תופעת הליצנים ברחוב: בני נוער מפחידים עוברי אורח. צילום: מתוך הסרט "זה", באדיבות גלובוס מקס

תופעת הליצנים ברחוב: בני נוער מפחידים עוברי אורח

לאחרונה מתפשטת בארץ תופעה מטרידה במיוחד, אנשים ובעיקר בני נוער, עוטים על עצמם מסיכת ליצן, מבהילים אנשים ורודפים אחריהם ברחוב. המשטרה החלה להגיב וכבר עיכבה לחקירה שני קטינים מקריית גת, וכן ילדה רוססה בגז מדמיע ופונתה לטיפול רפואי בבית החולים

הסרטונים רצים לאורך זמן בפייסבוק, באינסטגרם ובשלל הרשתות החברתיות, המטרה: להפחיד, לרדוף ולהבהיל עוברי אורח תמימים ברחוב ולצלם סרטונים "מצחיקים" על מנת לזכות לצפיות. תופעה זו מוכרת כבר מעבר לים, בשנתיים האחרונות זה הפך שם למעין טרנד, כעת זה גם הגיע לארץ, במיוחד לאחר יציאת הסרט "IT", העוסק באימה מליצנים.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

תלונות רבות צצות מדי יום ברשתות על התופעה המפחידה והמסוכנת ואף החלו פניות למשטרת ישראל בנידון. כעת, גם המשטרה החלה להגיב ולפעול בנושא וכבר שני קטינים, תושבי קריית גת, עוכבו לחקירה בחשד כי עטו על פניהם מסיכות וגרמו אמש (ב') לבהלה בעיר. אותם הקטינים טענו להגנתם כי רק רצו להתלוצץ.

מדוברות משטרת ישראל, מרחב לכיש נמסר: "משטרת ישראל פועלת בימים האחרונים בעקבות עליה במספר הדיווחים אודות חשודים העוטים מסיכות על פניהם וגורמים לבהלה בעיקר במקומות ציבוריים ובקרב בני נוער. 
אמש התקבל דיווח על ליצנים שכאלו בפארק בעיר קריית גת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום הצליחו לאתר שני קטינים כבני 14 החשודים במעשה. השניים עוכבו לחקירת מחלק הנוער במשטרה".

מקרה רדיפה והבהלה בבאר שבע
 

 יש לציין כי תופעת "הליצנים המפחידים" אף פוגעת בעוברי אורח, כפי שקרה אמש לילדה בת 10 מבאר שבע, שפונתה אמש (יום ב') לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה לאחר שחבורת בני נוער, שעטו מסיכות של ליצנים, ריססו על פניה גז מדמיע. "היא שיחקה עם חברה ליד הבית כשלפתע הגיעו שלושה נערים עם מסיכות על פניהם וריססו גז עליה ועל חברתה", סיפרה היום אפרת זגדון, אמה של הילדה, שסבלה מצריבות קלות בעיניים ומתחושת מחנק.

אפרת מבאר שבע סיפרה כי בתה וחברתה המבוהלות נמלטו לכיוון הבית כשהן זועקות לעזרה: "הן הגיעו הביתה עם עיניים עצומות תוך שהן צועקות, 'יש להם מסכות'. גם את החברה הם ריססו, אבל היא לא נפגעה בעיניים".

אחרי האירוע הזמינו ההורים המבוהלים של הילדה בת ה-10 אמבולנס ופינו אותה לקבל טיפול רפואי. "לקחנו אותה לבדיקה ואז הגיעו למקום שוטרים וחוקרת ילדים. הבת שלי עברה בדיקות ועשו לה צילום חזה לראות שהכול תקין", סיפרה אפרת. "מבחינה פיזית היא מרגישה בסדר גמור, אך מבחינה נפשית מאוד קשה לה".

© מתוך הסרט "זה", באדיבות גלובוס מקס

האירוע הותיר את האם והבת בתחושה קשה. "אני מפחדת בעצמי. בעלי רואה את הנערים המחופשים באזור ומדובר במגפה", אמרה אמה של הילדה שנפגעה אתמול. "היום הייתה פה מנהלת בית הספר, היועצת והמורה שלה. אתמול הבאתי חברה שתישן איתה כדי שיהיה לה יותר קל מבחינה נפשית. היא עברה לילה לא פשוט". זגדון הוסיפה כי במשטרה התייחסו לאירוע ברצינות ופועלים לתפוס את החשודים: "המשטרה לא עוזבת פה את האזור. מסתובבים פה בלשים בלי הפסקה והמשטרה עושה את העבודה בצורה הכי טובה שיש".

בנוסף המשטרה עצרה אתמול (ה') בהרצליה קטין כבן 13, כשמסיכת ליצן לראשו והוא מצוייד בסכין. על פי הגרסה שהנער החשוד מסר, הוא הגיע לפארק בעקבות הפרסומים ברשתות החברתיות, וכן הוא הצטייד מראש בסכין שהביא מהבית. בסיום החקירה, שוחרר הנער בתנאים מגבילים ובהם מעצר בית. המשטרה ציינה כי "משטרת ישראל תגלה אפס סובלנות כלפי מי שיאיימו על הציבור ויחשפו אותו לסכנות מסכנות שונות".

כאמור, התופעה העולמית שבמסגרתה צעירים מחופשים לליצנים מפחידים עוברי אורח הגיעה לאחרונה גם לישראל. בימים האחרונים מופצת בקרב בני נוער בארץ רשימת ערים ותאריכים שבהם ה"ליצנים" אמורים לפעול: 3 באוקטובר בנתיבות, 4 באוקטובר בחדרה, 6 באוקטובר בתל אביב, 7 באוקטובר בחיפה, 8 באוקטובר באשקלון, 9 באוקטובר בקריית מלאכי, 10 באוקטובר באשדוד, 11 באוקטובר ברחובות וב-12 באוקטובר בפתח תקווה, ברמלה, בנס ציונה, ביבנה ובעפולה.

 
 
תגובות