שירי מימון: "הייתי רעבה להצלחה והכרה מכולם". צילום: יחסי ציבור

שירי מימון: "הייתי רעבה להצלחה והכרה מכולם"

בסוף החודש יעלה על בימת "הבימה" המחזמר "אוויטה", תפסנו את שני הכוכבים הגדולים של המחזה, שירי מימון ורן דנקר שנמצאים בחזרות אחרונות, לשיחה קצרה על העבודה והשפעת המחזה עליהם וגם - האם שירי מימון מתכננת להיות ראש ממשלה?

רן דנקר ושירי מימון יככבו יחד על הבמה הגדולה ב"הבימה" עם אחד המחזות המדוברים של השנה / "אוויטה" המגוללת את סיפורה של אוויטה פרון, אשת נשיא ארגנטינה שהייתה מוערצת ומוערכת ונפטרה בטרם עת בגלל מחלת הסרטן. את אוויטה תגלם כמובן שירי מימון שאת אחד משיריה במופע זכינו לראות על בימת ה"אקס פקטור" ורן דנקר יגלם את צ'ה האיש שמתנגד לתופעה ולהערצה כלפי אוויטה וכי חושב שהיא עושה זאת מתוך אינטרסיים אישיים.

 

תפסנו את רן ושירי לריאיון קצר על התפקיד החדש בחייהם ועל ההשפעה שלו עליהם בחיים האישיים

"אנחנו נמצאים עכשיו בשלב מאוד מלחיץ שהכל קורה אבל זה עוד לא קורה". מספר דנקר על עבודת המחזה ומוסיף "אני מוצא את עצמי מאותגר פה, העבודה עם שירי מדהימה כיף ביחד, האמת יש לנו רק סצינה אחת של ממש ביחד וגם שם אנחנו כזה מנוגדים והולכים אחד כנגד השני" מספר ומוסיף "אנחנו נכנסים לדמות ומשתדלים לא להביא את זה לחזרות" צוחק.

שנינו הפכים, אני דג ואת נחש
שנינו הפכים, אני דג ואת נחש © ענת מוסברג

"עבודה אינטסיבית מאוד ומאתגרת לא פשוט בכלל אבל כיף" מספרת מימון לאחר חזרתה לתיאטרון מאז המחזה "הלהקה" בכיכובה ב-2006 "זה בא נורא בזמן, קצת זמן לחוץ אולי, אבל בעקרון מבחינתי ומהנקודה שאני נמצאת בה כיום בחיים זה תפקיד שמאוד רציתי לקחת על עצמי ואני מאוד שמחה שהציעו לי". מציינת ומוסיפה כי "זה כיף לשלב בין טלוויזיה, תיאטרון והופעות משלי".

מתוך מסיבת העיתונאים
 

במחזה אוויטה מוצגת בשתי דרכים - כדמות טובה וחיובית וכדמות אינטרסנטית שפועלת למטרה אישית. באיזו גרסה אתם יותר דובקים במציאות?

"אני לא שם את עצמי בבחירה הזו אלא את צ'ה הדמות" מכריז רן "הוא מתייחס לאוויטה כאחד שמתנגד לה, אולי יש בו עוד רבדים כמו קנאה בהשפעה שלה במחזה, אבל במציאות אני לא חושב שהם נפגשו אי פעם". שירי לעומתו דווקא כן בוחרת צד במציאות "אני מתחברת ל'אגדה הלבנה' של אוויטה" מציינת ומסבירה "זה שחושב שאוויטה היא דווקא דמות חיובית, חזקה, עוצמתית, כריזמתית ומניפולטיבית במובן הטוב. היא השיגה המון בחיים שלה בגיל נורא צעיר ועשתה רק טוב בסופו של דבר, גם לעצמה, גם לפרון וגם לעם ועובדה שעד היום היא מוערכת ומשמשת כמודל".

כרזת המחזה © יחסי ציבור

בכל מחזה מהסוג הזה, ועל סיפורים גדולים בפרט יש איזה משהו שלומדים ממנו לחיים. מה אפשר ללמוד מ"אוויטה"?

"יש כל כך הרבה דברים שאפשר ללמוד מהמחזה הזה, במיוחד פוליטיקה" מספר רן "תככים ואנשים שמשתחלים לעמדות מפתח - מה שמעניין בסיפור הזה שמה שאנחנו רואים בסוף כתוצאה לאו דווקא זה הבנאדם שעומד מאחוריו. לטוב ולרע". מימון די מסכימה עם דנקר ומוסיפה "ההצגה מביאה את שלטון ההון ומעמד הביניים שנדחק ובעצם שזה לא משתנה אף פעם. מה שאפשר ללמוד מהמחזה זה לא רק שאישה יכולה לנהל את העולם או מדינה אלא לעשות באלנס נכון ולא לתת לממי ששולט במדינה להמשיך ולשלוט עליה ולדחוק את הזקנים, את הנכים שחיים בתוך הרפש ולא לעזור לו". 

"אישה יכולה לנהל את העולם" © ענת מוסברג

דנקר מוסיף נקודה חיובית ומשתף במחשבות על אוויטה "האמת היא בחורה שעלתה מכלום למעמד מאוד גבוה ואת זה אני מעריך גם בתור עצמי. כולנו מגיעים משום דבר ועובדים על להגיע גבוה וזה מקסים ויפה".

יש איזו רמיזות לאשת ראש הממשלה?

"אתה אמרת. אבל לא קשה למצוא דוגמאות במציאות כי המחזה רלוונטי ותמיד יהיה רלוונטי". מציין דנקר.

"כולנו מגיעים משום דבר". דנקר © ענת מוסברג

שירי, עד כמה יש דימיון בינך לבין אוויטה?

"אני נורא דומה לאוויטה ברעב הצעיר שלה להצלחה, הכרה, לראות את הקהל ולתת את העוצמה שבה וזה משהו שאני מאוד מאוד מתחברת כי אני הייתי כזו שחיכתה שיראו אותה ויכירו בה וזה משהו שאני מאוד אוהבת אצלה".

ומה עם פוליטיקה, ראשות הממשלה על הכוונת?

"אם יש סיכוי שארוץ לממשלה זה אולי בעוד 20 שנה" מסכמת שירי.

רצתה הכרה וקיבלה - שירי מימון/ אוויטה/ ראשת הממשלה ב-2035
רצתה הכרה וקיבלה - שירי מימון/ אוויטה/ ראשת הממשלה ב-2035 © ענת מוסברג
תגובות