10 סרטי התיכון הטובים ביותר מכל הזמנים!. צילום: טמבלר

10 סרטי התיכון הטובים ביותר מכל הזמנים!

סרטי התיכון עליהם גדלנו הצליחו לרגש אותנו, להצחיק אותנו ובעיקר לגרום לנו לחלום ששנות התיכון שלנו יהיו כמו אלו שבסרטים אמריקאיים. לכבוד סיום שנת הלימודים אנחנו נזכרים בעשרת סרטי התיכון הכי טובים מכל הזמנים

"ילדות רעות"

את הרשימה המכובדת הזו ראוי שיפתח הסרט שגרם לנו להתאהב בז'אנר קומדיות הנעורים, "ילדות רעות".
הסרט בכיכובן של לינדזי לוהן ורייצ'ל מק'אדמס מגולל את סיפורה של נערה מתבגרת, קיידי, שגרה בספארי עם הוריה ומגיעה לתיכון חדש. בתיכון היא מתקבלת לחבורה של בנות מהמעמד הגבוה, אך ברגע שהיא מתעניינת בחבר לשעבר של אחת מחברותיה החדשות היא מסומנת לעונשים לפי חוקי החבורה, כמו רכילות עסיסית עליה, גירוש משולחן ארוחת הצהריים שלהן, שיחות ועידה והודעות אכזריות כדי להבהיר את הטענה שלהן. קיידי במהרה מתחילה להשתמש באותן הטכניקות ומגלה שהיא בעצם לא כל כך שונה מהבנות מהן רצתה להיבדל.

למרות שעבר מעל לעשור, "ילדות רעות" עדיין נתפס כסרט קאלט בעיני רבים, והוא רווי בציטוטים בלתי נשכחים שכולנו זוכרים עד היום. מדובר בקומדיית תיכון קורעת מצחוק ועשויה היטב, אולי מפני שהתסריטאית היא טינה פיי, מגדולי הקומיקאים בארה"ב, אז לא היינו יכולים לצפות לתוצר פחות ממעולה.

© טאמבלר
 

"כמה טוב להיות פרח קיר"

בשונה משאר סרטי התיכון, יוצרי הסרט "פרח קיר" בחרו להציג זווית שונה על החיים בבית הספר ולהתייחס לתקופה מהיבט עמוק ורגשי יותר, מאשר להתמקד בחוויות המצחיקות בלבד. בסרט זה צ'רלי הוא נער בשנתו הראשונה בבית הספר התיכון, שבוחר כמעט במודע לעמוד בשולי החיים - להיות פרח קיר. הוא מניח לכולם לקחת ממנו את מה שיש בו, את עזרתו, אהבתו וכוחותיו. הוא מנסה לברוח מן החיים אך מופתע לגלות שיש בו רצונות משלו: שהוא אוהב ורוצה שיאהבו אותו, משתוקק ורוצה שישתוקקו אליו. צ'רלי מספר את סיפורו במכתבים שהוא שולח לאדם שאיננו יודעים מי הוא, מכתבים מצחיקים עד דמעות ומדכאים עד כאב, ובעיקר אינטימיים. במכתבים אלה אנו מתוודעים לא רק לצ'רלי ולמשפחתו, אלא גם לחבריו החדשים סמנתה ופטריק, נער ונערה אשר מבוגרים ממנו, לוקחים אותו תחת חסותם ומלווים אותו בצעדיו הראשונים בחייו כנער מתבגר.

© טאמבלר

הסרט מצליח לרגש עד דמעות ולגרום לכל צופה להזדהות ולראות בו את עצמו כשהיה נער, ואם אלו לא מספיק סיבות כדי לצפות בו, דעו שאמה ווטסון שמוכרת לנו עוד מימיה כהרמיוני בסרטי "הארי פוטר" מככבת בסרט.

