מהמאה ה-18 ועד היום: האבולוציה של "היפה והחיה". צילום: טמבלר

מהמאה ה-18 ועד היום: האבולוציה של "היפה והחיה"

השבוע אמה ווטסון הודיעה שהיא תככב בקרוב בסרט "היפה והחיה" מבית דיסני, וגרמה לנו להביא לכם את כל הגרסאות של הסרט האהוב שהתחיל אי שם במאה ה-18. אנחנו בטוחים שהגרסה של הכוכבת הגדולה תהיה הטובה מכולן

השבוע אמה ווטסון אישרה בחשבון הפייסבוק שלה כי היא תככב בעיבוד חדש מז'אנר מותחן/פעולה לסרט "היפה והחיה" של דיסני. לכבוד הידיעה המשמחת הזו הכנו לכם את האבולוציה של "היפה והחיה", מהמאה ה-18 ועד לעיבודים המודרניים.

גרסת 1740

זו הגרסה הקדומה ביותר של סיפורי "היפה והחיה", מאת הסופר גבריאל סוזן ברבו דה ווילנוו. "היפה והחיה" עוסק בצעירה יפה, בל, שמתאהבת בחיה בודדה שנמצאת תחת קללה, הכולאת אותה בטירתה. הספר כולל מעל למאה עמודים ומושפע מאגדות שנכתבו לפניו. כמו כן, הוא כולל הרבה עלילות משנה של שני הגיבורים. 

גרסת 1756

גרסה זו היא המעשייה שמוכרת לנו כיום שהתפרסמה כגרסה מקוצרת בעיתון ילדים באירופה, על ידי הסופרת הצרפתייה ז'אן מארי לה פרנס דה בומון. מאז הפרסום, הסיפור קיבל חשיפה גדולה והצליח רבות.

גרסת 1946

הפעם הראשונה שהסיפור "היפה והחיה" הגיע למסכי הקולנוע הייתה בשנת 1946. הסרט הוא בשפה הצרפתית, ונוסף לו ישנו טוויסט קטן בעלילה. המחזר של בל זומם להרוג את החיה, אך כשלא מצליח לעשות זאת הוא הופך לחיה בעצמו. 

© טאמבלר

גרסת 1987-1990

סדרת הטלוויזיה "היפה והחיה" של סוף שנות השמונים היוותה עיבוד מודרני לאגדה. לינדה הימלטון שמגלמת את בל, מתאהבת באדם-חיה ומתגוררת איתו במנהרות תת-קרקעיות מתחת לעיר ניו-יורק. בניגוד לעלילה המקורית, החיה לא משתנה לנסיך בסוף.

© טאמבלר

גרסת 1991

זו גרסת האנימציה המוזיקלית של דיסני שכולנו מכירים, שביצעה כמה שינויים קטנים בעלילה. חפצי הבית שהם בעצם משרתים, בל שהיא בת יחידה ושינוי המקצוע של האב לממציאן. הגרסה הזו הפכה לאייקון של דיסני ובזכות ההצלחה הרבה של הסרט הוא זכה בפרס גלובוס הזהב על הסרט המוזיקלי, וגם בשש מועמדויות לפרס האוסקר.

© טאמבלר

גרסת 2011

הסרט "ביסטלי" הוא גרסה מודרנית של "היפה והחיה" והוא מתרחש בתיכון בארצות הברית, הסרט מבוסס על רומן מאת אלכס פלין שכתב גם את התסריט. בתפקיד "החיה" משחק אלכס פטיפר ("אני מספר ארבע") ובתפקיד "היפה", כוכבת סרטי "היי סקול מיוזיקל", וונסה הדג'נס.

© טאמבלר

גרסת 2012

אחד העיבודים הטובים ביותר שנעשו ל"היפה והחיה" היה בסדרת טלוויזיה אמריקאית של רשת CW, שמהווה גרסה דומה לזו של שנות ה-80' מבחינת המודרניות שלה. "החיה" בגרסה זו היא חייל שמוזרק לו חומר שהופך אותו לחיה לצורך מחקרים רפואיים שאליהם התנדב במהלך שירותו הצבאי, ו"היפה" היא חוקרת פלילית במשטרת ניו יורק שחוקרת את רצח אמה וגם את העובדה שניצלה בידי דמות מסתורית.

© טאמבלר

גרסת 2016

גרסה זו ככל הנראה תצא במהלך 2016 בכיכובה של אמה ווטסון, הלא היא הרמיוני גריינג'ר מ"הארי פוטר" שלא מפסיקה להגן על חבריה הקרובים ועל בני משפחתה, ואוהבת מאוד לקרוא ספרים. נשמע מוכר? גם בל ידועה בנאמנותה המשפחתית ואף בשכל ואומץ הלב. התכונות המדהימות של בל והרמיוני דומות זו לזו, לכן אנו מבינים מדוע בחרו בווטסון לקבל את התפקיד ואנחנו שמחים שהיא נבחרה לשחק את "היפה".

© טאמבלר

 

תגובות