"מחתרת השישה": אקשן במלוא מובן המילה. צילום מסך מהטריילר

"מחתרת השישה": אקשן במלוא מובן המילה

בשישי האחרון (13.12) נטפליקס שחררו סרט אקשן בשם "מחתרת השישה", מלבד השחקן הישראלי שמככב שם, רשימת השחקנים והטריילר גרמו לנו לפתח ציפיות - האם הסרט עמד בהן או אכזב? ביקורת.

אז הכנו את הפופקורן, נכנסנו לשמיכה וצפינו בסרט החדש של חברת הסטרימינג "נטפליקס", סרט האקשן בכיכובו של ראיין ריינולדס וליאור רז (פאודה). נטפליקס מתחילה להעלות את הרף בסרטים שלה, ונראה כאילו הם מצליחים (לפחות בסרט הזה). תמשיכו לקרוא אם אתם רוצים לראות מה חשבנו עליו, ויש מה לקרוא.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

עלילת הסרט מתחילה במיליארדר הייטקיסט, שמחליט לזייף את המוות שלו למען מטרה גדולה יותר. הוא מגייס צוות של אנשים מיומנים שמוכנים להצטרף למשימה, שגם כן מזייפים את מותם. הצוות הופך לרוחות רפאים, בלתי נראים לרשויות החוק, הם ידועים אחד לשני כמספרים ואף אחד לא יודע את שמותיהם האמיתיים של האחרים. בכך הם יכולים לבצע את המשימה שלשמה התכנסו: לחסל דיקטטור אכזרי במיוחד. 

 

אז מה בעצם חשבנו על סרט האקשן המדובר? נתחיל בכך שהעלילה בראשיתה מאוד מסקרנת, חבורה של אנשים אנונימיים מנסה להציל אלפי אזרחים מדיקטטור אפל ואכזרי, לשם כך הם קודם כל בורחים מרשויות החוק והממשלה. הנושא של לוחמי צדק בורחים מרשויות החוק, כדי להציל ולתת לאזרחים, נשמע לנו מאוד מוכר ועורר בנו חששות שהסרט אולי הלך על נושא מאוס מידי. אבל למרות מה שחששנו, הוויב הזה של רובין הוד רק גורם לנו לאהוב את הסרט יותר. הסרט מתחיל מאוד לא ברור ומעורפל. בהתחלה זה יכול להיות קצת מעיק, במיוחד כאשר הסרט נפתח במרדף מכוניות שנמשך יותר מידי זמן, אבל לאחר כמה דקות עלילת הסרט מתחילה להתבהר (ולהשתפר). ישנם הרבה פעלולים והרבה מאוד אפקטים, כיאה לסרט אקשן. הם נעשים בצורה טובה, לא מוגזמת, שמשאירה אותך לעיתים בפה פעור.

© צילום מסך מהטריילר

רצף הסרט המהיר נותן תחושה של אדרנלין, ריגוש וכיף. זה לרוב מה שאנחנו מאוד אוהבים בסרטי אקשן. אולם הסרט נפל מעט בקטגוריה שלרוב כלל לא מאכזבת אצל ראיין ריינולדס (השחקן הראשי שלנו והמיליארדר המסתורי) - לסרט היה חסר הומור. היו כמה בדיחות שצלחו, אבל לא מעט שפשוט לא סיפקו את הצחוק המתגלגל שבדרך כלל רואים בסרטי אקשן כאלה. למרות שכן היו הרבה אמירות ציניות מצדם של הדמויות בסרט, מה שהוסיף קצת חריפות לעלילה, והפך אותה להרבה יותר קלילה וכיפית.

© צילום מסך מהטריילר

צוות הדמויות שלנו בסרט, מורכב מצוות מרשים אחר של שחקנים - ראיין ריינולדס ("שומר הראש והמתנקש"), בן הארדי ("רפסודיה בוהימית"), דייב פרנקו ("האשליה", "משחקי חובה"), מלאני לורן ("האשליה" ו"ממזרים חסרי כבוד"), קורי הוקינס ("קונג: אי הגולגולת"), מנואל גרסיה-רולפו ("שבעת המופלאים"), אדריה ארחונה ולא אחר מכוכב "פאודה" הישראלי, ליאור רז. כולם נתנו הופעה טובה, יש לומר אפילו מצוינת, שגרמה לסרט לעלות עוד שלב אחד קדימה. בסרט ישנם גם כמה לוקיישנים מרהיבים שירתקו אתכם למסך עוד יותר, ממדבר ועד לערים גדולות ושונות, אין ספק שאנחנו נהנים מהמראות המרהיבים האלו.

© צילום מסך מהטריילר

אפשר לומר שהסרט הוא אקשן טיפוסי, אבל בכל המובנים הטובים. הוא מצליח למתוח אותנו ולסקרן אותנו לאורך העלילה, אולם יש הרבה פרטים שחולפים מהר בסרט, לכן כדאי לשמור את העיניים על המסך בכל זמן הצפייה. לעיתים יש גם קטעים מרגשים, כאלה שגורמים לך לחייך וכאלה שגורמים לך להזיל דמעה, או אפילו לכעוס. יש משהו בסרט שמצליח לתפוס את הריגוש שאנחנו מחפשים בסרטי אקשן, כשקורה משהו מבהיל אנחנו נבהלים, כשקורה משהו רע אנחנו כועסים וחוששים, אנחנו חווים את מה שהדמויות חוות - וזה בדיוק מה שהופך את חווית הצפייה בסרט לטובה ומושכת.

© צילום מסך מהטריילר

הסרט הוא סרט אקשן שמספק את מה שאנחנו מצפים לו, אבל זה לא אומר שהוא לא טוב. הוא מותח, קופצני, חד ובעיקר קשה להוריד את העיניים מהמסך כאשר צופים בו. חשוב להבהיר שהוא לא לכאלה שלא אוהבים לראות דם בסרטים, כי יש הרבה מזה. לכל האנשים שאוהבים סרטי אקשן שנותנים לך זריקת אדרנלין - זה הסרט שכדאי לכם לראות.

שימו לב: הסרט מומלץ לגילאי 16+

 

 

 

 

 

תגובות