חדשות הקולנוע: גל גדות חושפת ומקרה הומופוביה ברוסיה. צילום: באדיבות HOT ופורום פילם

חדשות הקולנוע: גל גדות חושפת ומקרה הומופוביה ברוסיה

הכוכב ההוליוודי שמגיע לארץ, גל גדות מפתיעה בלוק חדש, "רוקטמן" נתקל בחוק מפלה ברוסיה ופסטיבל הקולנוע הגאה נפתח בתל אביב. כל מה שקרה השבוע בעולם הקולנוע

 
שבוע הגאווה כבר בפתח ואנחנו מביאים לכם את כל החדשות החמות מעולם הקולנוע הישראלי ומחוצה לו.החל מחדשות הוליווד, לחדשות כחול-לבן ועד לשחקנים שחוגגים השבוע יום הולדת. וגם, איזה סרטים מגיעים היום לקולנוע?
 
 

לביאה אמיתית

בסוף השבוע האחרון הזמרת ביונסה עשתה כבוד לסרט 'מלך האריות' בו היא מדבבת את דמותה של נלה, והגיעה לאירוע הגאלה 'Wearable Art' כלביאה – פשוטו כמשמעו. הזמרת תדובב את דמותה של נלה בסרט "מלך האריות" החדש שצפוי לצאת בחודש הבא, השבוע גם שוחרר קטע בו שומעים אותה שרה בסרט - אנחנו כבר לא יכולים לחכות!

הישר מהוליווד

כוכב הסדרה "איך פגשתי את אמא", ניל פטריק האריס, יגיע לארץ הקוד יחד עם בעלו דוד בורטקה. השניים יגיעו כאורחים של משרד התיירות לכבוד שבוע הגאווה בתל אביב שבשיאו הם צפוים להשתתף במצעד הגאווה ביום שישי הבא. פטריק האריס אמר בתגובה: "אנו נרגשים לבקר בישראל בפעם הראשונה ויש לנו את הכבוד לקחת חלק בחגיגה היפה הזו ולעמוד עם קהילת LGBTQ בישראל ומהעולם כולו".

חושפת את השריון

בזמן שאנחנו יושבים ומחכים עד יוני 2020, גל גדות משחררת לנו פרט מידע נוסף על סרט ההמשך של וונדר-וומן. גדות העלתה לחשבון האינסטגרם שלה תמונה בה היא נראת בתוך שריונה החדש שמצופה כולו זהב, עם השריון היא תופיע בסרט השני "וונדר וומן 1984" שצפוי לצאת בעוד שנה בדיוק. במקרה או לא, גדות העלתה את תמונת השריון ממש בתחילת שבוע הגאווה כאשר התמונה צבועה בשלל צבעי הקשת הידועים כסמלה הרשמי של הקהילה הגאה. קריצה לקהילה?

הלהיט החדש של דיסני

גם אנחנו שפשפנו את העיניים שלנו כדי לבדוק שאנחנו קוראים נכון - זה לא עוד סרט של הנוקמים, אלא להיט חדש של דיסני פיקסאר בשם - "הלאה" (onward באנגלית) וטום הולנד (ספיידרמן) וכריס פראט (שומרי הגלקסיה) מדבבים את שתי הדמויות הראשיות. העלילה מספרת על עולם כביכול רגיל ונורמלי כמו שלנו, רק שבמקום בני אדם, וחיות מחמד כמו כלבים וחתולים- בעולם הזה חיים שדונים, טרולים, דרקוני מחמד וחדי קרן שמחטטים בפחי זבל. נאמר לנו כי העולם שהיה שם פעם היה שופע בקסם, אבל עכשיו הקסם הזה נעלם והוחלף בטכנולוגיה מודרנית. בעולם הזה נפגוש שני אחים מתבגרים (טום וכריס) שאביהם נפטר לפני שהם הספיקו לזכור אותו, והם יוצאים למסע לעבר עולם פנטזיה רחוק כדי לבלות יום אחד קסום עם אבא שלהם. הסרט צפוי לצאת ב-6 למרץ 2020 (ארה"ב).

 

צעצוע של סיפור

לפי נתונים מחברת מכירות הכרטיסים Fandango, הסרט הרביעי בסדרת "צעצוע של סיפור", שעתיד לצאת בהמשך החודש, שבר שיא עולמי בכמות הכרטיסים שנמכרו במכירה המוקדמת לכל סרט אנימציה בכל הזמנים. הוא החליף את "משפחת סופר על 2" שהחזיק בתואר הזה משנה שעברה. חשוב לציין ששני הסרטים שייכים לדיסני ופיקסאר כך שאין באמת מפסיד בתחרות הזאת.

