עידן הקרח: מסלול התנגשות - "לא מספיק לסטנדרטים של היום". באדיבות פורום פילם

עידן הקרח: מסלול התנגשות - "לא מספיק לסטנדרטים של היום"

בכל קיץ מגיעים לקולנוע גם סרטים מאכזבים, והפעם "עידן הקרח: מסלול התנגשות" לצערנו, הוא אחד מהם. דווקא מהסיבה הפשוטה שהוא חלק מסדרה שוברת קופות שכן הצליחה להתעלות על עצמה מסרט לסרט - הפעם ציפינו להרבה יותר

המעריצים המושבעים של "עידן הקרח", לא בטוח שלא יהנו מהסרט החדש בסדרה / הוא אכן ממשיך באותו הדפוס של כל קודמיו, ואין סיבה 'לקטול' אותו לגמרי. רק שמי שמחפש סרט כיפי וחווייתי לקיץ הזה, צריך כנראה לחפש לו חלופות אחרות. הקיץ כבר הגיעו אלינו סרטים פורצי דרך וחדשנים, שעולים מעל כל הציפיות, והם הציבו את הרף הרבה יותר גבוה, והרבה מעל "עידן הקרח: מסלול התנגשות".

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

העלילה מספרת על משפחת הממותות האהובה, שנקלעת לצרה יחד עם כל חבריהם תושבי כדור הארץ - ביניהם סיד העצלן, דייגו הנמר, ושאר החברים המוכרים. בעקבות פעילות רנדומלית של סקראט הסנאי, אסטרואיד מאיים להשמיד את כדור הארץ. כדי להשיב אותו חזרה למסלולו, צריכים מני, אלי, מישמיש וכל החבורה להגיע לפסגה של הר רחוק ולפתור שם את התעלומה. לכל זאת מתווספת משפחת דינוזארים קדומה שמאיימת על חייהם של החבורה.

 

שוב, הסרט לא רע. מבחינת האנימציה - היא בהחלט מושקעת, המסר המשני והסמוי שמרכזו ‘לא לדאוג משינוי’ הוא די יפה. אבל אין ב"עידן הקרח" מסלול התנגשות" אין שום דבר שלא ראינו קודם. הוא ממחזר הרבה דפוסים שונים שהיו בסרטים הקודמים, הוא נופל לעלילות מוכרות ולקלישאות ידועות - וזה פשוט לא מספיק בשביל סרט עם מתחרים כמו של הקיץ הזה. מה גם שהיו קטעים מעיקים שנמשכו, ולא הצליחו להצחיק כמו שהיו אמורים.

למרות האנימציה המושקעת
למרות האנימציה המושקעת © באדיבות פורום פילם

הדבר הכי מרגיז בעלילה היה הזלזול הרגעי באינטיליגנציה של הצופה. היו סצנות שבהן היה נדמה שהיוצרים פשוט מזלזלים בהומור של הילדים שרואים את הסרט, כמו לדוגמה רגעי נפילות פיזיות ארוכים מידי. בשלב הזה, לתת כל כך הרבה דקות של נפילות כאלו - זה פשוט מעביר מסר של עצלנות מצד היוצרים, שסמכו על ההצלחה שנצברה לסדרה וכתבו את התסריט בלי יותר מידי מאמץ על בדיחות מילוליות.

מה שכן, זוג האופוסומים הקטנים, קראש ואדי עבור מי שזוכר, בהחלט מהווים נקודה של אור. מדבב אותם ג'וש פק ("דרייק וג'וש"), וכמו שההומור שלו היה משובח אז - גם עכשיו הוא לגמרי עובד כשהוא היחידי בסרט שמצליח להצחיק באמת. שני האופוסומים יודעים בדיוק איפה להיות ברגע הנכון כדי ליצור רגע קטן של צחוק ונחת, ועל זה מגיע להם הרבה קרדיט (וגם לג'וש), במיוחד סרט כזה.

תודה!
תודה! © צילום מסך מיוטיוב

אפשר לסכם ולהגיד שפה ושם כן היו קטעים יפים, כמו רגע השיא של הסרט שנפתר בצורה נחמדה למדי, ומכאן כן אפשר להגיד כאמור שמעריצי הסדרה אולי יאהבו את הסרט ויצחקו. אך אין כל סיבה אחרת ללכת לסרט הזה, כשיש סרטים כל כך הרבה יותר מאתגרים וחדשניים בקולנוע כעת.

 

תגיות
תגובות