באיזה סרטים נצפה בחופש חנוכה?. צילום: יחסי ציבור

באיזה סרטים נצפה בחופש חנוכה?

מה שאנחנו הכי אוהבים לעשות בחנוכה, חוץ מלאכול סופגניות כמובן, זה לצפות בסרטים עם החברים או עם המשפחה. התחשק לנו לעשות מצווה (בכל זאת חג) ומצאנו עבורכם את הסרטים הכי שווים שיעשו לכם את החג כמה שיותר מואר

בין פסטיגלים, הפסטיבלים ושאר ההצגות למיניהן, מצאנו אחלה-בחלה של פעילות לחנוכה, שהיא גם כיפית לא פחות מכל מה שציינו וגם לא עולה יקר מידי. אנחנו מדברים כמובן על סרטים. הם ימלאו את בתי הקולנוע במהלך חופשת החג הקצרצרה והחלטנו להציע לכם שני סרטים משפחתיים ועוד כמה שאפשר לראות בבית, אם אתם ממש מתעצלים לצאת לקולנוע. 

"שישה גיבורים"

מאולפני וולט דיסני מגיע סרט האנימציה "שישה גיבורים", קומדיית הרפתקאות על גאון טכנולוגי בשם הירו המדה והרובוט שלו ביימאקס, המוצאים את עצמם בתוך השתלשלות עבריינית המאיימת להרוס את העיר בעלת הקצב והטכנולוגיה המסחררים, סאן פרנסיוקיו. השניים משלבים כוחות עם צוות חסר מוטיבציה של לוחמי פשע בתחילת דרכם במשימה להציל את העיר. הסרט נכתב בהשראת הרומן הגרפי של מארוול ומציג קטעי פעולה בסגנון הקומיקס בשילוב הרבה חוש הומור ורגש על פי מיטב המסורת של סרטי וולט דיסני.

 
© יחסי ציבור

יוצרי הסרט הם יוצרי "לשבור את הקרח" ו"ראלף ההורס" שרצו ליצור סרט שמשלב בין פעולה ואקשן, הומור ורגש, אך לדבריו של המפיק רוי קונלי זה לאו דווקא מחולק שווה בשווה: "הלב וההומור הם מה שחשוב לנו, אנו רוצים שהאקשן יגיע ממקום של משמעות - שיהיה בו תוכן רגשי. רגש והומור נוטים לבוא ביחד עם אקשן בסרט זה".

הסרט מבוסס על הקומיקס של מארוול באותו השם וגם בקומיקס, על אף האקשן הרב, הסיפור חג סביב סיפור החברות של הירו הילד וביימאקס הרובוט. "הירו הוא ילד בן 14 אשר מבריק לגילו", מספר התסריטאי רוברט ל. באירד. "הוא סיים תיכון בגיל 13 אבל הוא לא בדיוק משתמש בכישוריו על מנת לתרום לעולם. הוא מבלה את הימים והלילות שלו בהשתתפות בקרבות רובוטים בסמטאות אחוריות". אחיו של הירו הוא זה שמערים על אחיו הקטן ומשנה אותו לטובה. "הוא לוקח את הירו לסאן פרנסיוקיו והירו נפעם ממה שהוא רואה שם. הוא פוגש שם את הפרופסור שהמציא את המנשא המגנטי שהירו משתמש בו בקרבות הרובוטים שלו", מספר דניאל גרסון, תסריטאי שותף.

הרובוט ביימאקס
הרובוט ביימאקס © יחסי ציבור

חלק גדול מתהליך בניית העולם של "שישה גיבורים" ועיצובו של הרובוט ביימאקס היה כרוך בתחקיר על עולם הרובוטים. הבמאי דון הל בילה זמן רב עם חוקרים באוניברסיטת קרנגי-מלון. "היו לנו שיחות מעולות על רובוטים ותרבות פופולרית", הוא מספר. "גיליתי שהם למעשה חוקרים רובוטיקה קלה כמו זרוע לא מאיימת העשויה ויניל אשר מתנפחת. היא יכולה לעשות דברים פשוטים כמו לצחצח למישהו שיניים אבל האפשרויות בלתי סופיות".

