סרטי הבורקס המומלצים להעביר איתם את יום העצמאות. צילום: באדיבות yes, יוטיוב

סרטי הבורקס המומלצים להעביר איתם את יום העצמאות

סרטי הבורקס מאז ומתמיד היו חלק בלתי נפרד מחגיגות יום העצמאות. לכבוד המועד, אספנו עבורכם מספר סרטים ישראלים קלאסיים שיצחיקו, ירגשו ויקסימו אתכם בדרכם המיוחדת. סרטי הבורקס יגרמו לכם להנות בצורה הכי טובה מאווירת הישראליות והחגיגית של יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל

הישיבה המשפחתית מול הספה והצפייה במיטב הקלאסיקות הישראליות שמוכיחות לנו שאפשר לעזוב רגע את הנטפליקס ולהיצמד למסך תוצרת ישראל שיביא לכם סרטים ישראליים ישנים - והכי טובים בכל הזמנים. זה כוחם של סרטי הבורקס שהיוו כאחד הז'אנרים הקלאסיים בהיסטוריית הקולנוע הישראלי.

אבא גנוב

שלושה סרטים תוצרת ישראל מהשנים 1987-1991 שפשוט ידביקו אתכם למסך וישיארו אתכם בהלם כשתבינו שאלה נולדו ממש כאן בארצנו הקטנטונת. הסיפור סוחט הדמעות בכיכוב יהודה ברקן המדהים שמשחק בעוד כמה סרטי בורקס מלבד סדרת אבא גנוב, והכישרון שלו יכול לרתק אתכם שעות למסך. אבא גנוב הוא סרט בורקס מרגש במיוחד, ומבלי לספיילר את כל העלילה, נספר שמדובר כאן באבא שמנסה בכל הכוח להחזיר את בנו האהוב אליו, ואת השאר נשאיר לכם לגלות.

 

אלכס חולה אהבה

קומדיה ישראלית במיטבה, עם גדולי השחקנים הישראלים כמו יוסף שילוח, שמביאים אלינו סרט מצחיק במיוחד עם קטעים בלעדיים ומשפטים ייחודיים. תקופת הצנע ושנות החמישים, סיפור מצחיק ומשחק ישראלי במיטבו - זוהי הנוסחה ליצירת סרט הבורקס המושלם, ומתברר שהיוצרים קלטו זאת במהרה. וכן, אלכס חולה אהבה הוא סרט מקסים וקורע להעביר איתו את יום העצמאות.

 

קזבלן

אז למי יש יותר כבוד? בטח שלקזבלן, או בשמו האמיתי יהורם גאון הגאון, שמגלם את קזבלן - נער שובב יחסית בשכונה, עם חבריו, משפחתו ואהובתו רחל. הסרט מספר על נושאים שרלוונטיים ועכשוויים גם להווה, והיו אף יותר חזקים בעבר - וביניהם היחסים בין מזרחים-אשכנזים. בסרט, שהתחיל בכלל בתור מחזמר, תוכלו לשמוע בכל כמה דקות עוד שיר אייקוני שייזכר לדורות, והמוכר ביניהם, שיר הנושא - "כבוד". בסרט אתם יכולים גם לראות את אחד הרקדנים הצעירים בחבורה, הלא הוא דוד דביר, שנזכר לנו כשופט המלכותי ב"רק רוצים לרקוד".

 

סאלח שבתי

אפרים קישון מוכיח את כשרון הכתיבה שלו כאן שוב, ומביא אלינו סרט קומי ואייקוני במיוחד שכמעט ולא תפגשו ישראלי משנות השבעים שלא צפה בו לפחות פעם אחת. גם פה מדובר בשנות החמישים ותקופת הצנע, קשיי הקליטה ובאופן כללי הקשיים בעבר, אך ההתגברות עליהם הפכה את ישראל למדינה מאוחדת וחזקה, קשוחה ועם אומה מאוחדת ומחבקת ועם כל החום הישראלי שמאפיין אותנו. בסאלח שבתי אפשר לראות את המעברות, השכונות הזעירות בהן נקלטו העולים בשנים אלה, וגם את הקליטה הקשה בארץ באותם זמנים. לראות את הסרט הזה ביום העצמאות מראה לנו מול עינינו עד כמה התפתחנו וגדלנו מאז, ואיך ישראל היתה פעם מדינה קטנטונת וענייה והיום היא מדינה משגשגת ומתפתחת.

 

השוטר אזולאי

שייקה אופיר, אחד מהמלכים הבלתי מעורערים של עולם הקולנוע הישראלי, מגלם את דמות השוטר טוב הלב אברהם אזולאי בסרט קומי וזורם שעושה רק טוב על הלב. הצפייה בסרטים הישנים והקלאסיים מהקולנוע הישראלי אוטומטית הופך את הסרט ליותר טוב, בגלל כל האווירה והאופוריה של שנות החמישים ועד השמונים. והקסם פועל גם פה, בשוטר אזולאי, והוא לחלוטין נכנס לתוך הרשימה המכובדת הזו של סרטי הבורקס הטובים בהיסטוריית הקולנוע הישראלי.

 

צ'ארלי וחצי

חצי מיליון כרטיסים שנמכרו בעוד האוכלוסיה עומדת על הרבה פחות משמונה מיליון אזרחים - כך צ׳ארלי וחצי כבש את המסך הגדול. הנוכל הקטן צ׳ארלי והמשחקים הלא חוקיים שלו לגמרי כבשו את ישראל באותם זמנים ועד היום - וזה לחלוטין סרט בורקס נוסטלגי, קורע וכיפי ששווה לצפות בו ביום העצמאות יחד עם כל המשפחה. צ׳ארלי וחצי הוא אחד מסרטי הבורקס הזכורים והאהובים בישראל, עם שלל משפטים אייקונים ויחודיים ועלילה זורמת, מצחיקה ותואמת לתקופה.

 

חגיגה בסנוקר

חכם חנוכה וגבריאל הם זוג הנוכלים הכי טובים שראינו בטלוויזיה הישראלית. ״חגיגה בסנוקר״ לגמרי יעשה לכם חגיגה גם בראש, והסרט הפשוט קורע הזה לגמרי עושה את העבודה והדברים שמסתבכים שם שוב ושוב רק גורמים לו להיות יותר מצחיק. יהודה ברקן מכה שנית, וזאב רווח האגדי מגלם את חנוכה הכי טוב שאנחנו יכולים לדמיין, כמו שרק רווח יודע לעשות. סבא טוביה, הלא הוא טוביה צפיר, גם הוא מככב כאן ומראה לנו שהרבה לפני שהיה סבא טוביה היה לו עבר מוצלח בסרטי בורקס אגדתיים. לחלוטין סרט בורקס ששווה לראות ביום העצמאות, ובכל יום בתכל'ס.

 

לופו בניו יורק

סרט מצחיק, מרגש, כיפי ושווה צפייה. הבעיות במטוס עם לופו ואספת הכספים פשוט גורמים לנו לצחוק בלי הפסקה, ויהודה ברקן האדיר מככב גם כאן - לופו אברמוביץ׳ ההזוי. הסרט זורם ונעים, וכיף פשוט לצפות בו עם המשפחה או החברים, והוא לחלוטין מועמד מתאים כדי לסגור איתו כזאת רשימה נוסטלגית, מצחיקה, כיפית, מרגשת, מדהימה ובעיקר מחזירה אותנו לשורשים. אז רוצו להשלים פערים, ולחגוג את יום העצמאות כמו שצריך עם הסרטים תוצרת ישראל הכי טובים שיש.

 

 

 
תגובות