הילדות של כולנו: הסרטים המצוירים שכולנו אהבנו . צילום: Disney באדיבות yes

הילדות של כולנו: הסרטים המצוירים שכולנו אהבנו

מ-"היפה והחיה" ועד "הקול בראש", כולנו ראינו ולפעמים אף עדיין רואים סרטים מצוירים, כי בואו נודה באמת - לפעמים הם מוצלחים יותר מסרטים לא מצוירים רבים אחרים!

מי לא אוהב סרטים מצויריםכולנו גדלנו עליהם ובסתר ליבנו כולנו עדיין אוהבים אותם. אנחנו לא יודעים מה היינו עושים בלי 'דיסני' ו-'פיקסאר' והסרטים שהם הביאו לחיינו ועשו את הילדות של כולנו. אספנו עבורכם כמה מסרטים הללו שכולנו זוכרים ואוהבים!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

היפה והחיה

סרט 'דיסני' בלתי נשכח זה, שאף זכה לרימייק בצורת לייב-אקשן לפני שנים מספר, הוא בין הסרטים היפים ביותר של 'דיסני' לדעתנו. הוא פשוט עשוי בצורה נפלאה, החל מכך שהוא מבוסס על סיפור ישן מהמאה ה-18 (קיימות עוד גרסאות לסיפור מזמנים שונים), וכלה בכך שהוא יפיפה וכולל בתוכו שירים מדהימים - הסרט נשאר אהוב ורלוונטי עד היום.

 
 

מכושפת

הסרט הזה, בניגוד לשאר הסרטים ברשימה שלנו, הוא לא מצויר לגמרי - אבל זה בדיוק מה שהופך אותו למיוחד כל כך. הסרט עוקב אחרי ג'יזל, נסיכה מצויירת אשר עונה על כל הסטיגמות של נסיכת 'דיסני': יפה, טובת לב, שרה לחיות ומחכה לנסיך שיציל אותה. לרוע מזלה של ג'יזל, היא נופלת לבאר, שמובילה אותה לעולם האמיתי והלא מצוייר. לא נספר לכם את ההמשך כדי לא להרוס למי שלא ראה, אך כדאי שתדעו כי מדובר באחד הסרטים המקוריים והמוצלחים ביותר שיצאו ל'דיסני'. 

 

לשבור את הקרח

בין הסרטים האהובים והאייקונים ביותר שיש ל'דיסני', שאף קיבל סרט המשך מוצלח במיוחד. אנו בטוחים שלכולכם נתקע השיר "let it goבראש ולא יכולתם להפסיק לזמזם אותו, וכמובן אי אפשר לשכוח דמויות אייקוניות כמו אנה, אלזה או אולאף. על כן לא יכולנו שלא לכלול את הסרט הזה, שהוא אגב, בין הסרטים המרוויחים ביותר בכל הזמנים.

 

בת הים הקטנה

הסרט שפתח את תור הזהב של 'דיסני' אשר כלל בתוכו כמה מהסרטים האייקוניים ביותר של 'דיסני', כגון "מלך האריות" ו-"אלאדין". הסרט היה חדשני יחסית לסרטי נסיכות קודמים של 'דיסני' שבהם הנסיכה נהגה להיות יפה, לשתוק ולחכות לנסיך שיציל אותה. ב-"בת הים הקטנה" לראשונה אנו רואים נסיכה מורדת שעומדת על שלה ולא מפחדת להיות אקטיבית כדי להגשים את רצונותיה.

בת הים הקטנה
בת הים הקטנה © צילום מסך מיוטיוב

צעצוע של סיפור

בניגוד לסרטים הקודמים ברשימה, סרט זה הוא של 'וולט דיסני' וגם של 'פיקסאר' (בהפצת 'דיסני' ובהפקת 'פיקסאר'). "צעצוע של סיפור" הוא הסרט ששם את 'פיקסאר' על המפה של הסרטים המצויירים והיה הסרט הראשון של החברה באורך מלא. הקהל אהב מאוד את הסרט ולא רק הילדים, אלא גם הוריהם, אשר התחברו למסרים העמוקים יותר של הסרט. מה גם, שהוא הביא איתו שלושה סרטי המשך מצויינים. 