הל ועוד מספר אנשי צוות מההפקה ביקרו במספר אוניברסיטאות בחוף המזרחי כולל הארוורד ו-MIT. הסביבה שם היוותה השראה למעבדות ההיי טק בסן פרנסיוקיו והמדענים שם נתנו מידע רק שעזר לעצב את הסרט. "רובוטים לא תמיד מוצגים באור הטוב ביותר", אומר הל. "אבל ברגע שראינו את זרוע הויניל ההיא, כל האישיות של ביימאקס התגלתה".

הטריילר המדובב ל"שישה גיבורים"
 

יוצרי הסרט החליטו למקם את חבילת האקשן של הסיפור בעולם חדש אשר אומץ מהשפעות יפניות אבל מספק סביבה רעננה שהקהל טרם ראה. "חשבתי על סן פרנסיסקו", אומר הל. "שזה מגניב, אבל חשבתי שאם סן פרנסיסקו תתערבב עם טוקיו זה יהיה מעניין יותר ואקזוטי. האפשרויות הוויזואליות בשילובן של שתי הערים האלו, שכל כך שונות מבחינה אסתטית, פתחו בפנינו הזדמנות מדליקה למקם את הסיפור בה".
"בסן פרנסיסקו יש הרבה ציוני דרך והיסטוריה עשירה - זו עיר ברמה עולמית", אומר המפיק רוי קונלי. "וטוקיו - עם אורות הניאון והאנרגיות המדהימות שלה. השילוב של שתיהן הוא המיקום האידיאלי לסרט הזה".

© צילום מסך מיוטיוב

 
"הפינגווינים ממדגסקר" 

את הפינגווינים החמודים ראינו כדמויות משנה בסרט "מדגסקר" וכמובן בסדרה בעלת אותו שם ועכשיו בסרט "הפינגווינים ממדגסקר" הן משמשות דמויות ראשיות. בסרט זה נגלה את הסודות של הציפורים הסמויות הגדולות ביותר והמצחיקות ביותר בעסקי הריגול העולמיים: סקיפר, קובלסקי, ריקו ופריווט. הם האליטה של האליטה והם מאחדים כוחות עם ארגון חשאי אשר מונהג על ידי סוכן נאה וחשאי. יחד הם חייבים לעצור את ד"ר אוקטביוס בריין הנבזה מלהרוס את העולם כפי שאנו מכירים אותו.

© יחסי ציבור

המעבר של הפינגווינים היה החלטה מאוד פשוטה הודות לתכונות הבלתי נשכחות שלהם. "מה שמניע את הפינגווינים בכל הסרטים היא האישיות החזקה והייחודית שלהם", אומר הבמאי אריק דרנל. "הם כמו להקה של אחים אשר מעל לכל מציבים את החברות שלהם, את הקוד המוסרי שלהם ואת האהבה ההדדית אחד כלפי השני", מוסיף הבמאי סימון ג' סמית.

הדבר הכי חשוב הוא שהפינגווינים מביאים את ההומור. "הדבר הכי מרגש בפרויקט היה לחוות את הסיפור ואת הדמויות על ידי ההומור שלהם", אומר המפיק מארק סוויפט. "הם כל כך מוצאים חן בגלל שהם כל כך מצחיקים". רגע הפתיחה של הסרט מצחיק בקנה מידה כזה שהוא מציג דמות של יוצר קולנוע, אשר מדובב על ידי הבמאי האגדי ורנר הרצוג (אשר באמת עשה בעברו סרט דוקומנטרי על אנטרטיקה - "מפגשים בסוף העולם") אשר עוקב אחרי שורה של פינגווינים עושים מה שפינגווינים עושים. כמובן ששלישיית הפינגויינים שלנו (רביעייה, בקרוב) אינם מרוצים רק מלצעוד לאורך הקרח. "הם מונעים ע"י קול פנימי עמוק. הם לא רוצים להיות כמו יתר הפינגווינים שצועדים באנטרטיקה, הם יודעים שהם צריכים להיות יותר מזה", אומר כריס מילר, אשר מדובב את דמותו של קובאלסקי.

