"הנוקמים: מלחמת האינסוף" - מצחיק, מרהיב ולא קלישאתי. צילום: באדיבות פורום פילם

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" - מצחיק, מרהיב ולא קלישאתי

בדרך כלל סרטי גיבורי על הם קלישאתיים ובנויים מתבנית קבועה. הסרט החדש מבית Marvel, "הנוקמים: מלחמת האינסוף", לא רק מרהיב בגרפיקה ומלא בדמויות נדירות, אלא עמוס בקווי עלילה מורכבים ומעניינים. ביקורת סרט

אי אפשר לתאר כמה חיכיתי לסרט החדש "הנוקמים: מלחמת האינסוף". חברים שלא הפסיקו לדבר על מה שעומד להיות בסרט, טריילרים שהשתלטו על הפיד שלי בפייסבוק והמוניטין של שני זוגות התסריטאים (כריסטופר מרקוס וסטפן מקפליי) והבמאים (האחים רוסו) המעולים שעבדו על הסרט, הגביהו את רמת הציפייה שלי והגעתי עם המון תקוות לטובת הסרט. מה חשבתי על הסרט החדש מהבית הקולנועי של Marvel, "הנוקמים: מלחמת האינסוף"?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הטריילר
 

בדיוק כמו בסרט, לא נתחיל בהסבר כללי אלא נכנס ישר ולעניין: אנחנו חוזרים לספינה שפגשנו בסוף של הסרט "ת'ור: ראגנארוק" שם לוקי (טום הידלסון) ות'ור (כריס המסוורת') פוגשים את הנבל ת'אנוס (ג'וש ברולין) שיככב בסרט. ת'אנוס מחפש את שש אבני האינסוף והוא חושד שללוקי יש אבן אחת בתוך הטאסארקט (הקובייה הכחולה שאנחנו מכירים מהסרטים הקודמים). לכל אחת מבין האבנים יש כוח יסודי מושרש בתוכן, מה שמוכר כבר מהסרטים הקודמים של Marvel (לדוגמה: האבן הירוקה שהיא אבן הזמן, מוחזקת אצל דוקטור סטריינג'). באופן מאוד לא מפתיע, מחצית מהאבנים נמצאות בכדור הארץ והשאר ביקום כולו. לטענת ת'אנוס, ברגע שהוא ישיג את כל האבנים ויאחד אותן לתוך כפפה מאסיבית שיש בחזקתו, הוא יוכל להשמיד מחצית מהיקום בנקישה אחת באצבעותיו.

כבר מתחילת הסרט אנחנו מגלים על קווי עלילה מקבילים: ספיידרמן/פיטר פארקר(טום הולנד), איירון מן/טוני סטארק (רוברט דאוני ג'וניור) ודוקטור סטריינג' (בנדקיט קמברבץ') מותקפים על ידי הילדים של ת'אנוס בשביל לקחת את אבן הזמן. מכשפת השני/וונדה מקסימוף (אליזבת' אולסון) ו-ויז'ן (פול בתאני) הסתתרו משאר הנוקמים מסיבות שיתבהרו במהלך הסרט, אבל מהר מאוד גם הם מותקפים על ידי הילדים של ת'אנוס בשביל לקחת את האבן שמחוברת לראשו של ויז'ן. במקביל שומרי הגלקסיה מככבים לאורך הסרט עם השטויות הרגילות שלהם, קפטן אמריקה/סטיב רוג'רס (כריס אוונס) והאלמנה השחורה/נטשה רומנוף (סקהרלט ג'והנסון) מצטרפים לעלילה, ומדינתו של הפנתר השחור/טצ'אלה (צ'אדוויק בוסמן), וואקנדה, חוזרת להיות אתר קריטי בעלילה.

© פורום פילם
© פורום פילם

כל מילה נוספת על העלילה תהיה ספוילר, כך שכדאי לעבור ולדבר על קווי העלילה המרובים. למרות שיש המון התרחשויות במקומות שונים, קווי העלילה היו ברורים וקלים למעקב. במהלך הסרט הקפיצו אותנו בין העלילות השונות ועדיין, לפחות לפי תחושותיי, הצלחתי לעקוב אחרי העלילה ולזכור בדיוק מתי עזבנו את הגיבורים שלנו עבור גיבורים אחרים. זה גרם לי להבין שאף על פי שיש כל-כך הרבה קווי עלילה והמון התרחשויות על המסך, התסריטאים הצליחו בצורה גאונית לתת לכל קטע את הזמן הדרוש לו, ובעיניי זה לא פחות ממושלם. יותר מזה, רוב סרטי גיבורי העל שראינו, ב-Marvel או בעולמות אחרים, היו קלישאתיים וכולם הורכבו מאותה התבנית: הגיבור מוצג, הרשע מוצג, קרב, טוויסט בעלילה וניצחון של הטובים. לראשונה, Marvel מציגים סרט ששובר את התבנית הזאת ופשוט לוקחים הימור ענקי – מה שגורם לסרט להיות משמעותית הרבה יותר טוב לדעתי.

