עידן שקרוקה: "לא עשיתי עדיין את הפריצה הגדולה". אור דנון

עידן שקרוקה: "לא עשיתי עדיין את הפריצה הגדולה"

התגעגעתם? עידן שקרוקה יככב בסרט הקולנוע "הרפסודה", אך רגע לפני שהוא יעלה לאקרנים תפסנו אותו לראיון מיוחד בו סיפר לנו על הפרויקטים הבינלאומיים, האפשרות שיפצח בקריירה מוזיקלית, האם הוא בעד איחוד ל"שכונה" וגם - על הפציעה בצילומי הסרט

את עידן שקרוקה הכרנו לראשונה אי שם ב-2014 בתור "מצליח" מהסדרה המצליחה "שכונה", מאז השחקן הפך לעסוק במיוחד ומככב בפרויקטים שונים, למבוגרים ולנוער כאחד, עושה טבילות גדולות בהפקות ישראליות המשודרות גם בחו"ל ובעיקר לא עוצר לרגע. בימים אלו הוא מככב בסרט נוער חדש בשם "הרפסודה" שצולם לפני יותר משנתיים, היה אמור לעלות לאקרנים בשנה שעברה אך נדחה בעקבות התפרצות הנגיף. רגע לפני שהסרט יעלה מחר (ה') לאקרנים, תפסנו אותו לראיון על תהליך ההתבגרות שעבר, הפציעה שתפסה אותו רגע לפני סוף הצילומים וגם - האם הוא בעד איחוד ל"שכונה"?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"זו הייתה שנה וחצי של המתנה, בתאריך המקורי הייתי אמור לככב בשני סרטים במקביל", משתף איתנו שקרוקה בעיכוב של "הסרט בעקבות נגיף הקורונה. "הרפסודה היא אוצר חיי, נפלה לי הזכות להשתתף בפרויקט הזה  שלימד אותי הרבה על עצמי, על ההתנהלות המקצועית שלי. חשבתי שזה יהיה פרויקט קליל, אבל לא תיארתי לעצמי שזו תהיה הפקה בסדר גודל כזה ושיקחו אותנו לחו"ל. הייתי בטוח שזה יהיה על גרין סקרין ויקחו אותנו לאיזה חוף ים פה קרוב. בטיסה הלוך לצילומים במלטה הבנתי כמה זה מטורף". 

 

איך הייתה חווית הצילומים בחו"ל?

"הכי מטורף שיש, כולם מקצועיים. אין כשל ולו קטן. כולם מתוקתקים ומסודרים על השעון. הייתה חוויה ממש כייפית. אומנם לדבר כל הזמן באנגלית זה משהו שצריך לתרגל אותו, אך כל האינטראקציה הייתה מעולה, גם עם עודד הבמאי וחברי הקאסט האהובים אחד אחד. יש לי לא מעט חוויות משם".

זה הזמן לשתף אחת.

"לא הרבה יודעים, וגם לא ישימו לב על המסך - אבל נפצעתי שם. פרקתי את הכתף במהלך סצינה מאוד קריטית בסרט. לא חשבתי שזה מה שיקרה, זה היה ביום האחרון ובשוט הלפני האחרון לצילומים. הייתה קריסת מערכות טוטאלית לגמרי, לא האמנתי שזה קורה לי. חשבתי על המשך הצילומים בארץ, ממש תהיתי מה נעשה. אבל הייתה הפסקה של שבועיים. כשחזרנו, עשיתי שיקום ופיזיותרפיה ואיכשהו חזרתי לתלם, היה קשה ועדיין כאב. לא הרגישו ולא ראו עליי אבל אני הרגשתי את זה מאוד חזק. כל האנשים סביבי על הסט שאלו לשלומי ודאגו לי שיהיה הכי נוח ואכפתי, זה משהו שלא מובן מאליו".

אם כבר עוסקים בצילומים מעבר לים. בשנים האחרונות כיכבת בכמה סדרות בינלאומיות "הנערים" של HBO וב-"אזהרת מסע" שתעלה בנטפליקס. יש עוד משהו שכזה בתכנון?

