מגדילים את המסך: הסדרות המצליחות שהפכו לסרטים. צילום: באדיבות פורום פילם

מגדילים את המסך: הסדרות המצליחות שהפכו לסרטים

הרבה פעמים אנחנו לא מצליחים לבחור אם לראות סדרה, או סרט - מה יותר טוב כדי להעביר את הזמן? לכל אלו שלא מצליחים לקבל החלטה, וגם לאלו שיש להם מועדף, אנחנו פה בשבילכם. הכנו לכם רשימה של הסדרות המצליחות שהפכו לסרטים מצליחים גם הם, אז למה אתם מחכים?

מה הגיע הקודם, הביצה או התרנגולות? אולי לשאלה הזאת אין לנו תשובה חד משמעית, אבל כן יש לנו תשובה לשאלה אחרת. האם הסרטים הבאים היו סדרה לפני שהפכו לסרט? כן! מ-"רחוב ג'אמפ 21", "המלאכיות של צ'ארלי" ו-"משמר המפרץ" - אלו הסרטים שהתבססו על סדרות טלוויזיה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

משפחת אדמס

רק לאחרונה זכינו לחידוש קולנועי נוסף של הסיפור המופלא והמוזר מעט של "משפחת אדמס" האהובה. הסדרה המקורית שודרה עוד בשנות השישים, ליתר דיוק משנת 1964 עד 1966. לאחר שהמשפחה זכתה להצלחה מסחררת, נוצר סרט קולנועי שהתבסס עליה בשנת 1991. היו עוד סרטים למשפחה המפחידה מאז, ואף הייתה סדרה מצויירת - אבל לא לפני הרבה זמן, בשנת 2019, זכתה המשפחה לחידוש נוסף. סרט האנימציה האחרון סיפר את סיפורה של משפחת אדמס באמצעות אנימציה וקומדיה והעיר שוב את הדמויות האייקוניות לחיים. 

 

המלאכיות של צ'ארלי

לאחרונה ראינו בקולנוע את הסרט "המלאכיות של צ'ארלי" בכיכובן של קריסטן סטיוארט, אליזבת' בנקס ונעמי סקוט. הסרט משנת 2019 מהווה חידוש לסרט באותו שם משנת 2000 (שגם זכה להמשך בשנת 2003) בכיכובן של דרו ברימור, קמרון דיאז ולוסי לו. אבל שני הסרטים מבוססים קודם כל על סדרת הטלוויזיה משנות השבעים (1976-1981) שזכתה להצלחה מסחררת. הסדרה (והסרטים) מספרת על שלוש "מלאכיות", סוכנות חשאיות בסוכנות חקירות פרטית בלוס אנג'לס, אשר נלחמות בפשע. הבוס שלהם נקרא צ'ארלי, והוא שומר על מסתוריות כמעט מוחלטת במהלך הסרטים והסדרה.

 

משמר המפרץ 

לפני הסרט, "משמר המפרץ" הייתה סדרה, ששודרה בין השנים 1989 עד 2001. סדרת הדרמה סיפרה על צוות מצילים המסיירים בחופי לוס אנג'לס. הסרט החדש לוקח את העלילה לכיוון הקומדיה, וכיאה לכך מככבים בו זאק אפרון ודווין ג'ונסון. הסרט יצא בשנת 2017, הוא מספר על מיץ' ביוקנן, ראש יחידת מצילים שנאלץ לאמן את הטירון החדש מאט ברודי, אתלט כושל. העלילה מסתבכת כאשר גופה נסחפת אל החוף, ויחד המצילים חייבים לעצור את הפעילות המפוקפקת שמתרחשת בחוף. בסרט מתארחים גם כמה מהשחקנים שכיכבו בסדרה המקורית. 

 

משימה בלתי אפשרית

"משימה בלתי אפשרית" מוכר לכולנו כסדרת סרטי אקשן בכיכובו של טום קרוז, אבל (כמו כל הסרטים בכתבה הזו) לפני שהיה סרט, הייתה סדרת טלוויזיה. הסדרה שודרה בין השנים 1966-1973, וחודשה לעוד מספר עונות בשנת 1988 עד 1990. הסדרה עוקבת אחר צוות מרגלים מקצועיים, שמבצעים משימות מסוכנות באמצעות כלים טכנולוגיים משוכללים. הסרט הראשון יצא בשנת 1996, ומתמקד גם כן בקבוצה של סוכנים מומחים בהנהגתו של הסוכן איתן האנט (טום כרוז) שמצילים את העולם מאויבים שונים. 

 

פאוור ריינג'רס

סיפורם של הפאוור ריינג'רס זכה ללא מעט גרסאות שונות במהלך השנים (ועתיד לזכות בעוד). בשנות התשעים שודרה הסדרה  "מייטי מורפין פאוור ריינג'רס" שמספרת על חבורת ילדים המסוגלים להפוך לגיבורי על. היה גם סרט ששוחרר לבתי הקולנוע בשנת 1995, אבל החידוש האחרון לחבורת הגיבורים נעשה בשנת 2017 ולא זכה להצלחה גדולה. לאחרונה, היו דיווחים שהפאוור ריינג'רס יקבלו עוד חידוש, שהפעם ינסה לחזור לשורשיה המקוריים של הסדרה. 

 

רחוב ג'אמפ 21

סרט הקומדיה המצליח משנת 2012, מספר על צמד שוטרים לא יוצלחים המועברים למחלקה של שוטרים סמויים. שם הם משובצים להסתנן לתיכון כבני נוער, לגלות מהיכן סוג חדש של סם מגיע וכמובן לתפוס את מי שאחראי.  אבל הרעיון הזה לא התחיל בסרט, אלא בסדרת אקשן משנת 1987, ששודרה עד 1991. הסדרה מספרת על שוטר שנראה צעיר באופן יוצא דופן, וגם כן מסתנן לבית ספר תיכון כדי לגלות עבריינים של עבירות סמים וגם עבירות אחרות. בסדרה, השוטר מגולם על ידי לא אחר מג'וני דפ הצעיר. הסדרה אף היוותה בשביל השחקן קרש קפיצה לקריירה, ומשם המשיך להופיע בעוד ועוד סרטים ופרוייקטים אחרים. 

 

 

תגובות