לזכרו: הסרטים של יהודה בארקן שאתם חייבים להשלים. צילום מתוך הסרטים, יונייטד קינג

לזכרו: הסרטים של יהודה בארקן שאתם חייבים להשלים

יהודה בארקן ז"ל השתתף בלא מעט יצירות קולנוע ישראליות אהובות, מאז נודע על פטירתו, רבים חוזרים לצפייה באותן היצירות החשובות והאהובות שהותיר אחריו • אספנו כמה סרטים מומלצים בהשתתפותו שאתם חייבים להשלים!

אמש (שבת), התבשרנו על פטירתו של השחקן, היוצר ואחד מסמלי הקולנוע הישראלי, יהודה בארקן, ממחלת הקורונה. כדי להוקיר את פועלו, החלטנו להכין רשימה של כמה מסרטיו של בארקן שאתם חייבים להשלים!

 עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

סרטי "לופו"

כשהוא היה בן 23 בלבד, בארקן נבחר לגלם את דמותו של לופו - עגלון מזדקן דובר יידיש. לופו היה אדם דל אמצעים וחביב השכונה, הסבא שכולנו היינו רוצים. לופו לוחם למען השכונה שלו (אותה רוצים לפנות) והוא תמיד שם למען כולם ולמען משפחתו. הסרט זכה לסרט המשך בשם "לופו בניו יורק" - שם בעיקר מבלה עם עם נכד, אליו התגעגע. מדובר בשני סרטים מרגשים, מצחיקים וסוחפים ומבין הסרטים המצליחים ביותר בעולם הקולנוע הישראלי.

 

צ'ארלי וחצי

אחד מהסרטים האהובים ביותר של בארקן. אם איכשהו עדיין לא צפיתם בקלאסיקה - מדובר בסרט המשלב באופן נפלא בין הרגש להומור. לצ'ארלי, אחת מהדמויות הבולטות בשכונה, יש חברות אדוקה עם נער בשם מיקו - השניים עושים לא מעט תעלולים בשכונה, מרוויחים כסף בדרכים לא חוקיות ונמצאים שם זה למען זה. החברות שלהם לא ניתנת להפרדה, עד אשר צ'ארלי מתאהבת בבת עשיריםבשם גליה ועולמו מתהפך, למורת רוחם של בני משפחתה. הסיפור כמובן מסתבך, היא חושבת שהוא בוגד בה - אך היא בכלל לא קלטה את הסיטואציה נכון, הוא נקלע לתאונת דרכים מפתיעה. ללא ספק מדובר באחד הסרטים הזכורים ביותר שמשפטים ממנו מצוטטים עד היום: "מי מתעסק? זה מיקו!", "כמה ביצים? כמה שיש!", "מה רצתה התולעת? מחפשת חכה..." ועוד).

 

חגיגה בסנוקר

קלאסיקה אחרת בכיכובו של בארקן. "חגיגה בסנוקר" היא אחד מסמלי הקומדיה הישראלית על המסך ועוד הוכחה שבארקן וזאב רווח הם פשוט שילוב מנצח. בארקן מגלם בסרט תפקיד כפול (עזריאל ואחיו התאום גבריאל) אחד אדם דתי, בחור טוב וישר המאהוב בבת הרב, השני 'פרחח' חילוני שמסתבך לא מעט ומרבה בנשים. גבריאל, יחד עם שותפו חנוכה, מרמים ומהמרים לא מעט במשחקי סנוקר, אלא שהפעם הם נפלו על האדם הלא נכון - סלבדור. הם נקלעים למצב בו הם חייבים לו סכום שאין ברשותם ומאלתרים לו צ'ק שנתן להם אחד הלקוחות. אממה? לצ'ק אין כיסוי. מכאן העניינים מסתבכים וכדי להחזיר את החוב גבריאל רוצה למכור את הדירה שלו - אך הוא לא יכול לעשות זאת משום שבצוואה כתב אביו שעד אשר אחיו התאום לא מתחתן - הדבר אסור. גברי מנסה לעזור לאחיו ונתקל בחוסר שיתוף פעולה, עד אשר זה מחליט להתחזות לאחיו התאום ולגרום לשידוך עם בת הרב להסתדר. אבל! מתברר שיש מתחרה אחר על ליבה - בנו של סלבדור, מושון.

 
 

סרטי "אבא גנוב"

לדעתנו מדובר בסרט חובה! הרגש שלו, האהבה שבו וכמובן - ההומור שכה מזוהה עם בארקן בכל סרט, ניחן גם כן. העלילה עוסקת באב חד הורי, דייג מטבריה, בשם צ'יקן בן דוד ובבנו - בן. אמו של בן, (גרושתו של צ'יקו) נישאה מחדש ועברה לגור בארצות הברית כשבנה היה בן שלוש, אך כעת, כשהוא בן שמונה, היא רוצה להשיבו אליה ומגייסת לצורך העניין עורך דין אכזרי ומגושם. צ'יקו מתאהב בעובדת הסוציאלית של עורך הדין ובין בתה לבנו נרקם קשר מיוחד - כמו גם בין ההורים. צ'יקו, שלא נמצא במצב כלכלי מעולה, נלחם במלוא כוחו כדי שהילד ישאר אצלו, אך מנגד מופעל כוח עצום כדי לקחת ממנו את הילד - מה שמוליד לא מעט רגעים מרגשים במיוחד. בכל סרט בסדרה (שלושה בסך הכל) סיפור הבסיס די דומה, אך מועצם מחדש ושופך את הלב.

 

נשיקה במצ"ח

בניגוד לשאר סרטיו של בארקן, "נשיקה במצ"ח" הוא סרט שיותר מתעסק בדרמה. כמובן שמושלב בו הומור, אך הסיפור העיקרי הוא סיפור דרמטי, חשוב ומרגש. בארקן גילם את אריק, נהג משאית אשר מוזמן למילואים במשטרה הצבאית כדי להשתתף במבצע ללכידת אנס במדים, אשר מתחזה לאיש חשוב בצבא ומבצע את זממו בחיילות טרמפיסטיות. כל איש מילואים מצוות לחיילת סדיר על מנת להערים על האנס וללכוד אותו. אריק מצוות לנטלי (מיכל ינאי), עולה חדשה מצרפת אשר אמה מאושפזת בבית חולים לחולי נפש. למרות שבהתחלה השניים לא בדיוק מסתדרים, בהמשך הם עוזרים זה לזו לא מעט. שיא הסרט מגיע כאשר נטלי מצליחה להיות הפיתיון במבצע ללכידה - אך הכל מסתבך לה והיא נמצאת במצוקה של ממש. אריק עושה הכל כדי להצילה וכדי למנוע אסון. סוף הסרט מגלה איך השניים היו קשורים זה לזו כל הזמן הזה והעיניים לא נותרות יבשות.

 

 

 

תגובות