"לא אשקר, כרגע אין לי פרויקטים מעבר לים. מחכה להזדמנות שלי, אבל יש פרויקטים מעניינים לא פחות בארץ. אחרי כל הקורונה ומה שקרה אני חוזר לתלם וכך גם התעשייה שלנו. זה משהו שהוא מרגש ולא מובן מאליו שאשכרה שנה וחצי חיינו בלי תרבות בכלל. ועכשיו אנשים לומדים להעריך כמה תרבות חשובה בכללי, לא רק בישראל. אנשים שכחו מה זה התרבות בעיניי לפחות. כיף לראות את האנשים בקולנוע, נפגשים, זה מחמם את הלב במיוחד לקראת הסרט שלנו".

© צילום מאינסטגרם idanshakroka@

רוב התפקידים שגילמת על המסך עד כה היו של בני נוער. לא מעצבן לפעמים שזה מה שנותנים לך?

"אני ילד לגמרי, ככה אני מרגיש. לפעמים אני הולך לקנות ומבקשים ממני תעודת זהות. יש לי את החיים של בן ה-25, עברתי לגור בגבעתיים וכבר מתמודד עם 'צרות של גדולים', אבל דואג להזכיר לעצמי שלא משנה מה אני ילד. אני גם עובד הרבה עם בני נוער ורואה את ההתנהגות שלהם ואיך הם פועלים. גם אם אני לא באמת ילד זה כן קרוב אליי מאוד". 

© עודד רז

ב"הרפסודה" אתה משחק לצד אנה זק, שרבים עדיין מייחסים לה את הטייטל "כוכבת רשת", מה שגורם לא פעם לתגובות שנויות במחלוקת כשהיא מלוהקת לפרויקטים במשחק. מהי העמדה שלך בכל הנוגע לכוכבים שלא באו מן עולם המשחק ונכנסים אליו?

"אגיד לך את האמת, אני מנוע מלדבר על הנושא הזה כי אני לא אוהב להיכנס לזה. אני חושב שהשיח הוא בכלל על הבחירה והליהוק. לדעתי כל מי שרוצה להיות שחקן יכול להגשים את זה. אנה נכנסה לתפקיד בצורה מושלמת. לא הכרתי אותה יותר מדי לפני ומה היא יכולה להביא, אבל היא באמת עמדה בכל הציפיות ועברה אותן. היא מקצוענית לכל דבר ועניין. לפעמים חושבים שאם היא באה מהטיקטוק אז זה מוזיל אותה או בהזכרת השם שלה, אבל אני חייב לציין שהיא באמת הייתה שחקנית. הבמאי נתן לה יד חופשית והיא עבדה מאוד קשה. זו ההרגשה שלי ומה שחוויתי ממנה, והיא מקסימה בלי שום קשר. זה משהו שלפעמים יש פערים בתפיסות אבל במקרה של אנה היא עלתה על זה ונכנסה למים העמוקים של 'הרפסודה' ושיחקה אותה".

© stefan-varga | באדיבות יחסי ציבור

הדמויות בסרט די אמיצות ועושות מהלכים נועזים מבחינתן. מהו הדבר הכי אמיץ שאתה עשית לאחרונה?

"האמת שהתקופה האחרונה בוחנת את האומץ שלי. עברתי לגור לבד וזה משהו שמאוד חדש ושונה לי. אני לומד איך להתמודד לבד, כי אני ילד של בית. פחדתי מזה מאוד, במיוחד במקצוע הזה שאתה צריך ביטחון כלכלי, אבל אני נהנה מכל רגע וזה בזכות המשפחה שלי וגם החברים. היה כאן איזה מבחן אומץ מול חברים ומשפחה. בכללי מערכות יחסים מעלות תמיד מבחן אומץ, אני לומד כל הזמן מחדש להעריך את זה. שום דבר לא מובן מאליו בחיים האלה, זה שאני עובד בעבודה שאני אוהב - צריך להגיד תודה על זה… אה, וגם עשיתי צניחה חופשית!".

