קומדיה מצחיקה שכתובה נהדר: "הלילה שלפני" . צילום: יחסי ציבור

קומדיה מצחיקה שכתובה נהדר: "הלילה שלפני"

לפני כמה ימים, הגיע אל מסך הקולנוע הסרט "הלילה שלפני" ואנחנו כבר צפינו בו. האם סת' רוגן הצליח לגרום לנו לצחוק? ביקורת

לפני כמה ימים הגיע למסכי הקולנוע הסרט "הלילה שלפני", מבית היוצרים של הקומדיות המצליחות: "שכנים" ו"ריאיון סוף". עוד לפני שצפינו בסרט היו לנו ציפיות מאוד גדולות, אבל לפני שנספר מה קרה בפועל, נציג את העלילה. "הלילה שלפני" עוקב אחר שלושה חברי ילדות שהמסורת שלהם לחגוג את הכריסמס ביחד הפכה לקצת משעממת. בעקבות כך, הם מחליטים לחגוג בפעם האחרונה ביחד את הכריסמס ולהתפרע לחלוטין.

© יחסי ציבור

אנטוני מק משחק דמות של שחקן פוטבול מצליח מאוד, אחד כזה שיש לו מיליוני עוקבים באינסטגרם, ובכל שנייה עוצרים אותו כדי להצטלם ברחוב. סת' רוגן משחק את התפקיד של "אבא במשרה מלאה", אשתו בהריון וחייו מושלמים במיוחד, אבל מה שמפתיע ומצחיק פה זה העניין שהוא בכלל יהודי, ולכן לאורך כל הסרט יש לא מעט סצנות מצחיקות על כך שהוא יהודי ועל חגיגת הכריסמס. את החבר השלישי משחק ג'וזף גורדון, שחקן מצליח במיוחד ששיחק לצד שחקנים מפורסמים,ביניהם ליאונרדו דיקפריו וג'וליה מור. למרבה האירוניה, בסרט זה הוא משחק איש שלא הצליח ממש בחיים. 

© יחסי ציבור

במהלך העלילה, אחד החברים גונב שלושה כרטיסים למסיבת הכריסמס הגדולה ביותר בסביבה וכל מה שעליהם לעשות זה להגיע אליה. מה כבר יכול לקרות? ובכן, מסתבר שיש די הרבה דברים, וכולם בלי יוצא מן הכלל משתבשים. לראשון נעלם הטלפון, השני עושה עסקת סמים שבמהלכה הוא צריך לקנות גראס ולהעביר אותו למישהו אחר (והגראס נעלם לו מספר פעמים), והשלישי כאמור יהודי. שלושתם עוברים מסע במהלכו הם נשברים ביחד ולחוד, ואפילו מתאהבים. כאשר הם סוף סוף מגיעים למסיבה הגדולה, הם פוגשים את מיילי סיירוס שעושה שם בדיחה על עצמה - על השינוי שעברה מ"האנה מונטנה" ל"מיילי סיירוס".

 

לדעתנו, סרט זה הוא מעין פיצוי לסרט "ראיון סוף" שהיה אמור לצאת לבתי הקולנוע כמו כל סרט, אך לא יצא משום שאנשי צפון קוריאה שראו את הטריילר לא הסכימו שיופץ סרט שבו מתוכנן רצח למנהיגם. בנוסף, ב"הלילה שלפני" משחקים חלק מהשחקנים ששיחקו ב"ראיון סוף", ביניהם סת' רוגן, רנדל פארק ששיחק ב"ראיון סוף" את המנהיג קים גון און ומשחק ב"הלילה שלפני" בתפקיד אורח, ועוד. בשורה התחתונה, נראה שהמסר של חברת ההפקה והשחקנים הוא: אנחנו כאן כדי להישאר. המסר הזה עבד, ללא ספק.

© יחסי ציבור

למרות זאת, הייתה נקודה אחת חלשה בסרט והיא שהסרט היה אומנם מאוד מצחיק, אבל רעיונית הוא לא מיוחד. בסופו של דבר, הוא מספר על חברים שחוגגים ביחד חג בפעם האחרונה ואנחנו ציפינו שהתסריט יהיה הרבה יותר מקורי ממה שהוא, לנוכח ההפקה המרשימה והכוכבים המוכשרים. 

© צילום מסך מהיוטיוב

לסיכום, "הלילה שלפני" הוא סרט משעשע במיוחד, שכל חובבי הקומדיות למיניהם ייהנו מכל רגע ורגע. בנוסף, הוא כתוב נהדר והמשחק מצוין. סת' רוגן, אנטוני מק וג'וזף גורדון יודעים איך לגרום לצופים לצחוק ולא לשנייה אחת בלבד, וגם לגרום לתסריט להיראות מציאותי על אף השטותיות שבו. המלצה קטנה מאיתנו: עדיף לצפות בסרט זה מגיל 14 ומעלה, משום שקיימים בו תכנים שלא מתאימים לצעירים במיוחד. 

ציון בסולם פרוגי: 8 מתוך 10.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

תגובות