כוחות על בזכות בית חם: גיבורי העל שגדלו במשפחות אומנה. צילום: yes יח"צ

כוחות על בזכות בית חם: גיבורי העל שגדלו במשפחות אומנה

מה הקשר בין סופרמן, ספיידרמן, אי.טי וטרזן, לבין ילדי אומנה? ארגון "אור שלום" מצא כי רבים מגיבורי העל גדלו במשפחות אומנה חמות ותומכות. "הוליווד פתוחה ומקדמת באופן חסר תקדים את נושא משפחות האומנה"

לציון יום הולדתו ה-57 של ספיידרמן ויציאת הסרט החדש לאקרנים, נמצא כי גיבורי על רבים נאלצו, מסיבות שונות, טרגיות ואחרות, להיפרד בילדותם מהוריהם ומצאו משפחת אומנה חמה ומחבקת, אשר גידלה אותם והעניקה להם בית חם והזדמנות לנקודת פתיחה חדשה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ספיידרמן חונך וגדל באומנת קרובים בבית דודיו, באטמן גדל לאחר מות הוריו אצל משרת המשפחה ששימש לו דמות אב, משפחת קופים היוותה אומנה לטרזן, זוג איכרים מצא את סופרמן והפך למשפחתו החדשה, הפלאש גדל אצל הבלש המשטרתי, אמו של איירון מן השאירה אותו למשמורת אצל משפחת אחרת, אקוומן גדל אצל היועצת של אמו, כיוון שזו לא יכלה לגדל אותו ואפילו אי-טי, החבר מכוכב אחר, זכה למשפחת אומנה מחבקת בכדור הארץ. 

פיטר פרקר (ספיידרמן) ודודתו מיי
 

כיום, ממתינים כ-35 ילדים למשפחות אומנה במחוז המרכז. סיפורם האישי מורכב ולא פשוט – חלקם זוגות, שלישיות או רביעיות של אחים ואחיות - אשר אינם עתידים להיפרד במהלך התהליך. אחרים לוקים בקשיי תפקוד, נמצאים על הרצף האוטיסטי, או בעלי מום מולד. בשל כך, עולה קושי רב באיתור משפחות מתאימות. בסרטי הקומיקס ובהוליווד מוצגות דוגמאות רבות למשפחות אומנה, אשר עטפו באהבה ובהסכמה את הילד והעניקו לו חיים טובים ושמחים, למרות שהם אינם הוריו הביולוגים. משפחות דומות לאלה מחפשים ב"אור שלום", במטרה להעניק לילד בית חם, אהבה, יכולת הכלה ונקודת פתיחה למען עתיד טוב יותר.

טלי חלף, מנכ"לית אור שלום: "הסיפורים הרבים של גיבורי העל אשר גדלו במשפחות אומנה אוהבות ומחבקות, מעניקים השראה גדולה לילדים ולבני הנוער בישראל, אשר מגיעים למשפחות דומות. הילדים של 'אור שלום', שהוריהם הביולוגיים מתקשים לגדלם מסיבות שונות – הופכים, בעזרת חיבוק משפחות האומנה, לגיבורי על של ממש, אשר מתגברים על הקשיים והאתגרים וגדלים למבוגרים לתפארת".

© צילום: yes יח"צ

ארגון אור שלום הוקם ב-1979 והוא אחד הארגונים הוותיקים מסוגו המטפל בילדים ובני נוער בהשמה חוץ ביתית. הארגון מטפל כיום בכ-1,400 ילדים, נוער וצעירים בסיכון, מגיל לידה ועד גיל 27 במגוון תכניות ומסגרות המעניקות טיפול המותאם לצרכיהם בכל רגע נתון. מטרת הארגון להעניק לילדים ולנוער שהוצאו מבתיהם את כל אשר נמנע מהם – בית חם, מודל משפחתי תקין ומעטפת טיפולית שתאפשר התפתחות מיטבית ומימוש פוטנציאל, כדי לתת להם סיכוי אמיתי להווה ולעתיד טובים יותר.

משרד העבודה והרווחה מעניק סיוע למשפחות האומנה, מלווה את המשפחה בגידולו של הילד - כולל הוצאות מיוחדות לתוכניות טיפוליות, חוגי העשרה, ביגוד ודואג לכל מחסורו הפיזי והמנטלי של הילד.

רחל איגר – לוין, מפקחת ארצית של משרד העבודה והרווחה: "המשרד מוקיר ומעריך כל משפחה שמחליטה להיות משפחת אומנה, מברך על הגיוון באוכלוסיות משפחות האומנה וקורא למשפחות נוספות לקחת חלק בפרויקט החברתי ביותר שקיים במדינה".

לארגון "אור שלום" דרושות משפחות אומנה. ליצירת קשר ולהצטרפות:
טלפון: 8936* או 03-5417000
דוא"ל: omna@orr-shalom.co.il

 
תגובות