סל מחזור: הסרטים שזכו לכמה גרסאות על המסך. צילום: יחסי ציבור, יוטיוב

סל מחזור: הסרטים שזכו לכמה גרסאות על המסך

בהוליווד אוהבים למחזר סרטים ולעשות להם גרסאות מחודשות כעבור כמה שנים מיציאת הסרט המקורי, הנה כמה סרטים שאולי לא ידעתם שיש להם כמה עיבודים

כשיש רעיון טוב לסרט וכשהוא הופך לקלאסיקה ציבורית טובה, לפעמים מחליטים להפיק אותו מחדש, ולא בתור סרט המשך אלא מההתחלה לגמרי רק עם עיבוד שונה, שחקנים אחרים וקהל חדש שצמא לגרסה משלו בשאיפה שתהפוך גם היא לקלאסיקה עבור הדור הבא. לפעמים הרימייקים מתעלים על המקור ולפעמים היה עדיף להשאיר את הקלאסיקה כמו שהיא. הנה כמה מהסרטים שהחליטו על גרסה מחודשת ומעודכנת.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

צ'ארלי בממלכת השוקולד

הסרט עם ג'וני דפ שיצא ב-2005 מבוסס על סרט שיצא ב-1971 שבכלל מבוסס על ספר שיצא ב-1964. מבולבלים? גם אנחנו.הגרסא הראשונה של צ'ארלי בממלכת השוקולד נחשבת לסרט פולחן ובעקבות הצלחת הסרט החברה שסיפקה את הממתקים לתפאורה על הסט שינתה את שמה ל "The Willy Wonka Candy Company" (תרגום חופשי:חברת ממתקי וילי וונקה) והממתקים קיימים עד היום. אחרי ההצלחה של הסרט דאז, הוחלט על הפקתו מחדש עם אפקטים ממוחשבים, טובים יותר, חדים יותר ועם ג'וני דפ בתפקיד ווילי וונקה.

מדד הצלחה: החדש מתעלה על המקור.

 

בת הים הקטנה

חוץ מהעיבוד המפורסם של דיסני, יש המון קומדיות רומנטיות המבוססות על הסיפור הזה. הכי מוכרים בניהם הם "ספלאש" עם דריל האנה ו"אקווה מרין" עם אמה רוברטס ובשנה הבאה יוצא גרסת לייב אקשן של בת הים הקטנה בכיכובה של קלואי מורץ.

מדד הצלחה: דיסני שולטים!

 

קארי

סרט האימה המצמרר "קארי" מבוסס על סרט מ-1976 שגם הוא התחיל בכלל כספר שמספר על ילדה בעלת כוחות טלקנזיס (הזזת חפצים בכוח המחשבה), בעקבות מקרה שהואשמה בו בבית ספר היא נענשת ונאסר עליה להגיע לנשף הסיום ויצאת למסע נקמה בילדי בית הספר שלה. אומנם הגרסה הראשונה הצליחה יותר ואפילו ג'ון טרבולטה שיחק בה, אבל אותנו קלואי מורץ כבשה גם פה.

מדד הצלחה: החדש לא כזה מפחיד.

 


דרקולה

עוד לפני אדוארד מ"דמדומים" ודיימון מ"יומני הערפד", היצור הערפדי הכי לוהט בסביבה היה דרקולה שהעיבוד הראשון עליו בכלל לא היה בשם דרקולה! לאולפנים, שרצו להפיק את הסרט, לא היה מספיק כסף לרכוש את זכויות השם דרקולה ולכן שינו את שמו של הערפד ל"נוספרטו" שיצא בשנת 1922 והוא היה סרט אילם. מאז יש אינסוף איזכורים וסרטים של דרקולה. אחד מהם – תאמינו או לא – ברחוב סומסום.

מדד הצלחה: אנחנו מעדיפים סרטים שמדברים בהם.

 

סרטי גיבורי העל

כמעט בכל עשור אנחנו זוכים לראות הפקות מחדש של כמה מסרטי גיבורי העל האוהבים עלינו. אם זה סופרמן שהוציא שלושה סרטים בשנות ה-70 ואז הופק מחדש פעמיים בשנות ה-200(אחד מהם ממש עכשיו על המסך בסרט המשך), אם זה ספיידרמן שהחל את דרכו בתחילת המילניום, הופק מחדש בשנת 2012 לשני סרטים ורימייק חדש כבר בדרך, כך גם גיבורי על נוספים כמו "באטמן" שזכה לשלל הפקות, "הענק הירוק", "המעניש" ו"ארבעת המופלאים".

מדד הצלחה: סופרמן - שכלולים טכנולוגים וחזיתיים אך עלילה לא ממריאה, באטמן - הדעה משתנה בכל גרסה, הענק הירוק - החדש מוצלח יותר, ספיידרמן - האפקטים משתדרגים העלילה לא טובה וארבעת המופלאים - מעדיפים את ג'סיקה אלבה.

 


יציאת מצרים

אולי תופתעו אבל ליציאת מצרים יש המון גרסאות. הגרסא הראשונה היא עשרת הדיברות שיצא ב-1956, למרות שהרוב חושבים ש"נסיך מצרים" הוא העיבוד הראשון המוסרט (ליתר דיוק, המונפש כי זאת אנימציה) ליציאת מצרים שבכלל יצא ב-1998  הגרסא האחרונה יצאה ב-2014 בשם "אקסודוס: אלים ומלכים", מסתבר שגם התנ"ך יכול להמציא את עצמו מחדש על המסך!

מדד הצלחה: נסיך מצרים הוא קאלט, שלא נדבר על קולה של עופרה חזה שמככב בשלל הדיבובים.

 

קארטה קיד

קארטה קיד הוא סרט פעולה שמדבר על חברות אמיצה בין מורה לתלמיד הקארטה שלו. הסרט הראשון יצא ב-1984 וזכה להצלחה רבה, וכמו כל סרט טוב, גם הוא זכה לחידוש בשנת 2010, ויל סמית הפיק את הריימיק  בכיכובו של בנו ג'יידן סמית', בתפקיד הראשי וג''י צ'אן בתפקיד מאמן הקארטה, ושום מילה על שי-חי, כן?

מדד הצלחה: אין על ג'קי צ'אן!

 

 

תגובות