זוכרים על הבמה עם בני נוער: יום השואה גם בתיאטרון. צילום כפיר בולוטין

זוכרים על הבמה עם בני נוער: יום השואה גם בתיאטרון

לא רק טקסים, סרטי טלוויזיה ומשדרים מיוחדים, יום השואה מגיע מדי שנה לתיאטרון עם הצגות מיוחדות המגוללים את סיפורי התופת, השנה מי שמתבלטים הם הסיפורים של אנה פרנק ו"הליצן" היהודי

אם אתם רוצים להמחיש את הזיכרון הכואב ואת התופת הנוראי של העם היהודי בדרך אחרת, קצת שונה מהמסכים ומטקסי בית הספר, נציין שהתיאטרון הוא בדיוק המקום המוחשי בשביל להרגיש "הכי קרוב" לנורא מכל, השחקנים נכנסים לדמויותיהם של גיבורי השואה, אלו ששרדו למרות הכל ונאלצו להתמודד עם בחירות ותהיות לא קלות במהלכה ובחיים שאחריה, השנה שתי הצגות מיוחדות יוצגו, האחת מספרת על אנה פרנק, בת הנוער הידועה עם היומן המלחמתי, ואת השנייה משחקים והכינו בני נוער תלמידי תיכון.

אנה

בתיאטרון הקאמרי עמלו בתקופה האחרונה על הפקה מיוחדת. כ-71 שנים לאחר תום מלחמת העולם השנייה, עלתה לאחרונה בתיאטרון המחזה "אנה" שיביא לבמה את סיפורה של אנה פרנק.

המחזה מבוסס על יומניה של אנה פרנק שנמצאו לאחר שנתפסה במחבוא שלה והוצאו לאור ולימים הפכו להיות רבי מכר מרתקים המגוללים באופן מצמרר את המלחמה מנקודת מבטה של אנה הצעירה. יומניה של אנה תיעדו מבלי שהיא בכלל תשים לב, את הרגעים ההיסטוריים הגדולים בצורה מלאת תום ותבונה לצד פרטי הפרטים של חיי יום-יום במאבק ההישרדות של שתי המשפחות.

© צילום: כפיר בולוטין

מי שנבחרה לגלם את תפקידה של אנה היא השחקנית הצעירה דנה מיינרט ("תא גורדין", "אפס ביחסי אנוש" ואף תפקיד אורח ב"החממה"). לצדה על הבמה יופיעו אורי זלצמן, יגאל זקס (ספי שחל ב"החממה"), שמואל וילוז'ני, שרה פון שוורצה ("זגורי אימפריה") ועוד. המחזה "ANNE" אשר עליו תבוסס הגרסה הישראלית מוצג בימים אלו בהצלחה רבה בתיאטרון אמסטרדם בהולנד וצפוי לכבוש גם את לב הקהל הישראלי.

מעבר להצגת היום לרגל יום הזיכרון ב-20:30 המחזה יוצג גם ביום שלישי, ה-14 ביוני וביום רביעי ה-15 ביוני ב-20:30.

במה עם שתי קומות
במה עם שתי קומות © צילום כפיר בולוטין

אדם בן כלב

הצגה נוספת לכבוד השואה היא "אדם בן כלב" שאותה יציגו דווקא בני נוער, תלמידי י"ב, בוגרי קבוצת הדרמה של הבמה העירונית ברחובות.

המחזה (על פי הספר של יורם קניוק ז"ל) עוקב אחר אדם שטיין, יהודי שהיה מנהל קרקס בברלין בתקופת מלחמת העולם השנייה ובמהלכה שימש כ"כלבו" האישי של מפקד מחנה ריכוז והשמדה, אותו ישחק עמית מורשת (שגם אחראי על המוסיקה המקורית במופע). התפקיד של אדם במסגרת הטייטל המזלזל הוא לשעשע ולהצחיק את הנידונים למוות בדרכם האחרונה, כדי שזה "יהיה יותר קל". אדם מסכים לעשות את זה רק בכדי להציל עבתו ואשתו, שנידונות למוות גם הן.

עלילת המחזה תציג בין היתר, את סיפורו של אדם מלפני המלחמה, במהלכה ועד סיומהוהגעתו למוסד חולי נפש בישראל יחד עם עוד ניצולי שואה שהמלחמה שברה את נפשם. לאדם יש כל הזמן פלאשבקים מן המלחמה, הזיות מימי הקרקס העליזים וזיכרונות ממסעו אחר משפחתו לארץ ישראל. כל אלו בניסיון נואש להחזיר לעצמו את שפיותו ולהוכיח לעצמו שהוא אדם בן-אדם ולא אדם בן-כלב.

ההצגות יתקיימו באולם "בימת הנוער" ברחובות החל מהיום ב-20:30, מוצאי שבת, ה-7 במאי ב-21:30 וביום ראשון, ה-8 במאי ב-21:00.

© כרזת המופע
תגובות