"ספוטלייט": סרט מפתיע, סוחף ועוצר נשימה. באדיבות פורום פילם

"ספוטלייט": סרט מפתיע, סוחף ועוצר נשימה

השבוע הגיע לאולמות הקולנוע ברחבי הארץ הסרט המדובר והמבטיח "ספוטלייט" ששואף להראות מהי עיתונות חוקרת אמיתית, וקיבל שבחים רבים על המתח הרב שהוא יוצר אצל הצופה. גם אצלנו הוא מצליח, אבל האם הוא באמת משהו יוצא מן הכלל, ואם כן - למה? ביקורת

בשנים האחרונות בקולנוע, סרטים שעוקבים אחרי פשעים שצריך לחשוף הפכו לעניין של שגרה, וכך גם הסרט החדש שהגיע השבוע לקולנוע - "ספוטלייט", מיישר קו ומציג את אותה התופעה. חשוב לציין שהסרט הזה הוא כבר סרט מככב בעולם הגדול. הוא מועמד ללא פחות משישה פרסי אוסקר, והיה מועמד לשלושה פרסי גלובוס הזהב, וזה אומר שיש ציפיות, הרבה מאוד ציפיות. אבל, האם כל הפרסים והמועמדויות האלה באמת מוצדקים?

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הטריילר הרשמי
 

אז נתחיל בקצת על העלילה. במרכז הסיפור עומדת קבוצת כתבים העובדים בעיתון שמגויס אליו כתב נוסף ומבטיח. אותו הכתב מביא נושא לא ממש רגיל לסיקור ולחשיפה, נושא שבטוח לא עובר על סדר היום. הנושא המדובר הוא כנסייה שבה כמרים ניצלו מינית ילדים וילדות. העלילה מתחילה תכל'ס בכך שאותה קבוצת עיתונאים מבינה שיש לה סיפור גדול בידיים, סיפור שהולך לשנות את כל כללי המשחק ומחליטה להתחיל ולחקור אותו מהיסוד. הסרט עוקב אחרי אותם העיתונאים דרך נקודת המבט האישית שלהם. מחייהם הפרטיים למקצועיים, ועד למלחמות בין הכתבים ובין הכנסייה, כשמעל כל זה עומד סיפור שחייב להתפרסם. 

ועכשיו, התשובה לשאלה שחיכינו לה. האם באמת הסרט הזה "שווה" כמו שאומרים עליו? אחרי ציפיות גבוהות כל כך, והפתעות מוחלטות בצפייה, התשובה היא חד משמעית כן. הסרט הזה מורכב מכל הרכיבים שעושים סרט לסרט מצליח, שכוללים בין היתר עלילה מפתיעה, משחק נדיר של כל השחקנים, ליהוק קאסט מצוין, ונושא מכזי מרתק ועוצר נשימה. 

חברי הקאסט
חברי הקאסט © באדיבות פורום פילם

 לעומת זאת, מהבחינה היותר טכנית, אחד הנושאים הפחות מורגשים ואולי דווקא השליליים בסרט הוא המוזיקה. כידוע אחד מהמרכיבים החשובים בכל סרט הוא המוזיקה שמכניסה עוד עניין בעלילה ובמה שקורה בה. לאורך הסרט היו מספר סצנות ללא מוזיקה כלל, עד כדי כך שלפעמים החיסרון היה פשוט מורגש. אך יש פן גם טכני שההפקה הצליחה להגיע בו למיצוי - הלוקיישנים והסטים. אין ספק שהלוקיישנים והסטים היו בדיוק לפי הציפייה, לדוגמא מערכת העיתון שנראית ממש אמיתית והושקעו בה מעל ומעבר, עד הפרטים הקטנים. כולל למשל לא מעט ניצבים, שזה דבר שאם אתם שואלים אותנו חשוב לאפיון מערכת שכזו. 

לגמרי מערכת עיתונאית
לגמרי מערכת עיתונאית © באדיבות פורום פילם

עוד משהו שהפתיע אותנו, ובהחלט לטובה, הוא השחקן מארק רופאלו, שמגלם בסרט את מייק רזנדס. רופאלו, שידוע ומוכר כשחקן דווקא מז'אנר המדע הבידיוני, ובמיוחד מסרטיי "מארוול" השונים שבהם הוא מגלם את דמות הענק הירוק, מראה כאן צד אחר, מוכיח שלא סתם הוא מוגדר כשחקן מוערך, ומפתיע מאוד. 

רופאלו בתור מייק רזנדס VS בתור הענק הירוק
רופאלו בתור מייק רזנדס VS בתור הענק הירוק © צילום מסך מיוטיוב

לסיום אפשר להגיד שהסרט "ספוטלייט" הוא סרט מוצלח, כאמור, מכל הבחינות. החל מהשחקנים, דרך הנושא הכואב של ניצול מיני והתעללות בילדות ובילדים, פלוס קאסט מרשים ועוצר נשימה שמשחק טוב, שהבולט ביניהם הוא מארק רופאלו.

ציון בסולם פרוגי: 10 מתוך 10

תגובות