טל מוסרי מתארח: "ממש משפחה גדולה וחמה". צילום: אורן טוב

טל מוסרי מתארח: "ממש משפחה גדולה וחמה"

שלחנו את טל מוסרי לאכול ארוחה משפחתית עם חניכי כפר "עלומים" של משרד הרווחה. הוא חזר בהתרגשות רבה ועם המון חוויות מיוחדות מארוחת הערב שלו

ביום שלישי הגעתי לעשות הפתעה בכפר ילדים ונוער "עלומים-משען". הפנימייה מספקת מענה טיפולי לילדים ובני נוער בסיכון גבוה תחת משרד הרווחה בכפר סבא. הגעתי לשם בשעה 18:32 באיחור קל אחרי פקקים איומים בדרך, כל הילדים ישבו בארוחת הערב מחכים להפתעה שהם לא יודעים עליה. נכנסתי לפגוש את הילדים והם קיבלו אותי בצורה החמה ביותר שאפשר לקבל, בהתרגשות ובאהבה ענקית. כמובן שעשינו לא מעט תמונות, חילקתי חתימות ובעיקר נהנתי להיות איתם והעביר איתם את ארוחת הערב. 

© אורן טוב 
© אורן טוב

הייתה לי חוויה נפלאה ומרגשת להכיר משפחה גדולה וחמה. משפחת כפר עלומים. ילדים מכל הגילאים, בנים ובנות ביחד עם המדריכים המסורים שלהם והמתנדבים. יחד ישבנו בחדר האוכל, צחקנו, אכלנו (הבורקס ממש טוב) ובעיקר בילינו זמן איכות כולנו יחד.  

עוד במדור הבידור של פרוגי:

זאת הייתה גם הזדמנות נהדרת להכיר מקרוב את הילדים של הפנימייה. הם לקחו אותי לטייל ברחבי הכפר הענק, שבשבילם הוא הבית שלהם, מתחם גדול, עם דשא, גני שעשועים וממש כל דבר שיש בכל עיר, רק בתוך כפר אחד גדול. ישבנו יחד לאכול והם סיפרו לי על הבית שלהם, על מה שהם אוהבים לעשות בשעות הפנאי וכמובן שאלו אותי מלא שאלות (אז איך זה לטוס לברצלונה עם צ׳מפיונסניק? מה יקרה בנעלמים? מתי העונה החדשה של שכונה?). 

© אורן טוב

זאת הייתה חוויה כיפיית לשבת איתם לאכול ארוחת ערב, שהיא ארוחת ערב משפחתית לכל דבר. אחד הדברים שחשובים לי ועושים לי טוב הוא לשבת יחד כל המשפחה זה זמן איכות עם האנשים הקרובים והאהובים עליך ביותר. חשוב לי לאכול יחד עם המשפחה הפרטית שלי ולרגע אחד להתנתק מהיום יום העמוס והלוחץ לאכול יחד, לשוחח , להקשיב ולזכור שזאת זכות גדולה שיש לי משפחה אוהבת ותומכת. 

© אורן טוב

ארוחת ערב היא ללא ספק חלק חשוב בסדר היום של כולנו ואני חושב שרצוי ואף צריך לגייס ביחד את כל המשפחה לפחות פעם בשבוע ולשבת לאכול ביחד ארוחה משפחתית ורגועה. לדוגמא אצלי במשפחה כל אחד אחראי על משהו בארוחת הערב. על סידור השולחן, על הבישולים ואני אחראי על הסידור והניקיון של אחרי האוכל.. תודו שזה התפקיד הכי קשה.  

מנהלת השירות לילד ולנוער במשרד הרווחה עו"ס דליה לב שדה, מסבירה כי: "מערך הפנימיות של משרד הרווחה בא לספק מענה טיפולי לילדים ובני נוער בסיכון גבוה. השמה בפנימייה היא חלופה הכרחית להתפתחותם התקינה ולעיתים אף הכרח במטרה להגן על שלומם של הילדים. הפנימייה מספקת בד"כ מענה זמני, עד לשיקום המשפחה וחיזוק היכולות ההוריות, במטרה להשיב את הילד אל חיק משפחתו, ונותנת מענה מערכתי בכל תחומי החיים של הילד; הפיזי, החינוכי, החברתי והטיפולי. בנוסף, הפנימייה משקיעה רבות בחיזוק הקשר התקין בין הילד להוריו והכנה לחיים עצמאיים".

 

 

תגובות