ניר שטראוס: "המטרה היא שהנוער יתקרב לסבא וסבתא". צילום: יואב איתיאל

ניר שטראוס: "המטרה היא שהנוער יתקרב לסבא וסבתא"

השחקן ניר שטראוס יצר הצגת יחיד חדשה שפונה לבני הנוער ומבוססת על סיפורים מהחיים שלו, שוחחנו איתו על היצירה החדשה ועל ההשלכות של "גאליס" והמעריצים עליה

ניר שטראוס הוא כוכב תיאטרון לכל דבר, מדי פעם הוא מפציע למסך בסדרות טלוויזיה מדוברות, כך למעשה פגשנו אותו לאחרונה כ"המיועד האפל" ב'גאליס', עכשיו הוא חוזר עם הצגת תיאטרון חדשה שמנוגדת לחלוטין מכל ההצגות ששוטפות את בימות הארץ בימים אלו, ולשם שינוי, אנחנו אוהבים את זה!

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"ההצגה היא על סבא שלי שגידל אותי כל הילדות ובהמשך השנים התחיל לא לזכור, במשך הזמן הזיכרון שלו בגד בו" מספר לנו שטראוס על ההצגה החדשה שלו "סבא שלי הרמטכל"

ההצגה מספרת על נכד שעומד מול הכיתה ומחכה לסבא שלו שיגיע וילמד את המקצוע שלו לכיתה – ראיית חשבון, אך הסבא לא מגיע ומשם למעשה מתחילה ההצגה.

© יוסי צבקר

ההצגה "סבא שלי רמטכל" מאת ניר שטראוס בבימוי אלירן כספי היא אחת משלוש הצגות תחרות שמשתתפות בפסטיבל תאט.תרבות - פסטיבל תרבות ותיאטרון לנוער שיתקיים השנה לראשונה ומתחרות על פרס ההצגה הטובה ביותר ב"פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים". פסטיבל "תאט תרבות" נוצר עבור הנוער ביחד עם נוער. ניר שטראוס הוא ללא ספק השם המוביל עם ההצגה המקורית שלו על סיפור חייו.

זה לא קשה לחשוף את סיפור החיים שלך על הבמה?

"זה לא מוזר כי אלו החומרים שאני אוהב לגעת בהם כי הם קרובים לליבי, ואני בעיקר מקדיש את ההצגה הזו לסבא שלי וזה מרגיש לי משהו יותר גדול אם אני נחשף או לא נחשף, אני מכיר לו תודה בזה (בהצגה)" .

זאת לא ההצגה הראשונה שאתה כותב.

"אני נהנה גם לעשות את זה, וגם הצגות מרובות משתתפים, הצגות יחיד הם משהו מאוד קשה והוא קורה רק מתוך דחף פנימי עמוק. הייתי רוצה לעשות עוד ועוד הצגות, לא יודע אם הצגות יחיד או הצגות מרובות משתתפים".

בעקבות הההשתפות ב'גאליס', שפונה לקהל יותר צעיר אתה חושב שהקהל גם בהצגות שלך יהיה יותר צעיר?

"אני אגיד לך את האמת, הרצון שלי הוא שבהצגה הזו ישבו ילדים עם סבא וסבתא שלהם, זה הדבר הכי חשוב לי" מכריז ניר ומפרט "ולכן הבנתי שאני רוצה לעשות הצגה שפונה לנוער וכמובן שאם בעקבות גאליס יבואו יותר אני חושב שזה רק יעשיר אותה, כי אם אני מצליח לגרום להם לבוא מסיבה אחת ובעצם הם יקבלו סיבה אחרת שהיא התקרבות למשפחה שלהם, לסבא ולסבתא שלהם, אז אני הרווחתי וכמובן שאי אפשר לא להתייחס לכוח הגדול ולסדרה שהיא כל כך מצליחה כמו גאליס".

עם החבר'ה מגאליס
עם החבר'ה מגאליס © צילום מסך מאינסטגרם

היום רוב ההצגות שבני הנוער הולכים אליהם, זה "הצגות כיף" הרבה ריקודים מוזיקה ושירים, הצגה שלך היא די שונה, אתה חושב שבגלל השוני שלה זה מה שיהפוך אותה ליותר טובה?

"אני חושב שלכל דבר יש מקום - אני בעצמי עושה בידור ואני שר, אני פשוט חושב שמי שילך להצגה הזו יקבל משהו אחר, לא הולכים להיות לא זיקוקים ולא שבע רקדניות, הולך להיות סיפור אמיתי מתוך הלב בלי פילטרים".

אחרי שנים של ניסיון על הבמה עדיין יש חששות מסוימים?

"אני מאוד פוחד לשכוח את הטקסט, אבל אני כתבתי אותו! כך שאם אני אשכח אותו, אף אחד לא יכול לדעת כי רק אני יודע אותו, אז לא נורא" צוחק שטראוס

"סיפור אמיתי מתוך הלב" © יואב איתיאל

את ההצגה של ניר, "סבא שלי רמטכל" תוכלו לראות בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים בחוה"מ פסח, בימים ראשון עד שלישי, ה- 24-26 באפריל.



תגיות
תגובות