סצינות האילתורים שהפכו לרגעים בלתי נשכחים בקולנוע. צילום מסך מיוטיוב

סצינות האילתורים שהפכו לרגעים בלתי נשכחים בקולנוע

הקולנוע מלא ברגעים מדהימים הזכורים לנו במיוחד, ואחד הדברים הכי נפלאים בו הוא ללא ספק גזרת האלתורים. מה הם הרגעים שנעשו על הסט ללא תכנון והפכו לסצנות בלתי נשכחות?

אחד הדברים הכי קסומים בקולנוע הוא חוסר הידיעה. גם אם קיים תסריט מדויק לסרט, אי אפשר לדעת איך הוא יקום לתחייה על ידי השחקנים והצוות ואיך הוא יתקבל על ידי הקהל. בדיוק בגלל זה אנחנו מקבלים רגעים גדולים מהחיים אשר נראים כמתוכננים ומחושבים טוב למרות שהם בכלל קרו כבדרך אגב על הסט. אז אילו קטעים אייקוניים היו בעצם מאולתרים ולא היה לנו מושג?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הניצוץ: "here's Johnny"

הסצנה האייקונית מסרט האימה המוכר מפחידה אותנו כל פעם מחדש. למי שלא מכיר, מדובר בסצנה בה ג'ק אחוז הטירוף רודף אחרי אשתו ובנו לחדר השירותים במטרה להורגם. הרגע הכי זכור באותה הסצנה היה הרגע בו שבר את הדלת והציץ דרך החור עם ניצוץ בלתי נשכח של שיגעון בזמן שהוא אומר: "הנה ג'וני!" ומבהיל את השחקנית שאיתו בחדר יותר מהצפוי.

מאיפה זה בא? לאנשים מבחוץ אין הסבר לשורה המוזרה, הרי אין בסרט דמות בשם ג'וני. את השורה הביא השחקן ג'ק ניקולסון תוך כדי צילום הסצנה כהומאז' לתכנית הלילה המוכרת "The Tonight Show" אשר שודרה באותם ימים, שבה כך הוצג המנחה הראשי. 

giphy_(1)

האביר האפל: הפיצוץ האחרון של בית החולים

אין יותר מדי ויכוח לגבי המשחק של הית' לדג'ר בסרט "האביר האפל" - מדובר בגו'קר אגדי. לדג'ר לקח את התפקיד ברצינות וסיפק כמה סצנות מאולתרות אשר חיזקו את תדמית הג'וקר כמו למשל הרגע בו הוא מוחא כפיים מתוך תא הכלא. למרות הכל, סצנה בסרט שלא הייתה כל כך תלויה בו הייתה סצנת פיצוץ בית החולים.

נכון, מדובר בסצנה מתוכננת, אך הרגעים האחרונים בה דווקא לא היו מתוכננים. הג'וקר היה אמור לסיים את הסצנה בפיצוץ אחרון ובריחה, רק שהשלט לא עבד ולא היה פיצוץ. זה גרם ללדג'ר להגיב בצורה חזקה וללחוץ פעמים רבות בטירוף על השלט עד שהפיצוץ הגיע וכמובן לרוץ בחצי הפתעה לאוטובוס.

giphy_(1)

מלחמת הכוכבים פרק 5: "I love you - I know"

אחד הדברים הכי זכורים מסאגת מלחמת הכוכבים הוא מערכת היחסים המסובכת של האן סולו והנסיכה ליאה. נקודת המפנה החזקה במערכת היחסים הסבוכה הייתה אחרי תפיסתו של האן סולו, כשליאה אמרה לו שהיא אוהבת אותו. אומנם היה מצופה שסולו ישיב לה: "גם אני אוהב אותך" אך הוא הסתפק בלומר שהוא יודע - מה שהתברר כמאולתר.

מאיפה זה בא? הריסון פורד קיבל יד יחסית חופשית על הסצנה המתוסרטת כדי לקחת אותה למקום שלו. התגובה הכי טבעית שלו הייתה לומר על ביטוי האהבה: "אני יודע". הסצנה הזו הפכה לסצנה המזוהה של הדמות ובצדק, הרי אותה תגובה הייתה כל כך אופיינית לדמות.

בתול בן 40: סצנת השעווה

מי מאיתנו שעשה שעווה פעם בחייו יודע כי מדובר בתהליך כואב מאוד, במיוחד בפעם הראשונה. אז כשאנדי הלך בהמלצת חבריו להפוך את חזהו השעיר לחלק, לא הופתענו מהכאב שהוא הרגיש. באופן לא מפתיע כל התגובות של סטיב קארל באותה הסצנה היו מאולתרות והגיעו מכאב אישי.

מה הייתה התוצאה? סצנה רצופת קללות מצחיקות בקצב שהזכיר את הופעתו של קארל ב"ברוס הגדול מכולם". השחקנים שמסביב לא יכלו להחזיק את הסצנה יותר טוב מקארל והתחילו, אם בגלוי או בחשאי, להתפקע מצחוק. 

להציל את טוראי ריאן: הסיפור האישי של מאט דיימון

בסרט הצבאי הידוע ישנה סצנה בה מתקיימת שיחת נפש בין הדמות של מאט דיימון, המגלם את טוראי ריאן, לבין הדמות של טום הנקס, המשחק את קפטן מילר. במהלך הסצנה טוראי ריאן מספר, בצורה נוגעת ללב, על זכרונותיו מאחיו. ההגשה של אותו הקטע, החיוך מהזכרונות וההבעה העצובה כשעלה הזיכרון על הלילה האחרון כמשפחה, תרמה רבות לדמות ולסרט כולו והייתה הכי אמיתית שיש, וכמובן שהיא אולתרה.

מאיפה זה בא? השחקנים קיבלו אופציה לאלתור בסצנה ודיימון השתמש בה כמו שצריך. את הסיפור הוא הביא ללא כל תכנון ושיחק אותה עם משחק אמין ביותר. הוא הצליח לרגש לא רק את הנקס שישב מולו ושמע לעלילה הבדיונית, אלא גם את הבמאי, סטיבן שפילברג, אשר החליט להכניס את הסצנה בעריכה הסופית ולתת לכולם להתחבר אליה מכל מקום בעולם. 

 

מלתעות: "אתה תזדקק לסירה גדולה יותר"

במותחן האימה הקלאסי "מלתעות" שלושה אנשים יוצאים עם סירתם לים במטרה למצוא דג אימתני המאיים על נופשי החוף. בסצנה הידועה מתוך הסרט בה נחשפים השלושה לדמותו של הכריש ולגודלו הרב, נאמר המשפט "אתה תצטרך סירה גדולה יותר" אשר הפך לאחד הציטוטים האייקוניים מעולם הקולנוע.

מאיפה זה בא? המשפט, שנאמר על ידי מרטין ברודי, התחיל כבדיחה רצה על הסט. אותה שורה לא הייתה אמורה כלל להיכנס לסרט, אך השחקן רוי שיידר החליט כי היא תהיה מתאימה באותה הסצנה ובכך העצים אותה. הבמאים כמובן אהבו את השורה והשאירו אותה.

 

 
תגובות