© יחסי ציבור

היוצרים של הפינגווינים ממדגסקר משחקים בעולם הקלישאות מסרטי הטבע המוכרים. "שאלנו את עצמנו מה יקרה אם ניקח את הפינגווינים האלה ונשים אותם בעולם דוקומנטרי שכזה? איך הם ירגישו בנוגע לסטריאוטיפ הזה?", מספר הבמאי דרנל. קלישאה נוספת היא האובססיה של הפינגווינים עם חתיכה עסיסית אך מסוכנת של גן עדן הידועה בשם חטיפי גבינה. בשביל הפינגווינים האהובים החטיף הזה שווה יותר מזהב - עד שהם מוכנים לפרוץ למתחם השמור ביותר בצפון אמריקה בשבילם.

הטריילר המדובב ל"הפינגווינים ממדגסקר"
 

 לעצלנים שביניכם הנה סרטים שבטוח יעבירו לכם את החג בצורה הכי מושלמת ומרתקת שיכולה להיות:

"וויפלאש"

עלילת הסרט "וויפלאש" מספרת על סטודנט בשנה הראשונה בקולג', שחולם להיות מוזיקאי מצליח. המורה שלו למוזיקה, פלטשר, מעביר אותו משטר לימודים קשה ולא שגרתי. שיטת הלימוד שלו מוכיחה כשאנדרו צובר בטחון כמתופף אך גורמת לו לריחוק מאביו, מחברתו ומחייו הקודמים. 

 


"המעניק"

"המעניק" מספר את סיפורו של ג'ונס, נער המתגורר בעולם אידיאלי, עולם שאין בו מלחמות, עוני, אבטלה, גירושים, אי צדק או חוסר שוויון. עולם שאין בו מרד נעורים, ולערכי המשפחה נודעת חשיבות מרכזית.
ג'ונס נבחר למלא תפקיד מיוחד במינו. בחירתו מפגישה אותו עם איש חסר שם, האיש שהוא פונה אליו רק בתואר "המעניק". במפגשים איתו מתחיל ג'ונס לגלות את הסודות האפלים מתחת לשלמות השבירה של עולמו. סיפור המסופר על נער החווה חוויות יוצאות דופן ומקבל עליו להגשים את הבלתי אפשרי. הסיפור מעמיד בסימן שאלה את כל הערכים הנראים לנו מובנים מאליהם ובוחן מחדש את אמונותינו העמוקות ביותר. 

 


"איך להיפטר מהבוס 2"

הסרט "איך להיפטר מהבוס 2" מספר את סיפורם של שלושה חברים: ניק, דייל וקורט שמחליטים להקים עסק משלהם. במהלך הדרך דברים משתבשים בגלל משקיע שהורס את תוכניותיהם. כאשר השלושה רוצים להחזיר את השליטה בחברה לידיהם הם מתכננים לחטוף את בנו המבוגר של המשקיע

 

"נעלמת"

הסרט "נעלמת", מביא את סיפורם של ניק ואיימי דאן. כשניק מוצא את דלת ביתו פתוחה, ואת השולחן הפוך לאחר שהוא חוזר הביתה מיום עבודתו, הוא מגלה שאיימי, אשתו, לא נמצאת בשום מקום. ניק מתקשר למשטרה והיא חוקרת את המקרה. היא מגיעה במהרה למסקנה שהאדם שהיה לו הכי הרבה להרוויח מהיעלמותה של איימי דאן הוא ניק דאן. הגרסה שלו לסיפור ההיעלמות חשודה והאליבי קלוש. מה שמעורר את החשד הוא עצם העובדה שבעקבות היעלמות אשתו ניק לא מתנהג כמו אדם שחרב עליו עולמו.