הומופוביה ברוסיה

גם כשחודש הגאווה כבר כאן, נראה כי יש מקומות שמתקשים לקבל את הקהילה הגאה. רוסיה חתכה סצנות שכללו תכנים מיניים של גברים הומוסקסואלים, מהסרט החדש על חייו של אלטון ג'ון "רוקטמן" (rocketman). זאת בעקבות חקיקה במדינה האוסרת על "תעמולה הומוסקסואלית" - נחתכו חמש דקות מהסרט ובנוסף, בכתוביות הסיום של הסרט המקורי, נכתב כי הזמר חי עם בעלו והם מגדלים ילדים ביחד - אולם בגרסה הרוסית נכתב כי הוא הקים קרן למלחמה באיידס וממשיך לעבוד עם שותפו המוזיקלי ולא צוין על בעלו וילדיו. הזמר שעליו מבוסס הסרט זעם על ההחלטה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ביטוי עצוב של העולם המפולג שאנחנו עדיין חיים בו, והעובדה שאנחנו עדיין יכולים לא לקבל באכזריות אהבה בין שני אנשים".

מתוך הסרט
מתוך הסרט "רוקטמן" © צילום: באדיבות פורום פילם
 

להיות הומו בשנות ה-60

תאגיד השידור הישראלי "כאן" ישדר את הסרט התיעודי "הדווקאים". הסרט מתאר את סיפור חייהם של שישה גברים הומוסקסואלים, ועוקב אחרי חייהם המחתרתיים והבלתי מתועדים של ההומוסקסואלים בישראל בשנות השישים והשבעים של המאה העשרים. מהזמן שבו נטייה מינית הייתה מחוץ לחוק ואף נחשבה למחלת נפש, ועד 1979 - אז יצאו מספר אמיצים לכיכר מלכי ישראל להפגין על זכויותיהם ולשנות את ההיסטוריה. 

מוצ"ש, 15 ביוני 2019, בשעה 21:45 בכאן 11 ובדיגיטל

מתוך הסרט
מתוך הסרט "הדווקאים" © צילום: טוליק גלאון

גאווה קולנועית בתל אביב

אמש (ד') באירוע חגיגי בסינמטק שבתל אביב, התקיים אירוע פתיחת ה-TLVFEST (פסטיבל סרטים הבינלואמי לקולנוע גאה). את הטקס הנחו מלכות הדראג ציונה פטריוט וטלולה בונט, שהזמינו לבמה שלל תורמים ויוצרים בקהילת הלהט"ב ביניהם הבמאי יובל הדדי שהציג בבכורה את סרטו "15 שנים" המגיש לנו דרמה אינטנסיבית מקורית אשר בוחנת את הבורגנות הגאה כפי שלא נעשה קודם לכן ומתמודדת באומץ עם נושאים הנחשבים עדיין לטאבו בקהילה. פסטיבל הסרטים הבינלאומי לקולנוע גאה יתקיים מה-5 עד ה-15 ביוני בתל אביב.

© צילום: Burghard Mannhoefer‏
© צילום: איצי'ק צאיג

אנג'לינה ג'ולי

אחלו מזל טוב לכוכבת ההוליוודית שחוגגת השבוע 44 אביבים! ג'ולי היא אחת מהשחקניות המוכרות והמוערכות בהוליווד ולא מעט סרטים בכיכובה הפכו לשוברי קופות מסביב לעולם. בארון הפרסים שלה ניתן למצוא שלושה פרסי גלובוס הזהב ובפרס אוסקר לשחקנית המשנה הטובה ביותר על תפקידה בסרט "נערה בהפרעה". ג'ולי היא גם פעילה חברתית העוסקת בקידום מפעלים הומניטריים. היא ניהלה זוגיות ארוכת שנים עם בראד פיט ולהם שישה ילדים, שלושה מהם מאומצים. 

אנג'לינה ג'ולי בסרט
אנג'לינה ג'ולי בסרט "מר וגברת סמית'" © צילום: באדיבות yes

מארק וולברג

עוד כוכב שחוגג השבוע הוא השחקן מארק וולברג שהגיע השבוע לגיל 47. הוא שחקן קולנוע, איש עסקים ומפיק אמריקאי, ולו רזומה משחק עשיר עם עשרות סרטים. וולברג מככב בקומדיות רבות ביניהן "טד", "גבר גבר" ושלל סרטים אחרים כמו "מייל 22" ו-"רובוטריקים".

מארק וולברג בסרט
מארק וולברג בסרט "טד" © צילום: באדיבות yes

נשמה של כלב 2

סי ג'יי נאלצת לעזוב את החווה בה היא גדלה אך ביילי הכלב שלה לא מוכן להשלים עם זה. הוא מציב לעצמו מטרה ברורה - למצוא אותה ולהגן עליה. המשימה חקוקה בו כל כך חזק שהנשמה שלו עוברת בין כמה כלבים. בסופו של דבר, הוא מצליח להגשים את ההבטחה - דרמה מרגשת עם המון מסרים לחיים.

 

מבצע שלאגר

קצין האו"ם אוסטרי מגיע לגבול ישראל לבנון בזמן הסכם שלום. הוא בונה לעצמו מצב מאוד מסובך שבו גם יש לו אישה שמחכה לו בבית אך גם מאהבת ישראלית ומאהבת לבנונית. בין כל זה הוא מקבל מכתב ממאפיונר שעלול להחריב את כל מה שבנה. הסרט בבימויו של האראלד זיכריץ ובכיכובם של מורן רוזנבלט, מירב פלדמן, תומאס שיטפסיץ וקובי פרג'.

 




 
תגובות