פסלון או כישלון: מועמדי האוסקר והראזי נחשפים. צילום: Gettyimages.IL/Kevork Djansezian וצילום מסך מיוטיוב

פסלון או כישלון: מועמדי האוסקר והראזי נחשפים

פחות מיממה לאחר שפורסמו המועמדים לטקס פרסי הראזי המפוקפק, שמכריז בכל שנה על הביצועים הגרועים ביותר בתעשיית הקולנוע השנה - האקדמיה האמריקאית לקולנוע, האחראית על פרסי האוסקר, הכריזה על רשימת המועמדים המכובדת שלה לביצועים הטובים בשנה החולפת. אז לצד מועמדי השחקן הגרוע של השנה, איזה סרט מועמד לסרט הטוב ביותר?

עונת הפרסים בהוליווד תגיע לעיצומה בעוד כחודש עם טקס פרסי האוסקר הנוצץ והנחשב בעולם הקולנוע, והיום שחררה האקדמיה את רשימת המועמדים המלאה לפרס הנחשק, בינהם השחקן והסרט הטוב ביותר. מנגד, פרסמו חברי פטל הזהב ("ראזי") את הרשימה המשפילה שלהם שמהווה משקל נגד לאוסקר ותחלק פרסים על הביצועים הגרועים בתעשיית הקולנוע בשנה החולפת, החל מהשחקנית ועד הסרט הגרוע ביותר.  מצד אחד "רובין הוד" שמוביל (לרעה) בתארי 'הגרוע ביותר', ומולו "הפנתר השחור" ו"כוכב נולד" שצפויים לכבוש את ערב האוסקר

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

נתחיל עם האוסקר, הטקס ה-91 במספר שיתקיים ב24 בפברואר חשף היום את מועמדיו; הסרט "הפנתר השחור" של מארוול מועמד ל-7 תארים - בינהם השגים על הפסקול, ההפקה והסרט הטוב ביותר. טרם זכייתו הוא רושם הישג נוסף בהיותו סרט גיבורי העל הראשון שמועמד לפרס הסרט הטוב ביותר. מלבד "הפנתר השחור" גם "רפסודיה בוהמית" ו-"כוכב נולד" של ליידי גאגא וברדלי קופר מועמדים בקטגוריה הנחשבת. יחד עם מועמדות נוספת לגאגא על פרס "השחקנית הטובה ביותר" מתייצבות גלן קלוז ומליסה מקארת'י. וגם, מיני גאווה ישראלית - בין המועמדים לסרט הקצר הטוב ביותר נמצא Skin של גיא נתיב ושרון מיימון הישראלים. ובטופ רשימת המועמדים; "רומא" של נטפליקס ו-"המועדפת" כל אחד מהם עם 10 מועמדויות. 

הפנתר השחור
הפנתר השחור עם 7 מועמדויות © צילום: באדיבות גלובוס מקס

אלא שיממה לפני הלילה החשוב בתולדות הקולנוע, טקס פרסי הראזי יחלק גם הוא לא מעט פרסים מביכים. אז מי המועמדים הגרועים ביותר בתעשיית הקולנוע? נתחיל עם "הולמס & ווטסון", על אף הסיקור החיובי (והיחיד) שאנחנו סיפקנו עליו, הוא מועמד ללא פחות מ/6 פרסי ראזי על תארי "הסרט הגרוע ביותר" ו/"הבימוי הגרוע ביותר", ואף לוויל פארל בתור השחקן הגרוע ביותר וג'ון סי. ריילי עם מועמדות לשחקן המשנה הגרוע ביותר / קטילה של ממש. גם "רובין הוד" שנחשב לסרט בינוני מאוד, מועמד לקטגוריות הסרט, התסריט ושחקן המשנה (ג'יימי פוקס) הגרועים ביותר. ומועמד מפתיע ולא צפוי, נשיא ארה"ב הנוכחי, דונלד טראמפ מועמד להיות השחקן הגרוע של השנה על השתתפותו בסרט תיעודי, ואשתו מלניה אף היא מועמדת בקטוגריית השחקנית הגרועה ביותר- פאדיחות.

הולמס ווטסון מסתמן כמוביל בתארי הכשלון
הולמס ווטסון מסתמן כמוביל בתארי הכשלון © צילום: באדיבות פורום פילם

 

 
תגובות