קדימה

הסרט החדש ביותר ברשימה שלנו, שיצא ממש שניה לפני הקורונה ולפני שנסגרו בתי הקולנוע, הוא סרט משותף זה של 'דיסני' ו'פיקסאר'. הסרט עוקב אחרי שני אחים אלפים היוצאים למסע במטרה להחזיר לחיים את אביהם למשך יום אחד. הסרט כיפי, נחמד ומרגש, בדיוק כמו שהיינו מצפים מסרט 'דיסני'-'פיקסאר'. בנוסף, מאוד אהבנו לשמוע את טום הולנד (ספיידרמן) וכריס פראט (שומרי הגלקסיה) בתור המדבבים של שתי הדמויות הראשיות.

 

שרק

הפעם לא מדובר בסרט לא של 'דיסני' ולא של 'פיקסאר', אך למרות זאת "שרק" מוצלח יותר מהרבה מהסרטים של שני האולפנים הללו. שרק הוא אמנם לא הגיבור הקלאסי, שהיינו מצפים לראות בסרט ילדים מצוייר, אך הוא לא מאכזב בכלל ומלא בעניין ובהומור - שירתקו אתכם למסך בעזרת עלילה מקורית ויפה.

 

רטטוי

סרט מצויר זה מבית 'דיסני'-'פיקסאר' שמתרחש בעיר הפוטוגנית פריז, ועוסק בעלילותיו של עכברוש קטן בשם רמי בעל חיבה עזה לבישול. רמי איכשהו מוצא עצמו במטבחה של מסעדה יוקרתית בפריז, ועוזר בסתר לטבח צעיר וכושל בתחילת דרכו. הסרט זכה להצלחה רבה, הוא יפה, מקורי ומשעשע - ועדיין אהוב ונצפה על ידי ילדים רבים.

 

מולאן

סרט 'דיסני' מצליח זה, אשר זכה לגרסת לייב אקשן לא מזמן שלצערינו עדיין לא הגיעה לבתי הקולנוע בארץ, עוסק בנערה סינית בשם מולאן שמתחפשת לגבר ומתגייסת לצבא במקום אביה הזקן שכבר לא יכול לעשות זאת. "מולאן" הוא סרט אהוב ופמיניסטי ביותר, שאף הביא לחיינו שירים בלתי נשכחים, ובעיקר את "אצלי תצאו גברים".

 

מלך האריות

אחד הסרטים הזכורים והאייקונים ביותר של 'דיסני'. "מלך האריות" הוא בעצם מבוסס על המחזה "המלט" של שייקספיר, רק שבמקום בני אדם ישנן חיות. בסרט יש את כל הדברים שאפשר לצפות להם בסרט 'דיסני' כמו עלילה מקורית, יפה, מרגשת וכמובן פסקול מדהים - כל הדברים האלו ביחד יוצרים את אחד הסרטים הטובים שיש ל'דיסני' להציע.

 

אלאדין

עוד סרט 'דיסני' אהוב וזכור במיוחד שאף זכה לסרט לייב אקשן הוא "אלאדין". אחד הדברים שמיחדים את "אלאדיןעל פני סרטי נסיכות אחרים הוא העובדה שבמרכזו לא עומדת הנסיכה, אלא בכלל מישהו אחר. דבר זה לא מונע מהסרט להיות יפה, מותח ומלא בשירים אייקונים שנכנסו לנו לראש וללב. 

 

 

 

 

הקול בראש

בין הסרטים היותר טובים של 'פיקסאר', לפחות לדעתנו. הסרט הוא אמנם סרט מצויר אך הוא נוגע גם בנושאים בוגרים ועמוקים יותר שנוגעים גם למבוגרים שצופים בסרט, ולכן מובטח שגם הם יתעניינו ויאהבו את הסרט (הדבר נכון, אגב, לגבי הרבה סרטים של 'פיקסאר').

תגובות