בעבר הוצאת סינגל רשמי ולאחרונה השקת פרויקט מוזיקלי חדש. הולך לכיוון קריירה מוזיקלית באופן רשמי?

"לאחרונה השקתי פרויקט שעשיתי עם אדר חייט, אנחנו כותבים ביחד כבר ארבע שנים כמעט והיא חברה בנפש ואני אוהב אותה מאוד. יש לי המון שירים שייעדנו לאמנים, וזה הזמן להגיד שאנחנו מחפשים אמנים לשירים שלנו -אז מי שרוצה שיצור קשר!", צוחק ומוסיף, "החלטנו שאנחנו לא רוצים לשבת בחיבוק ידיים ולנסות לרדוף, אלא גם להוציא חומרים שלנו. אז הוצאנו כמה שירים שכתבנו וביצענו אותם. יש לנו כמה שירים כאלה במגירה, הם מאוד קרובים ללב שלי ויהיו עוד הפתעות בהמשך!

לשאלתך, אני לא מחפש להיות זמר, אני מוציא שירים בשביל הכיף שלי, אני מחפש ליצור יחד עם אמנים וזמרים שזה המקצוע שלהם. להיות זמר זה לעמוד בפרונט כל הזמן ואני לא חושב שאני כרגע במקום הזה. כרגע אני יותר רוצה ליצור לאמנים שמתעסקים בתחום ושחשובה להם האמנות".

אומנם הסדרה הסתיימה לפני כשלוש שנים, אבל עדיין מציקים לך על "שכונה"?

"כן, עדיין קוראים לי מצליח ברחוב. זה תמיד מחמם את הלב שאנשים זוכרים ואשכרה גידלנו פה דור, זה לא מובן מאליו. זה תפס כל כך הרבה גילאים, מאנשים בצבא לילדים בכיתה ד-ה שבקושי היו בני שלוש כשזה יצא לראשונה. תמיד יש לזה באזז ואנשים אוהבים את זה, גם אם זה לא משודר כרגע אנשים זוכרים לזה חסד נעורים".

שמרת על קשר עם מישהו משם?

"אני בקשר בעיקר עם טום יפת שגילם את לירון, אני אוהב את כולם, אבל עם טום באמת יצא לי לשמור על קשר". 

ב"שכונה"
ב"שכונה" © באדיבות יחסי ציבור

אם יקראו לך לעונת איחוד?

"אני בפנים. אני אוהב את האנשים, הקאסט והצוות, זה מה שגרם לי לפרוח ולגדול, זו זכות לקחת חלק בפרויקט כזה גדול ואהוב. לא כל סדרת נוער, במיוחד היום, מקבלת וזוכה לכל כך הרבה אהבה". 

אתה כבר שנים במקצוע, מרגיש שכבר עשית את ה-פריצה שלך?

"אני עדיין לא מרגיש שעשיתי את הפריצה הגדולה שלי, אבל אני כן מרגיש שדברים טובים הולכים לקרות, אני מזמן את זה אליי ואני מרגיש את זה. לא מאמין במושג 'פריצה גדולה', במיוחד אחרי הקורונה ששיבשה תכניות. זה מאוד יחסי, כי כל בן אדם יכול להרגיש אם הוא הגיע ליעד שלו".

© stefan-varga | באדיבות יחסי ציבור

נותנים לך רפסודה ולבחור כל יעד בעולם לשוט אליו. עם מי ולאן היית שט?

"פייר? אחרי הסרט יש לי קצת טראומה ממים, זה משהו שאי אפשר להסביר אותו. קיבלתי מעין מחלת מים! אבל הייתי שט בחופי ישראל בכיף שלי וחוז. מהדרום לצפון ב'איזי' כדי ליהנות מהארץ. הארץ שלנו יפה, צריכים להעריך אותה יותר. הייתי שט עם אחי שחר, כי הוא הבן אדם שגורם לי למצוא את האיזון והשקט שלי. שיתוף הפעולה בינינו הוא טוב ומדהים". 

עידן ואחיו
עידן ואחיו © idanshakroka@ מתוך אינסטגרם
תגובות