהרפתקה חדשה ובדילמות קשות שנוגעות לשני חבריה, פיטה (ג'וש האצ'רסון) וגייל (ליאם המסוורת'). איך ייגמר המשולש?

במי קטניס תבחר?
במי קטניס תבחר? © פייסבוק

בסרט שחותם את הטרילוגיה, קטניס מציעה את עורבני החקיין שלה כסמל למרד, מפגינה אומץ רב ונותנת את כל כולה למען משחקי הרעב. 

נותנת את כול כולה
נותנת את כול כולה © Murray Close
 

סדרת "משחקי הרעב" מבוססת על ספריה של סוזן קולינס, כשהאחרון בהם התחלק לשני סרטים. החלק הראשון של "עורבני חקיין" צולל עמוק יותר אל תוך המארג של פאנם. הבמאי פרנסיס לורנס הסביר זאת כך: "מבחינה רגשית, בתחילת הסיפור קטניס היא כמו זרה במדינה מוזרה ולא מוכרת. זה הזמן בו היא מבינה שהיא לא יכולה לעמוד מהצד ולא לעשות דבר, ההונאה מצד השלטון גדולה מדי והאנשים היקרים לקטניס נמצאים בסכנה. היא תעשה מה שהיא צריכה על מנת לשמור אותם בטוחים". עוד הוא מספר, "הסיכונים במשחקי הרעב תמיד היו גבוהים, אבל עכשיו כל עולמם נפתח לחלוטין. המשחקים עצמם הושמדו, אבל איום הדיכוי מחלחל כעת לכל פאנם. הפרק הזה נותן לנו הזדמנות לגלות מקומות חדשים לחלוטין בפאנם עם סצנות פעולה מרהיבות - זה סרט עצום". 

© Murray Close

גם ג'ניפר לורנס מרגישה שמדובר בסרט עצום ונהנית מההזדמנות להציג את הדמות מהחיבור החזק ביותר שלה כשהיא יוצאת מהדיכוי והמצוקה ועושה את צעדיה הראשונים להנהגה. "התרגשתי בשביל קטניס כשהיא סוף סוף הופכת למנהיגה, אבל היא עדיין גיבורה שמסרבת לקבל על עצמה את זה באופן מלא".
היא מסבירה, "בסרט הראשון היא רק רצתה להציל את המשפחה, בסרט השני היא ניסתה להציל את חבריה ואת עצמה, וכעת היא מתחילה להבין את ההשפעה שיש לה על העולם ושיש לה הזדמנות להנהיג את הקרב הזה ולעשות מה שצודק".

© אינסטגרם

כשקטניס לוקחת על עצמה את דמותה הפומבית של ציפור העורבני החקיין - סמל המהפכה, היא מתבקשת על ידי הנשיאה קוין, אותה מגלמת ג'וליאן מור, להופיע בסדרה של סרטוני תעמולה ויראליים שמחוז 13 משתמש בהם בכדי לתקשר ולתת השראה למורדים ברחבי פאנם.
לורנס מספרת, "היא (קטניס) משתתפת בסרטונים האלה ומרגישה כמו חייל, כאילו שעורבני החקיין הוא רק סמל שהיא לא מתחברת אליו או מתלהבת ממנו. כל הרעיון של סרטוני התעמולה הוא לתת לאנשים מוטיבציה לחבור יחדיו למהפכה והעובדה שקטניס מזייפת זאת ומנסה להיות מישהי שהיא לא, אינה עובדת. רק כאשר קטניס רואה את הקורבנות של מחוז 8 ניצת בה ניצוץ אמיתי. ככל שהיא רואה יותר כך זה נהיה יותר אישי עבורה וגורם לה לרצות להילחם". 

פייטרית אמיתית
פייטרית אמיתית © Murray Close

אם כבר מדברים על ג'וליאן מור, לורנס הייתה נרגשת לעבוד איתה. "כששמעתי שהיא עומדת לגלם את (הנשיאה) קוין, זה היה מרגש מאוד ובלתי יאומן עבורי. אני חושבת שג'וליאן היא אחת השחקניות הגדולות ביותר בכל הזמנים, פשט פנומנלית. היא הייתה אפילו יותר מרשימה פנים אל מול פנים. היא אשת משפחה מקסימה ומצחיקה ולעבוד איתה הוא חלום שהתגשם".

הנשיאה קוין
הנשיאה קוין © פייסבוק
© פייסבוק

בעוד שלורנס ומור הסתדרו מצוין על הסט, בין הדמויות שלהן שרר מתח. לורנס מספרת, "מערכת היחסים שלהן מורכבת. הן חולקות רעיונות דומים אבל עם כל מה שקטניס עברה היא לא מרגישה שהיא יכולה באמת לסמוך על קוין". היא מוסיפה, "כמו כן, קוין אינה חושבת שקטניס באמת כשירה להיות הפנים של המאבק הזה בגלל שהיא סובלת מפוסט טראומה בעקבות האירועים שקרו לה".

 

"עורבני חקיין" בהקרנת טרום-בכורה החל מה-19 לחודש בשעה 22:00.

 

 הצטרפתם כבר לעמוד הפייסבוק של פרוגי?

 

 

תגובות