© פורום פילם

אפרופו המון דמויות, כבר מתוך מה שכתוב למעלה הבנתם שיש דמויות מרכזיות רבות. מה שמקסים בזה, שאף על פי שיש כל-כך הרבה דמויות ענקיות שהוכנסו לסרט, עדיין לכל אחד יש את המקום שלו ולאף אחד לא נעשה עוול. בעיניי, התסריטאים עמדו פה במבחן קשה במיוחד והצליחו לעבור אותו: מצד אחד יש להם דמויות גדולות שלכל אחת בדרך כלל יש את הסרט שלה לשלוט על העלילה, מצד שני הנבל צריך להיות דומיננטי ולשלוט על העלילה.

חשוב לי לעצור ולהתמקד בנבל שלנו, ת'אנוס. אני חושב שבסרט הזה פגשתי את הנבל האהוב עליי ביותר בסרטי Marvel. מעבר לעבודת גרפיקה מעולה ורמת הדיוק שהושקעו בדמות, הוא הנבל המוביל לדעתי שלא רוצה לשלוט על העולם בצורה סתמית או להשמיד אותה כי סתם משעמם לו. ת'אנוס הוא דמות מורכבת, עם אידיאלים גדולים שאמורים לשנות את העולם. מניעיו טהורים והוא רואה את עצמו כגואל העולם שנמצא בסכנה כרגע. להבדיל מת'אנוס שנעשה כל-כך טוב, הרגשתי שילדיו שעוזרים לו היו חסרי אופי והייתי קצת מרוחק מהם מבלי להבין אותם. ואם הזכרנו את כוחו הנדיר של ת'אנוס, אז כדאי לדעת שאחת הנקודות היפות בסרט הזה להבדיל מהסרטים הקודמים בעולם הקולנועי של Marvel, הוא שבסרט אף דמות אינה בטוחה, ומתוך רוחב הדמויות שקיימות – על כל דמות להילחם ממש על קיומה בשביל להישאר מספיק רלוונטיים לעלילה. כוחו של ת'אנוס מאיים במיוחד, כך שלדעתי, עצם זה שכבר מתחילת הסרט התחושה ברורה ואתם מפחדים על הדמויות שאתם אוהבים, ב-Marvel מצליחים למשוך אתכם לרצות את הסרט יותר וזו נקודה חזקה לטובת הסרט.

ת'אנוס הנבל © פורום פילם

כיאה לסרטי Marvel, יש שני מרכיבים שחשובים: הומור ואקשן. אתחיל בהומור כי לא רק שב-Marvel הצליחו להצחיק אותנו כמו שהם רגילים, הם התעלו על עצמם. לאורך הסרט היו נקודות משעשעות והיו נקודות שהצופים באולם לא הצליחו להפסיק לשאוג מרוב צחוק. לגבי האקשן אני חייב להודות שהייתי קצת פסימי – ברוב הסרטים שכוללים גיבורי על, הקרבות הם קלישאתיים ולא מעניינים. כאן ב"מלחמת האינסוף" הקרבות היו מוצלחים ונראו טוב. בנוסף, התקציב של הסרט עמד על 300 מיליון דולר ואפשר לראות בבירור שנעשה שימוש חכם בסרט: הגרפיקה בסרט הייתה מרהיבה, הלוקיישנים היו חדים ומעניינים, כך שתמיד יש מה לראות על המסך ועל הסאונדטרק בסרט רשומים שמות רבים ואפשר להגיד שהמוזיקה הייתה נוכחת ומעניינת.

אני חושב שהסרט הזה הוא שילוב מעולה של כל הפרנצ'ייז לתוך סרט אחד גדול. חשוב לציין כי סרט ההמשך ל"הנוקמים: מלחמת האינסוף" ייצא רק ב-3 במאי 2019, ויש לנו ציפיות מטורפות לסרט הבא. עדיין השם של הסרט אינו ידוע, מכיוון שב-Marvel חזרו בהם מקריאת הסרט הראשון "הנוקמים: מלחמת האינסוף חלק א'" ולסרט השני "הנוקמים: מלחמת האינסוף חלק ב'" – ובזמן הקרוב יוכרז השם הסרט העתידי וכנראה יכלול ספוילר לסרט הראשון.

e856570a91aa3
© פורום פילם

בשורה התחתונה, מדובר בסרט גיבורי על שכמעט לא נופל לקלישאות של סרטי גיבורי על וזה מעולה. התבנית הרגילה נשברה והדמויות צריכות להישאר רלוונטיות כדי להיות בחיים. העלילה מעניינת ולא קלישאתית, ריבוי הדמויות וקווי העלילה מחברים אותנו יותר לסרט, בעוד שת'אנוס הוא הנבל הטוב ביותר לדעתי בעולם הקולנועי של Marvel. הגרפיקה ססגונית ומרהיבה, הלוקיישנים הם אותנטיים והסאונדטרק נשמע מעולה. הסרט מלא בהומור ואקשן משובחים ואין שום צל של ספק, שב-Marvel מתעללים במעריצים שלהם בכך שגורמים לנו לחכות עד שנה הבאה בשביל הסרט הבא.

תגובות