יובל נובלמן על שפסעלך: "זו בסך הכל פארודיה, לא סרט עוין". צילום מסך מיוטיוב

יובל נובלמן על שפסעלך: "זו בסך הכל פארודיה, לא סרט עוין"

יובל נובלמן יצר את הסאטירה "שפסעלך", קומדיה מוזיקלית פרועה במיוחד המספרת על להקת ילדים חרדית בשיא הצלחתה. אנחנו ביררנו, איך בא הרעיון לסרט והאם פחד נובלמן מתגובות רעות מצד הדתיים?

הכל התחיל בעוד סרט גמר. יובל נובלמן יצר את הסאטירה "השפסעלך" כסרט גמר, אך הוא הפך לאחד מסרטי הסטודנטים המדוברים של השנה. עלילת הסרט סובבת סביב להקת ילדים חרדית הנמצאת בשיא ההצלחה שלה, כאשר הדמות הראשית בסרט, יוס'לה, מקבל סולו ומעמיד את קריירת הלהקה על כתפיו. הסרט מפתיע בליהוק מעולה וביניהם נווה צור (גאליס), איתמר כרמלי (השמינייה/הדור הבא), שרון אלכסנדר ומוני מושונוב, מה שהפתיע, יחסית לסרט סטודנטים.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

איך הגיע הרעיון לסרט הזה? "האמת שאני מאוד אוהב להקות בנים חרדיות, כמו "ישיבה בויז" או "פרחי מיאמי", ומהם הגיע הרעיון של הסרט הזה, הם היו סוג של השראה לסרט הזה אבל הסרט כמובן היה הרבה יותר קיצוני מהמציאות של הלהקות האלו. האמת שגם יש לי צד דתי במשפחה, אבא שלי היה דתי פעם ואני די מכיר את העולם הזה." נובלמן מספר לנו.

© צילום מסך מהסרט

איך ליהקת את השחקנים לסרט? "האמת שזה סיפור מצחיק, הייתי בחנות וראיתי את יומן של "גאליס" שנווה צור הופיע שם, ופשוט החלטתי שאני רוצה אותו לסרט. התקשרתי לדנה פרידר, והיא הביאה לי את המספר שלו, ומשם הכל התחיל."

אבל לא פחדת מהתגובות שהוא יקבל? בכל זאת, מדובר בקיצון של פארודיה מול סדרת נוער
"אין מה לפחד. זה סרט מצחיק בסך הכל שלא בא לצחוק על מישהו וזה לא סרט עוין, זו פשוט פארודיה מצחיקה לטעמי."

אין ממה לפחד © יוטיוב

בכל זאת, בכל צחוק יש צד של אמת. לא פחדת להעליב מישהו בקהל הצופים?
"קודם כל, הסרט נעשה באופן הקיצוני ביותר, אני יודע שזה לא באמת משקף אף אחד. זה מן סרט בורקס במובן מסוים, אי אפשר להגיד שהוא גזעני כי כל הדמויות כל כך מופרחות שאי אפשר להגיד שזה קשור למציאות. התגובות היחידות שקיבלתי היו תגובות של אהדה לסרט." נובלמן מדגיש לנו.

 
תגובות