מחליפים צד: הכוכבים הגדולים שביימו סרטים. צילום: אבי חי, gettyimages.il/Isaac Brekken

מחליפים צד: הכוכבים הגדולים שביימו סרטים

הם אולי מוכרים כמי שמככבים על המסך הגדול, אך קבלו את השחקנים שהחליפו צד על הסט, עברו מקדמת המצלמה אל מאחורי הקלעים וביימו סרטים

אנחנו רגילים לראות אותם על המסך הגדול, מככבים בסרטים שוברי קופות, אלא שהשחקנים הבאים החליטו לשנות כיוון ולקחת צעד אחורה אל מאחורי המצלמה ולביים סרטים. אלו כוכבי הקולנוע שהחליטו להתיישב על כיסא הבמאי.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

בן אפלק

השחקן ביים כחמישה סרטים, מתוכם הוא כיכב בשלושה: "גנב עירוני", "ארגו" (שגם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס האוסקר ב-2013) ו"חי את הלילה". אפלק אוהב לשמור את העניינים קרובים למשפחה בסרט "נראתה לאחרונה" אותו ביים מככב אחיו, קייסי. 

 

נטלי פורטמן

הכוכבת הישראלית-אמריקאית ביימה מספר סרטים קצרים, אך סרט הקולנוע בארוך מלא הראשון שביימה הוא "סיפור על אהבה וחושך", שמבוסס על הספר של הסופר הישראלי עמוס עוז. הצילומים לסרט, בו השפה המדוברת היא עברית, נערכו בישראל ולצד פורטמן כיכבו בסרט בין היתר גם תומר קאפון, סולן להקת "הג'ירפות" גלעד כהנא ומוני מושנוב.

 

קובי מחט

השחקן והמנחה הנוסטלגי עליו גדלנו בערוץ הילדים, קובי מחט, החליט להוסיף לעצמו טייטל נוסף לרזומה כשבשנים האחרונות החל גם לביים וליצור. משנת 2011 הוא מביים סדרות ילדים שונות ומ-2015 החל לביים גם סרטי ילדים ונוער כשהראשון מביניהם היה "גויאבות", המשיך עם "האוצר מעבר לנער", "ג'סטה 1" והאחרון מביניהם הוא "עד הקצה - ג'סטה 2".

מאחורי הקלעים: עד הקצה, ג'סטה 2
 

קריסטן סטיוארט

לאחר שכיכבה בסרטים שוברי קופות כמו "דמדומים" ו"שלגייה והצייד" סטיוארט עברה לכיסא הבמאית וביימה סרט קצר באורך 17 דקות בשם "בוא לשחות". הסרט זכה לביקורות חיוביות ואף הוקרן בפסטיבלי קולנוע נחשבים כמו סאנדנס וקאן.

 

ג'ורג' קלוני

כוכב הקולנוע הידוע חתום כבמאי על לא פחות משישה סרטים, מתוכם הוא כיכב בחמישה מהם. הסרטים "משחקי שלטון" ו-"לילה טוב ובהצלחה" אותם בים קלוני זכו בפרסים שונים בטקס האוסקר בעוד השאר זכו לשבחים ולפרסים בפסטיבלי קולנוע.

 

אנג'לינה ג'ולי

השחקנית היא גם במאית שאוהבת לעסוק בנושאים רציניים במיוחד בסרטיה. בין חמשת הסרטים שביימה אפשר למצוא את הסרט "בארץ של דם ודבש" שעוסק במלחמה בבוסניה, הסרט "ליד הים" שעוסק ביחסים של זוג במשבר בו כיכבה לצד בעלה דאז בראד פיט, "בהתחלה הם הרגו את אבא" על רצח העם בקמבודיה עליו חתום בנה בן ה-16 (אותו אימצה ג'ולי בילדותו מקמבודיה) כמפיק והסרט "לא נשבר" על אתלט וקצין אמריקאי שנופל בשבי היפני בימי מלחמת העולם השנייה. 

 

מדונה 

אמנם הזמרת היא לא שחקנית בהגדרתה (על אף ששיחקה במספר סרטים) אך היינו חייבים להכניס אותה לרשימה. מלכת הפופ ביימה בעבר את סרט הקומדיה "טינופת וחוכמה", הסרט "וואליס ואדוארד" שעסק בסיפור האהבה של המלך אדוארד ו-וואליס סימפסון האמריקאית שבעקבותיו אדוארד ויתר על הכתר הבריטי ובימים אלו היא עובדת על סרט חדש בשם "Taking Flight" שיספר את סיפורה של רקדנית בלט אפריקאית שאומצה בילדותה בשם מיקלה דה פרינס.

 
תגובות