 

"סיפור סינדרלה"

למרות השם המבלבל והעלילה המזכירה את הסיפור המקורי, הסרט אכן שייך לז'אנר סרטי התיכון ולא מדובר בעוד אגדה קסומה של דיסני. "סיפור סינדרלה" מביא לנו את סיפורה של סם, נערה מתבגרת המחויבת לעבוד כמנקה ולשטוף כלים במזנון של אמה החורגת. סם סובלת מהיחס המשפיל של אמה ואחיותיה החורגות ולא זוכה לחיים מעניינים במיוחד, עד שהטלפון שלה מוחלף עם מישהו מבית הספר והיא מתחילה לפתח מערכת יחסים בהתכתבויות עם בחור אנונימי. כשסם מגלה שכל הזמן הזה היא התכתבה עם הבחור החתיך והמקובל ביותר בבית ספרה, שלא ממש יודע מי היא מחוץ למסגרת ההתכתבות, היא נכנסת לפאניקה ומחפשת דרכים לגרום לו לשים לב אליה ולשנות את מעמדה החברתי.

© טאמבלר

גם מי שלא צפה בסרט בכיכובה של הילארי דאף יכול לנחש איך הוא יסתיים אך זה כמובן לא מוריד מההנאה, והסוף הרומנטי תמיד גורם לנו לחייך.

 

"באה בקלות"

סרט זה מציג בפנינו את חייה של אוליב (אמה סטון) שהייתה תלמידת תיכון אמריקאית טיפוסית, עד שהחליטה לשנות את הכל לאחר שחברתה הטובה התחננה לפרטים על סוף השבוע שהיה לאוליב, אך זו חיה במציאות די משעממת שקשה להתרברב בה. אוליב מחליטה להוסיף כמה פרטים עסיסיים לסיפור שגם ככה מעולם לא קרה, אבל ברגע שהשמועה על חייה הפרועים מתפשטת היא מוצאת את עצמה בפעם הראשונה בחייה באור הזרקורים. הודות למעמדה החדש היא יכולה לעזור לחבריה המאותגרים חברתית ואף לקדם את מעמדם של הדחויים והמוזרים.

© טאמבלר

הסרט מציג לא מעט תובנות חכמות ובעיקר משמש כפרודיה לסרטי התיכון המפורסמים משנות ה-80', מה שהופך את ההומור בו לקליל ומהנה.

 

"קלולס"

"קלולס" הוא אחד מסרטי התיכון הקלאסיים והאהובים ביותר, ואין ספק שהוא שינה את הדרך בה אנחנו מסתכלים על הנערים העשירים שנראים לנו חסרי אופי ועומק. הסרט מספר את סיפורה של נערה עשירה מבוורלי הילס בשם שר הורוביץ, המתעסקת לרוב בענייני בגדים ואופנה. על אף ששר מרוצה מחייה היא מעוניינת להציג את עצמה גם כעוזרת לזולת וכבעלת אינטלקט. ביחד עם חברתה הטובה "די" היא מחליטה לעשות מייקאובר לנערה חדשה שמגיעה ללמוד בבית הספר שלהן, טאי פרייז'ר.

© טאמבלר

למרות שהסרט קצת ישן, בכל זאת משנת 1995, הוא מצליח להישאר רלוונטי גם היום, ובואו נודה באמת, כשזה מגיע לסרטים, אין על קלאסיקות!

 

"מועדון ארוחת הבוקר"

כשמדברים על קלאסיקות קשה שלא להזכיר את הקלאסיקה האולטימטיבית משנות ה-80', "מועדון ארוחת הבוקר". בסרט זה חמישה תלמידי תיכון נפגשים בפעם הראשונה בריתוק של יום שבת, ומקבלים משימה שבה עליהם לחבר בתוך שמונה שעות מאמר שבו הם צריכים להסביר על עצמם. במהלך הכתיבה הם מתחילים להכיר אחד את השני והופכים לחברים הכי טובים, כאשר כל אחד מהצעירים מגלה שחבריו עמוקים יותר מהסטריאוטיפים שלהם.

© טאמבלר

הסרט עזר לנערים ברחבי העולם לגלות חמלה וסובלנות כלפי השונה ובעיקר לא למהר לשפוט אנשים לפי התוויות שהודבקו להם. בקיצור - מומלץ!

