מוכנים? "הרץ במבוך 2" ו"סיקאריו" בשבוע הבא בקולנוע! . יחסי ציבור

מוכנים? "הרץ במבוך 2" ו"סיקאריו" בשבוע הבא בקולנוע!

בשבוע הבא יוקרנו בבתי הקולנוע הסרטים "הרץ במבוך: מבחני הכוויה" בכיכובו של דילן אובריאן, ו"סיקאריו" בכיכובה של אמילי בלאנט. שניהם סרטי מתח ופעולה ואת שניהם אסור לפספס בשום אופן. למה? קראו בכתבה

כבר אמרנו לכם שהשנה הזאת הולכת להיות שווה במיוחד בתעשיית הקולנוע, נכון? קבלו עוד שתי סיבות: "הרץ במבוך: מבחני הכוויה" ו"סיקאריו", שני סרטים שיוצאים ב/17 לחודש ואיתם יגיעו שלל חובבי סרטי המתח והפנטזיה, וכמובן מעריציו של דילן אובריאן.

דילן אובריאן
דילן אובריאן © יחסי ציבור

למי שלא יודע או ששכח, אובריאן שיחק בסרט "הרץ במבוך". בסרט השני בסדרה המסחררת, הוא ממשיך לגלם את תומאס והפעם הוא וחבריו ה"קורחים" עומדים בפני האתגר הגדול ביותר שניצבו מולו עד כה - חיפוש אחר רמזים על ארגון מסתורי ועוצמתי הידוע בשם WCKD. המסע לוקח אותם אל "הכוויה", אזור שומם מלא במכשולים בלתי אפשריים. ה"קורחים" חוברים אל לוחמי המחתרת כדי לגבור על הכוח הרב של WCKD ולחשוף את התכניות המזעזעות של הארגון.

הטריילר לסרט הראשון בסדרה
 

על ההפקה

הסרט ממשיך מהמקום בו הפסיק הסרט הראשון. הגיבורים נמלטו מהמבוך וכעת הם מגיעים לבונקר שם הם אמורים להיות מוגנים, אולם תומאס חושד שהבונקר מנוהל על ידי לא אחר מאשר ארגון WCKD. תומאס וחבריו מחליטים לברוח מהבונקר ומגיעים אל "הכוויה", אזור חרוך אשר עליהם לשרוד בו כעת.

"בעוד ש'הרץ במבוך' עוסק בבריחה, 'הרץ במבוך: מבחני הכוויה' עוסק במסע", מבהיר הבמאי ווס בול. "בסרט הזה אנחנו למדים שיש עולם גדול שמחכה לתומאס ול'קורחים'. כעת, הנערים האלה צריכים למצוא את מקומם בעולם הזה ולהבין איך הם יכולים לתקן אותו". בנוסף, "ה'קורחים' הם בעלי ערך רב והם נקרעים בין להציל את העולם לבין החופש האישי שלהם". 

© צילום מסך מהיוטיוב

החלק השני עונה על הרבה שאלות שעלו במהלך הסרט הראשון. הנערים מגלים שרוב העולם הושמד ושהעולם שנותר מנוהל על ידי ממשלה אכזרית. הם מגלים שחלקם חסינים לנגיף שהשמיד את רוב האוכלוסייה, והחסינים נשאים של אנזים אשר עשוי להציל את האנושות. 

בול ממשיך לספר כי "הסרט הראשון היה על קלסטרופוביה ותמיד היינו סגורים, מעולם לא ראינו את האופק. אבל בסרט זה אנו יוצאים לעולם הפתוח עם מדבר ענקי של דיונות חול שבלעו את העולם למעשה". המפיק ויק גודפרי מוסיף על דבריו: "הסיפור הזה מתחיל לפתור את התעלומה של מה קרה לעולם ואיך הוא נהרס. הדמויות שלנו יוצאות למצוא תשובות במסע מסוכן מאוד".

  

רוב השחקנים מהסרט הראשון ממשיכים לסרט השני, ביניהם השחקן הצעיר דילן אובריאן (כוכב סדרת הטלוויזיה "זאב צעיר"). אובריאן מספר ש"בסרט הראשון תומאס עובר תהליך מילד שהופך לגבר שהופך למנהיג. הוא התקווה של ה'קורחים' והוא מבין שהחילוץ שלהם משם תלוי בו. בסרט הזה הוא לוקח על כתפיו את האחריות על מה שיקרה ל'קורחים' לאחר שהוא הוציא אותם מהמבוך".

עוד הוא מספר: "הדבר האהוב עליי בתומאס זה שהוא מצליח להיות אמיץ במצב שהוא נמצא בו. אני אוהב את הלב שלו. בסרט הזה הוא נושא הרבה משקל על כתפיו, כי אין דרך לדעת אם החבורה הזו של המתנגדים שהם שמעו עליהם אמיתית. הוא יודע שזה נותן לחבריו תקווה, אבל חושש שמא זה לא באמת קיים בשבילם. במקרה כזה תומאס חושש להוביל את חבריו למצב רע מאוד".

