מת או חובה: "מלחיץ ומותח, אך עם זאת קלישאתי לפעמים". צילום מסך מיוטיוב

מת או חובה: "מלחיץ ומותח, אך עם זאת קלישאתי לפעמים"

משחק "אמת או חובה" תמים שיוצא מכלל שליטה ומתגלה כרדוף על ידי שד מסוכן - זוהי עלילת הסרט "מת או חובה" שעלה אתמול (ה') לאקרנים. האם באמת שווה ללכת ולפחד? ביקורת

בכל כמה חודשים מגיע לארץ סרט אימה שמצליח לעורר עניין רב בין קהל בני הנוער, בספטמבר האחרון זה היה הסרט "זה" שגרם להתעוררות תופעות הליצנים המפחידים שפקדו את הרחובות, אחר כך היה את הסרט 'מז"ל טוב' שמשך הרבה בני נוער לקולנוע. ועכשיו מגיע תורו של סרט האימה עם השם השנון 'מת או חובה' בנסיון לכבוש את מנגנון הפחד של הצופים הצעירים. האם הוא מצליח לעשות זאת? 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אתחיל בווידי קטן, לפי הטריילר זה היה נראה לי עוד אחד מסרטי האימה הזולים האלה שמנסים להוציא צווחות בכוח, ואני חייב להודות שטעיתי - אני בן אדם שלא מתלהב בקלות, ואני מתוודה ש"מת או חובה" הצליח לא רק להפחיד אותי אלא גם למתוח אותי. 

 

הסיפור עוקב אחרי חבורת חברים שנוסעים למקסיקו כדי להנות, אלא שבלילה האחרון שלהם הם מקבלים הצעה מבחור מסתורי לבקר בכנסייה נטושה. כצפוי, כמו בכל סרט אימה, חבורת החברים נענים להצעתו והולכים איתו לכנסייה הנטושה וה'בכלל לא חשודה' הזו. שם הם משחקים 'אמת או חובה', אלא מה שהם לא יודעים שעל המשחק מוטלת קללה שהופכת את המשחק לקטלני. אחרי שהם חוזרים הביתה, הם מגלים שהמשחק רודף אותם בהזיות מפחידות של אנשים עם חיוכים מוגזמים ומלחיצים שמכריחים אותם לבחור בין אמת לחובה, כל מי שייסרב או ייכשל- מיד ימות. המשחק הולך ונהיה קשה וכואב יותר ככל שהסרט מתקדם.

© באדיבות Tulip Entertainment

כוכבי הסרט לוסי הייל ("שקרניות קטנות") וטיילר פוסי ("זאב צעיר") מפגינים יכולות משחק סבירות ובעיקר מציגים לוק ההורס וכימיה חזקה בין השניים. על אף שמדובר בשחקנים טובים, הבעיה היא התסריט שניתן להם הכולל כמה נקודות קלישאתיות בסרט שלא צריך להיות מומחה קולנוע כדי לנחש מה יקרה על המסך באותם הרגעים. עם זאת, אני חייב לציין כי לתסריט יש נקודת בסיס טובה מאוד שזה הקונספט של הסרט המתבסס בעיקר על האקט של לקיחת משחק כל כך פשוט ותמים כמו 'אמת או חובה' שכולנו נתקלנו בו לפחות פעם אחת בחיינו - ולהפוך אותו לגיהנום מהלך ולופ של תורות אינסופי בו אתם חייבים לבצע את אחד מהשניים, אחרת תמותו. והקונספט הוא הדבר שמרים את כל הסרט והופך אותו לשווה לצפייה.

"מתיחות הפנים הקיצוניות תורמות לאווירה הקריפית" | מתוך "מת או חובה" © צילום מסך מיוטיוב

גם מתיחות הפנים המוקצנות של הדמויות בהחלט תרמו לאווירה הקריפית (חוץ מכמה פעמים שהן נראות מגוחכות) כמו גם הג'אמפסקרס (ההקפצות המפחידות) שלרוב באים ברגעים צפויים, אך עדיין מצליחים להחדיר בנו אימה. עוד נקודת מעלה של הסרט היא הסוף המפתיע שלו, רק נציין שמדובר בסוף שישאיר אתכם עם הרבה מחשבות לאחר היציאה מהקולנוע. 

מת או חובה
מת או חובה ©באדיבות Tulip Entertainment

לסיכום, 'מת או חובה' הוא בהחלט סרט האימה לפתוח איתו את הקיץ, ואנחנו לא מתפלאים שהוא מצליח להפחיד מכיוון שהיוצרים שלו לקחו חלק גם בסרטים; 'ספליט' ו-'תברח' המצויינים. אמנם יש בו כמה וכמה רגעים קלישאתיים וצפויים, אך הם נבלעים בתוך רגשות המתח והפחד שתחוו לאורך כמעט כל הסרט. 

שימו לב: הסרט מוגבל מגיל 14 ומעלה

 

 
תגיות
תגובות