 

כשהתקשורת עוסקת במקרה של האישה הנעלמת ובעלה, הוא מגלה פתאום שהוא כוכב טלוויזיה, רק שהוא לוהק לתפקיד הנבל בסדרת ריאליטי. במקביל לחקירה ולחיפוש אחר איימי הסרט מראה לנו גם קטעים מיומנה, שבהם היא מספרת על ימים יפים יותר בזוגיות עם ניק: איך הם נפגשו, על האושר של השנים הראשונות ליחסיהם ואיך כל זה השתבש.


"משחקי הרעב 3: עורבני חקיין"

לאחר האירוע שחתם את הסרט הקודם, "משחקי הרעב: התלקחות", בחלקו הראשון של הסרט השלישי "עורבני חקיין" קטניס מובאת למחוז 13 הסודי, שמתוך הבונקר שבו הוא מצוי אמורה לצאת בשורת המהפכה שתמוטט את שלטונו הרודני של הקפיטול שנשלט על ידי הנשיא סנו. המטרה הייתה לאחד את כל המחוזות של פאנם למטרה זו, ותפקידה של קטניס, שמוטל עליה על ידי מנהיגת המהפכה, הנשיאה קוין והיועץ התקשורתי שלה, פלוטרק הוונסבי, שערק מהקפיטול ועבר לצדם של המורדים, היא לשמש כפרזנטורית של המהפכה, כנערת הפוסטר שלה, שכינויה יהיה "מוקינגג'יי" ופירושו "עורבני חקיין".

 

מטרתה של הנשיאה היא שקטניס תככב בסדרת תשדירי וידיאו שמיועדים לעלות ברשתות החברתיות. מימד זה של העלילה מספק לסרט את ההזדמנות לגחך על האופן שבו האינטרנט והטלוויזיה מנוצלים למטרות פוליטיות ואיך מייצרים כוכבת תקשורתית נולדת. מה לגבי משולש האהבה בעלילה? לא לדאוג, לא שכחנו ממנו. קטניס עדיין מהססת בין שני הגברים בהם היא מאוהבת, פיטה וגייל, והקונפליקט הרומנטי מסתבך הפעם במיוחד כאשר קטניס חושדת בבוגדנותו של פיטה שמופיע בתשדירים מטעם הקפיטול.

"ההוביט 3: קרב חמשת הצבאות"

"ההוביט: קרב חמשת הצבאות", החלק השלישי והאחרון בטרילוגיית "ההוביט" שמקדימה מבחינה כרונולוגית את טרילוגיית "שר הטבעות", מתמקד במאורעות שמתרחשים לאחר שהגמדים העירו את סמאוג הדרקון שיוצא להשמיד את עיר האגם ואנשיה, על רקע התקרבותם של האורקים לקראת קרב חמשת הצבאות.

 


"אנאבל"

"אנאבל" זהו סרט אימה שמספר על זוג צעיר, מאיה וג'ון, שמאמינים שמצאו להם בית עם חדר ילדים הממתין לתינוק המיועד. אבל הרוע חוזר לחייהם בדרך לא צפויה באמצעות בובת וינטג' שג'ון נותן במתנה לאשתו ההריונית. רוח אכזרית חודרת לבובה של מאיה והיא רוצה לפגוע בה. לאחר שהזוג מותקף באלימות על ידי הבובה השטנית מתחילה שרשרת אירועים הגורמים למאיה להטיל ספק בשפיותה ולתהות אם התינוקת שלה בטוחה. למרות שמאיה מבינה שההתקפות לא מקריות היא לא מצליחה להבין מה הרוחות הרעות רוצות ממנה.

 

 עוד במדור הבידור של פרוגי:

 

 

תגובות