חיים בסרט: הסרטים שמבוססים על סטריאוטיפים. צילום מסך מיוטיוב

חיים בסרט: הסרטים שמבוססים על סטריאוטיפים

סטריאוטיפים נמצאים כמעט בכל מקום בחיינו - כאשר אנו פוגשים אדם, יש הנוהגים לשפוט אותו מבלי להכיר. ישנם סרטי קולנוע רבים בהם מסתתר סטריאוטיפ כלשהו, וכאלו שאפילו נוצרו ״בזכותו״. אז אילו סרטים אהובים מבוססים על סטריאוטיפים?

ישנם המון סטריאוטיפים קיימים, על נשים, גברים, מראה חיצוני ועוד... אילו מהסרטים האהובים ביותר, מבוססים על כמה סטריאוטיפים מוכרים מאוד?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

לא רק בלונדינית

אחד הסטריאוטיפים המוכרים הוא על בלונדיניות. הסרט ״לא רק בלונדינית״, מספר את סיפורה של אל וודס; צעירה בלונדינית שבגלל המראה שלה, אף אחד מקרוביה לא מאמין ביכולותיה הלימודיות. בהמשך הסרט אל וודס מצליחה לשבור את כל הסטריאוטיפים לגבי בלונדיניות, ומוכיחה לכולם שהיא הרבה יותר חכמה מכפי שהיא נראית.

 

זוטרופוליס

הסרט "זוטרופוליס "עוסק בסטריאוטיפים הקיימים כלפי אנשים בגלל המראה החיצוני שלהם, אך בסרט, הסטריאוטיפים לא מכוונים אל אנשים אלא לחיות. הסרט מתרחש בעיר זוטרופוליס - עיר שבה חיות שונות, טורפות ונטרפות, חיות יחד בהרמוניה. בהמשך, החיות נאלצות לחוות קשיים רבים בדרך להגשמת חלומותיהם. הם מתמודדים עם סטריאוטיפים שונים שאף נוטים לגזענות והפיכת אנשים לטובים ותורמים לחברה.

 

מולאן

אחד מסרטי הילדים האהובים ביותר הוא ״מולאן״. מולאן היא צעירה סינית שנאלצת להתמודד עם כל הסטריאוטיפים על בנות - כאשר פורצת מלחמה היא רוצה להילחם על מנת שלא אביה יעשה זאת, ולשם כך צריכה להתחפש לגבר כי ״בנות לא יכולות להלחם״. למרות הכל, מולאן לא מוותרת ומוכיחה לסין כולה שבנות הן אכן חזקות ואמיצות, ושבת אחת יכולה לנצח צבא שלם. גירל פאוור אמיתי!

 

מאחורי המספרים

עוד סרט שעוסק בסטריאוטיפים נשיים הוא ״מאחורי המספרים״. זהו סרט ביוגרפי המספר את סיפורן של שלוש נשים אפרו-אמריקאיות מבריקות אשר עבדו בנאס"א, ומציג את התמודדותן עם הסטריאוטיפים לגבי נשים אפרו-אמריקאיות ובהכרתן כגאונות. שאר העובדים מסרבים להאמין ששלושת הנשים אכן חכמות, ולמרות הקשיים והסטריאוטיפים הן היו המוח מאחורי אחד המבצעים הגדולים בהיסטוריה.

 

זומבים

האם שמעתם על סטריאוטיפים על זומבים? הסרט "זומבים" עוסק בקבוצת תלמידים זומבים, מהעיירה ״זומביטאון״ אשר עוברים ללמוד עם קבוצת תלמידים אנושיים בתיכון "סייברוק". התלמידים האנושיים חוששים מהזומבים עקב סטריאוטיפים מוכרים כלפיהם, שהם רעים ואוכלי בני אדם, וככל שהמתח בין שתי הקבוצות גובר, כך גם הסטריאוטיפים עצמם.

 

היירספריי

הסרט "היירספריי", סובב סביב טרייסי טורנבלד; נערה בעלת עודף משקל, שנאלצת להתמודד עם השפלות בגלל המראה החיצוני שלה. חלומה של טרייסי הוא לרקוד בתכנית טלוויזיה מפורסמת, אך אנשי התכנית מסרבים לקבל אותה, כי הם לטענתם אנשים בעלי עודף משקל לא רוקדים. בהמשך טרייסי מתחברת עם קבוצת כהי עור שסובלים מגזענות וביחד הם עושים מהפך, ומראים לכולם שכל אחד יכול להגשים חלומות!

 

מתויגת

האם נתקלתם בעבר בראשי התיבות DUFF? אם לא, אז הפירוש שלהם בעברית הוא - חברה שמנה ומכוערת נבחרת. כדאי שתצפו בסרט "מתויגת" שיראה לכם איך להסתכל על זה באור קצת שונה.. בסרט, מסופר על ביאנקה; היא נערה שלומדת ביחד עם חברותיה, ג׳ס וקייסי, בתיכון. בגלל סגנון הלבוש שלה והמראה החיצוני, התלמידים בבית הספר מגדירים את ביאנקה בתור החברה הפחות יפה ופופולארית של ג׳ס וקייסי. הסטריאוטיפ עליו העלילה של הסרט מתבססת, הוא סגנון הלבוש, הנראות וההתנהגות שבנות צריכות ליישם. עם האכזבה הרבה לאחר שנקלעת למצב של חרם, ביאנקה מנסה לשקם את מצבה החברתי בתיכון למרות כל התיוגים כלפיה ונשארת נאמנה לעצמה.

 

 

תגובות