 

"עשרה דברים שאני הכי שונאת אצלך"

איך אפשר לצאת עם הבחורה הכי יפה בבית הספר כשאבא שלה לא מרשה? מוצאים חבר בשביל אחותה ואז כולם יכולים לצאת לבלות. בסרט זה אנו נחשפים לחייהן של האחיות סטראטפורד ששונות לגמרי ולכן הן גם מתאהבות בבחורים שונים: בקמרון, החנון החמוד ובהית', החתיך הקשוח. אולם כמו לכל בני טיפש-עשרה, ייקחו להם 97 דקות להבין שהם באמת רוצים אחד את השנייה. 

© טאמבלר

הסרט מציג כמות לא מעטה של דרמה, אך עובר גם להומור נחמד כשצריך. לסיכום, זהו סרט שקשה לצפות בו מבלי להתאהב בדמויות המורכבות ומעוררות האמפתיה.

 

"קטע מהסרטים"

אחרי שהזכרנו כמה מהסרטים האהובים עלינו בז'אנר, הגיע הזמן להזכיר גם את הסרט שיגרום לכם להחזיק את הבטן מרוב צחוק, "קטע מהסרטים". סרט זה הוא בעצם פארודיה על סרטי נעורים וניתן להבין זאת כבר מהעלילה. הנער הפופולרי ביותר בבית הספר, ג'ק וויילר, התערב עם חבריו שהוא יכול להפוך את ג'ייני בריגס, הנערה הענייה והחכמה, למלכת נשף הסיום. אם זה לא נשמע כמו מתכון בטוח לבעיות וסיבוכים, תוסיפו את הבחורה מלהקת המעודדות, התלמידה הזרה והחבר האובססיבי המאוהב - דמויות קלאסיות שבלעדיהן סרט נעורים אינו יכול להיות כזה.

© טאמבלר

יוצרי הסרט לא חסכו באמצעים, אלא הגדילו ראש וגרמו לכך שכמה מכוכבי סרטי הנעורים של שנות השמונים יופיעו בסרט בתפקידי אורח.

 

"מעודדות צמודות"

הסרט הקופצני והקצבי הזה מכניס אותנו היישר אל מאחורי הקלעים של "מקצוע", העידוד התובעני שאלפי נערות מוכנות לעשות הכל כדי להגיע אליו. הסרט מראה מציאות מצחיקה, הזויה ובעיקר מעודדת, וזכה לכל כך הרבה הצלחה שיוצרי הסרט לא וויתרו על ההזדמנות לעשות עוד ארבעה סרטים, אך אלה לא הצליחו לשחזר את הבאזז שיצר המקור. גם אם לא צפיתם בסדרת הסרטים רובכם וודאי מכירים את השיר המזוהה עם הסדרה, "היי מיקי".

© טאמבלר

גם הצצה לחיים הנוצצים של המעודדות וגם הזדמנות לשמוע את הלהיט הממכר שוב? אין ספק שאלה מספיק סיבות לצפות בסרט.

 

"אמריקן פאי"

אם אתם מחפשים קומדיה מטורפת שלא תשאיר אתכם אדישים מול המסך, אין ספק ש"אמריקן פאי" הוא הסרט בשבילכם. הסרט עוקב אחר החיפוש הפרוע והמצחיק של הפולחן הכי מבוקש ולעיתים הכי מביך בתקופת ההתבגרות, הידוע יותר כאובדן הבתולים. קבוצת חברים חסרי ניסיון לחלוטין אבל עם הרבה הורמונים משתוללים, מנסים כל אחד בדרכו להשיג תוצאות עם המין השני. סרט זה מתעד את מסעם חסר הגבולות להגשמת המטרות שהם סימנו לעצמם, והם עושים את זה בצורה הכי מביכה ומצחיקה שרק אפשר. כדי לנסות להסביר את גודל ההצלחה של הסרט יש לציין שלאחר מכן הופקו לא פחות משבעה סרטי המשך, כשהאחרון מביניהם יצא לאקרנים ב-2012 והוא סרט איחוד שמראה את כל הדמויות האהובות בחייהן הבוגרים.

© טאמבלר

שמונה סרטים הם לא מעט פערים להשלים, אבל אנחנו מוכנים לעמוד באתגר. מי מצטרף אלינו למרתון?

 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

תגובות