© יחסי ציבור

מ"הרץ במבוך: מבחני הכוויה" נעבור ל"סיקאריו", סרט פחות מוכר ועם זאת מאוד מבטיח. אז מה זה סיקאריו, שאלתם? הנה התשובה - במקסיקו סיקאריו זה מתנקש. חובבי סרטי המתח, הסרט הזה לגמרי בשבילכם! 

העלילה מתרחשת בשטח ההפקר בגבול בין ארה"ב ומקסיקו. קייט, סוכנת FBI אידיאליסטית, מגויסת בידי סוכן יחידת עלית ממשלתית מיוחדת כדי לעזור במלחמה המחריפה נגד הסמים. הצוות בהנהגתו של יועץ מסתורי בעל עבר מפוקפק יוצא למסע חשאי שגורם לקייט לפקפק בכל מה שהיא מאמינה על מנת לשרוד.

על ההפקה

כאשר סוכנת ה-FBI קייט מסר (זוכת גלובוס הזהב אמילי בלאנט) חושפת בית נטוש בו הוסתרו קורבנותיו של קרטל סמים מקסיקני, הממצא המזעזע מוביל להשלכות עמוקות עליה גם ברמה האישית וגם ברמה הגלובלית. קייט מגויסת להצטרף למשימה חשאית בראשות פעיל קולומביאני מסתורי הידוע רק בכינוי / אלחנדרו (זוכה האוסקר בניסיו דל טורו). יחד עם הסוכן המיוחד מאט (המועמד לפרס האוסקר ג'וש ברולין), קייט מנסה לשכנע את עצמה במרדף אחר הצדק, אולם היא נשאבת לליבו האפל ש לשדה קרב של קרטלים אכזריים, רוצחים מטורפים, מרגלים אמריקאים ואלפי חפים מפשע.

© Richard Foreman

הבמאי דניס וילנב מספר: "סיקאריו לוקח מבט חזק בפעולות, מבצעים וקרטלים מקסיקניים. אבל הסיפור הזה הוא גם על אמריקה, על האידיאליזם והריאליזם שמתנגשים כשזה מגיע להתמודדות עם הבעיות של מדינות אחרות".

"זה סרט על בחירות", מוסיף בניסיו דל טורו, שצולל לתוך אחד מתפקידיו בעלי הקונפליקט הגדול ביותר שעשה עד כה. "זה קשה לומר על כל דמות בסיקאריו אם היא באמת טובה או רעה. האם האמצעים מקדשים את המטרה? מה קורה כאשר נכנסים למצב שבו אתה רוצה להרוג בחור אחד ובגללו אתה הורג 20 אנשים חפים מפשע? יש לך את הבחור הרע, אבל באיזה מחיר?"

"קייט מתפתה על ידי העולם הזה", אומרת אמילי בלאנט, ששוברת את התבנית עם דמות נשית עזה אשר חייה בסכנה בכל שנייה של הסרט. "היא מבינה שהיא בקושי גירדה את פני השטח בעבודתה 'לפי הספר' ועכשיו היא רוצה להאמין שהיא יכולה לעשות משהו שיעשה הבדל אמיתי. עם זאת, עצם הרעיון של לא לעבוד וללכת על פי הכללים הופך את כל עולמה. שום דבר לא הגיוני לה יותר".

© Richard Foreman

את ג'וש ברולין, אשר ידוע בדמויות שמשחקות על הקצה, סיקרן הסאבטקסט של הסרט - שאלות גדולות על ערכים לעומת ביטחון. "הסרט הזה הוא מסתורין אנושי שאתה מרכיב בעצמך. זו חידה מותחת ורגשית".

"הצבעים והמרקמים של סיקאריו קיבלו את ההשראה ישירות על ידי מדבר טיחואנה", אומר הבמאי וילנב. "רציתי שהצלליות של הדמויות יימחצו על ידי השמש. צילמנו את הסרט בעונת המונסון, כך שבכל יום העננים ייצרו שמיים מדהימים עבורנו. השמים הפכו לדמות שקטה בסרט, ביטוי פיוטי של הייסורים הפנימיים והחיצוניים של קייט. המדבר הוא מקום מרתק כי זה שטח מאוד קשה, גולמי ואכזרי שכופה עליך התבוננות פנימית. ככה זה גם בגבול, ואנחנו חווינו את זה".

© צילום מסך מהיוטיוב

סיקאריו הוא דיוקן מתוך הקרביים של מלחמות הסמים. הוא חושף עולם של שאלות קשות ותשובות עוד יותר קשות, בזמן שהוא בוחן אנושיות וחוסן נפשי בעולם בו הדמויות נאלצות להתמודד עם רגשות, תשוקות ומוסר בעייתי. זהו עולם שאין בו חוקים, החוק היחיד הוא להישאר בחיים על מנת להמשיך ולהילחם יום נוסף. עד שתראו את המסע המותח שעוברת קייט, צפו ב-60 שניות מתוך הסרט: 

  

לאיזה סרט אתם מחכים יותר?

 

תגובות